Creștere de 61% a EBITDA la TeraPlast Group în trimestrul I * Marja EBITDA a fost de 16,2%, EBITDA la nivel de Grup ajungând la 17,53 milioane de lei * Profitul operațional de 13,2 milioane lei este dublu față de T1 2020 * Cifra de afaceri a Grupului s-a majorat cu 28% * Indicatorii la final de T1 sunt peste estimările bugetate.
Grupul TeraPlast anunță o creștere cu 28% a cifrei de afaceri în primul trimestru al anului curent, la 108 milioane lei, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut[1]. Totodată, EBITDA s-a îmbunătățit semnificativ: în ianuarie-martie 2021, aceasta a depășit 17,5 milioane de lei, concretizată în marja EBITDA de 16,2%, comparativ cu 12,8% în primul trimestru din 2020.
Dublarea profitului operațional este rezultatul majorării cifrei de afaceri și a eficienței operaționale pe fondul economiilor de scară. Rezultatele evidențiază profitabilitatea modelului de business cu creștere accelerată și reconfirmă strategia de dezvoltare a Grupului în piețele în care acesta țintește poziția de lider.
sume în mii lei | TeraPlast & TeraPlast Recycling | TeraGlass | Total Grup |
Cifra de afaceri T1 2021 | 99.041 | 8.856 | 107.898 |
EBITDA T1 2021 | 16.819 | 711 | 17.531 |
EBITDA T1 2021 (%) | 17% | 8% | 16% |
Profit operațional T1 2021 | 12.867 | 332 | 13.199 |
Cifra de afaceri T1 2020 | 78.235 | 6.307 | 84.542 |
EBITDA T1 2020 | 11.095 | (235) | 10.860 |
EBITDA T1 2020 (%) | 14% | -4% | 13% |
Profit operațional T1 2020 | 6.952 | (510) | 6.442 |
Segmentul Instalații și Reciclare reprezintă 71% din cifra de afaceri consolidată. Acesta a realizat o marjă EBITDA de 17,5%, adică o valoare absolută a EBITDA de 13,36 milioane de lei. Marja EBITDA s-a îmbunătățit astfel cu mai mult de trei puncte procentuale peste cea din trimestrul I 2020. Segmentul granule a avut o cifră de afaceri mai mare cu 35%, de 22,59 milioane de lei, și o marjă EBITDA de 15,3%. Avansul acestor business-uri a venit atât din creșterea cu 19% a cantităților vândute, cât și din majorarea prețurilor, pe fondul unei eficiențe operaționale consolidate. Creșterea prețurilor a fost generată de o creștere a costurilor materiilor prime, o tendință persistentă și chiar în accentuare. Acestei creșteri a prețurilor materiilor prime i se suprapune și o lipsă de disponibilitate la nivel global, dar Grupul TeraPlast nu a fost afectat până acum de aceasta.
TeraGlass a înregistrat o creștere robustă cu 40% a vânzărilor în primul trimestru. În plus marja EBITDA a ajuns la 8%, față de pierderea înregistrată anul trecut în aceeași perioadă, ceea ce evidențiază că măsurile luate de management dau deja rezultate.
”Trimestrul I a generat o creștere cu 61% a EBITDA. Această evoluție capătă adevărata sa dimensiune când comparația o facem, de fapt, cu un an 2020 cu rezultate record pentru Grup”, a afirmat Ioana Birta, directorul financiar al Grupului TeraPlast. ”Rata EBITDA de 16% este semnificativ mai mare decât rata de 14% bugetată pentru anul 2021. Putem să spunem că suntem cu un pas înaintea bugetului, ceea ce ne face să credem că vom atinge eficiența propusă. Recent am primit avizul Consiliului Concurenței pentru preluarea Somplast, deci din această lună va fi integrată în cadrul Grupului, iar prin implicarea activă a managementului nostru va contribui la rezultatele consolidate viitoare în paralel cu fructificarea sinergiilor la nivel de Grup. Volumul mare al lucrărilor de apă, canal și irigații și eficiența noastră operațională ne fac să fim optimiști și încrezători că putem livra creștere și valoare clienților și acționarilor noștri”, a adăugat Ioana Birta.
Pentru întreg anul 2021, bugetul Grupului TeraPlast este construit pe o cifră de afaceri de 636,2 milioane de lei și o EBITDA de 89,1 milioane de lei. Grupul are în implementare investiții de peste 160 de milioane de lei în dublarea capacității de producție a instalațiilor și în fabrica de ambalaje flexibile biodegradabile. Derularea investițiilor este în graficul stabilit.
La finalul lunii februarie, Grupul a anunțat finalizarea vânzării diviziei de produse din oțel către Kingspan. Consiliul de Administrație propune ca, din prețul încasat, 226,6 milioane de lei să fie distribuite sub formă de dividend special, iar în toamnă să fie acordate 1 acțiune gratuită la 4 acțiuni deținute în cadrul majorării de capital social cu 43,6 milioane de lei.
TRP este acțiunea cu cel mai mare randament al dividendelor. Este începutul foarte bun al drumului de reîntregire a performanței operaționale din 2020, de 130 de milioane de lei EBITDA, creată într-un grup refăcut pe alte baze de creștere accelerată și marje operaționale îmbunătățite.
- Segmentul de Instalații și Reciclare a obținut o cifră de afaceri de 76,45 milioane de lei și o EBITDA de 13,36 milioane de lei, ceea ce reprezintă 76% din EBITDA consolidată a Grupului.
- Segmentul Granule a contribuit cu 20% la cifra de afaceri consolidată și a avut o creștere de 35% față de primul trimestru al anului precedent.
- TeraGlass, segmentul de ferestre și uși, a consemnat o creștere de 37,6% a veniturilor, la 8,86 milioane de lei, în timp ce marja EBITDA pe acest segment a fost de 8%, o îmbunătățire considerabilă a rezultatelor după ce în primul trimestru al anului precedent înregistra pierderi.
- TeraPlast Recycling a avut în primul trimestru o EBITDA de 1,32 milioane de lei, ceea ce se traduce în economii pentru Grup prin utilizarea materialului reciclat pentru producția de țevi din PVC. Capacitatea de procesare actuală este de 12 mii de tone, iar până la finalul anului va fi majorată la 28 de mii de tone, în urma investițiilor făcute de Grup în acest segment cu un mare potențial din perspectiva eficientizării activității, dar și a sustenabilității.
Evenimente recente
- TeraPlast Group a primit avizul Consiliului Concurenței pentru preluarea Somplast. Achiziția presupune integrarea unei capacități de producție de 4.000 de tone de polietilenă.
- Consiliul de Administrație a propus distribuirea unui dividend special în valoare totală de 226,6 milioane de lei și acordarea de 1 acțiune gratuită la 4 acțiuni deținute.
- Grupul TeraPlast a anunțat la finalul lunii februarie finalizarea tranzacției de vânzare a diviziei de produse din oțel către Kingspan Group. Prețul de 373 milioane de lei anunțat în februarie reprezintă prețul inițial, iar prețul final în baza rezultatelor auditate este de 375,5 milioane de lei.
- În 2020, Divizia de Mase Plastice care își continuă activitatea în cadrul grupului după vânzarea diviziei de produse din oțel, a fost cea mai dinamică, cu o EBITDA mai mare cu 56% comparativ cu anul precedent.
[1] Rezultatele țin cont de redimensionarea Grupului în urma vânzării diviziei de produse de oțel, și a businessului de profile de tâmplărie. Somplast nu este contabilizat, având în vedere că acordul de la Consiliul Concurenței a venit în trimestrul 2 din 2021.
cifra de afaceri a crescut pe baza majorarii materiei prime si implicit a produselor finite rezultate, se imbata cu apa rece.