Actualitate

Cum decurg lucrările la Podul Berăriei. ”Bistrița s-a dezvoltat în stil american”

Primarul Ovidiu Crețu a precizat care este stadiul lucrărilor de construcție a Podului Berăriei peste râul Bistriţa plus amenajarea legăturii din str. Libertăţii spre zona Zăvoaie.

”Podul are o configurație specială, grinzi speciale care necesită pentru turnare cofraje speciale. La asta se lucrează de circa două luni. Turnarea grinzilor se face la Aiud, iar societatea respectivă a refuzat cofrajele în prima variantă, care trebuie turnate pe placă metalică. Firma care face lucrările va retrimite la Aiud pentru turnare. Dacă alegeam o variantă simplă, erau puse, dar am propus un design deosebit și a rezultat acest gen de grinzi. Eu nu sunt constructor de poduri, sunt chestiuni care sunt de specialitate. Firma a fost înțelegătoare, s-a deschis drumul care să se poată circula, dar asta nu înseamnă că este un drum deschis în mod firesc”, a spus Ovidiu Crețu.

El a adăugat că, prin dispunerea caselor, ”Bistrița s-a dezvoltat în stil american pe arii foarte extinse fără a-i forța pe cei care și-au construit case să vină pe aliniamentul arterelor principale”: ”Această variantă nu este proastă, s-au construit foarte multe case, avem spații de locuit foarte ieftine față de alte orașe. Sigur, oamenii au fost avertizați cu privire la utilități”.

Lucrările de execuţie a Podului Berăriei, care au început în luna martie a.c., sunt realizate de SC Dacia Faber SRL Cluj-Napoca. Valoarea totală a investiţiei este de 4.889.838,98 lei, iar finanţarea se face din bugetul local şi din împrumutul contractat în acest scop. Termenul de realizare este de 18 luni, septembrie 2016 fiind perioada estimată pentru inaugurare.

Podul va avea o lungime totală de 39,93 m. Lungimea suprastructurii: 37 m. Lăţimea părţii carosabile: 7,80 m. Lăţimea trotuarelor: 4,06 m. Lăţimea totală a podului: 12,36 m. Oblicitate: 70 de grade. Podul va avea o pantă de 2%. Noul pod este dimensionat pentru clasa E de încărcare, convoi de autocamioane A30 şi vehicule speciale pe pneuri V80. Lăţimea părţii carosabile va fi de 7,80 m cu două trotuare de câte 1,50 m lăţime fiecare. Podul nou se va construi cu o singură deschidere de 37 m pe 5 grinzi casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat cu armătură postîntinsă. Placa de beton susţine zona carosabilă cu lăţimea de 7,80 m, şi cele două trotuare pietonale de 1,50 m delimitate de glisiere de protecţie de 0,55 m lăţime spre zona carosabilă, şi parapet metalic pietonal de 0,25 m lăţime spre exterior. Grinzile casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat sunt dispuse la 2,20 m distanţă interax. Accesul pe pod dinspre strada Petru Maior se va face prin construcţia unui sens giratoriu cu două benzi de circulaţie. Accesul spre zona Zăvoaie se va face doar prin drumul principal, care cuprinde două benzi carosabile, cu o lăţime de 3 m fiecare. Proiectarea acestui drum face posibilă legătura rutieră dintre strada Petru Maior şi zona Zăvoaie.

Foto: arhivă

8 comentarii

  • Cretu nu stie ce vorbeste cand spune ca Bistrita s-a dezvoltat in stil american. Orasele americane s-au dezvoltat dupa planuri rectangulare, cu strazi drepte si largi, perpendiculare pe bulevarde care sunt artere principale numite si „avenue”. Unele bulevarde au trasee diagonale pentru îmbunătățirea circulației. In ultimul timp, Bistrita s-a dezvoltat dupa planul dezordonat (haotic), caracteristic mai degraba tarilor orientului.

  • Lucrarile decurg cu o viteza uluitoare, ca pe vremea lui APOLODOR din DAMASC. Totul este gata si maine dimineata la 5 se taie panglica. Se dau si sarmale si fasole cu carnat si cate–o Timisoreana participantilor.

  • asta e din seria „for dummies”… Bistrita in stil american?! Cred ca primaru confunda America cu Vermesu! :))) Apropo, cred ca si Vermesu e mai sistematizat ca Bistrita in era Cretu.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS