Actualitate Social

Cum și în cât timp se fac primele piste noi de biciclete. Ce se întâmplă cu anumite locuri de parcare

Pe strada Eroilor, unde a început amenajarea primelor piste noi de biciclete din Bistrița, a fost nevoie de desființarea trotuarului de pe partea cu calea ferată și s-a intrat și circa 70 de centimetri în partea carosabilă, a declarat pentru Timp Online Mircea Moldovan, inginer la CML.RO, care se ocupă de proiect.

”Pe zona atacată în momentul de față, strada Eroilor, pistele vor avea o lățime de 2 metri, deci vor fi pe dublu sens. De aceea, am scos pavajul care se recuperează și se predă către Primărie. Va veni montată bordură carosabilă pe o parte, iar pe cealaltă parte o bordură mică, după care stratul de balast aferent, un strat de beton stabilizat și un strat de asfalt pigmentat în roșu. În acest moment, pregătim efectiv zona pentru a monta bordurile și a veni cu straturile amintite. Pe zona de strada Romană, în locul șanțului deschis care era înainte, va veni o rigolă carosabilă care va fi acoperită cu biscuiți pe care se va putea relativ circula. Va veni șanțul carosabil și apoi doi metri pista de biciclete”, a spus Mircea Moldovan.

Potrivit reprezentantului constructorului, pista de biciclete de pe strada Eroilor și probabil bucata de 75 de metri din strada Romana va fi gata în ”cel mult trei săptămâni dacă nu apare ceva neprevăzut”.

”Ce s-ar putea întâmpla este să descoperim ceva branșamente la săpături, dar, în principiu nu ar trebui să fie probleme pentru că săpătura e aproape gata. Luni am turnat fundația, iar de marți începe cofrarea rigolei carosabile. Până la sfârșitul lunii august – începutul lunii septembrie estimăm să terminăm și strada Dimitrie Cantemir. Apoi, vom continua pe Drumul Dumitrei Vechi, pentru ca lucrarea să aibă continuitate, așa am stabilit cu Primăria Bistrița”, a adăugat inginerul.

El a mai spus că, în zona stațiilor de autobuz, asfaltul va fi vopsit.

”Pistele o să își mențină linia, nu se vor abate de la direcția lor. Alveolele existente se vor desființa, o să rămână spații verzi în spatele pistelor de biciclete. Pe strada Eroilor cred că sunt trei alveole. Pistele au doi metri lățime, câte unul pe sens, se va putea circula în siguranță. Totodată, carosabilul nu se îngustează decât în puține locuri, cu 50-70 de cm maxim, deci rămân două sensuri de mers de 3 metri – 3,2 metri și pe partea carosabilă. Partea carosabilă avea undeva la 7 metri pe Eroilor și o să rămână 6,3-6,4 metri. Pe Eroilor am săpat și în afara părții carosabile. Pe Romană, care acum are 8 metri, vor rămâne 7 metri – 7 metri și ceva. Deci nu vor fi probleme pentru partea carosabilă”, a spus el.

Întrebat cum se vor face pistele pe alte străzi care sunt mai înguste, el a răspuns: ”Se desființează o parte din trotuar sau vine pe carosabil. Aici, pe Eroilor, stațiile de autobuz o să le amenajăm cu trotuar. În rest vor fi doar piste de biciclete. Circulația nu va fi afectată în această zonă fiindcă este trotuar pe cealaltă parte a străzii. Există treceri de pietoni, se poate ajunge la stațiile de autobuz. Din punctul meu de vedere nu vor fi probleme pentru că se renunță la trotuarul de pe lângă calea ferată”.

Termenul de finalizare a proiectului este de 22 de luni, timp în care constructorul va trebui să amenajeze piste pe 26 de km.

”Noi ne-am făcut planul să lucrăm și în sezonul rece, să facem spre exemplu lucrări de canalizare pluvială atunci când nu putem turna asfalt, așa că vom aborda străzile pe care vom putea lucra. Nu vor fi probleme. Este abordat bine proiectul. Acolo unde se renunță la trotuar este trotuar pe partea cealaltă. Știu că sunt zone în care se renunță și la jumătate din trotuar. În zona Subcetate, din câte știu eu, este trotuar și pe o parte și pe alta a străzii, iar pe o parte este destul de lat, de peste 2 metri și nu vor fi probleme”, a spus Mircea Moldovan.

Obiectivele proiectului de peste 21 de milioane lei, fonduri europene, sunt: 1. Amenajarea a 26,056 km de piste de cicliști, semnalizate corespunzator, pe 28 de străzi din Bistrița. 2. Instalarea a 7 stații închiriere biciclete – tip bike-sharing – dintre care 2 vor fi dotate inclusiv cu biciclete electrice, stații care au în componență terminale inteligente, stații de andocare pentru cele 175 biciclete achiziționate prin proiect. 3. Achiziționarea unui numar de 175 biciclete inteligente, accesibile populației, cu scopul de a contribui la o creștere a numărului de persoane care utilizează pistele/traseele pentru biciclete față de situația prezentă, respectiv cu 25.500 de persoane în plus, în primul an după implementarea proiectului și cu 36.500 persoane, în plus, în al 5-lea an de durabilitate a proiectului.

Străzile pe care se vor amenaja piste de biciclete în etapa I sunt 1 Decembrie, Avram Iancu, Grănicerilor, Ghinzii, C.R. Vivu, Vasile Lupu, Tudor Vladimirescu, Cimitirului, Crinilor, Ioan Slavici, Subcetate, Drumul Cetăţii, Drumul Dumitrei Vechi, Dimitrie Cantemir, Eroilor, Împăratul Traian, Valeriu Branişte, Aleea Sălciilor, Petru Maior, Al. Odobescu, Ioan Raţiu, Codrişor/Victor Onişor, Alba Iulia, Aleea Şieu, Panait Cerna, Gheorghe Pop de Băseşti, Axente Sever, Garoafei.

Pistele vor fi mai sus cu 5 cm față de suprafața carosabilului și vor fi asfaltate, nu pavate. Soluția tehnică diferă de la stradă la stradă. Cele mai multe piste vor fi cu sens unic și vor avea o lățime de 1-1,5 metri. Asfaltul va avea pigment roșu. Vor fi montați stâlpi de protecție în zonele aglomerate din oraș pentru a nu permite șoferilor să parcheze pe piste.

Vor fi șapte stații de închiriere a bicicletelor: zona Pădurii Schullerwald; zona Piaţa Mihai Eminescu; str. Parcului; str. Calea Moldovei – zona Han; str. Calea Moldovei – zona Piață; zona str. Cuza Vodă; b-dul Independenței – zona Big.

Etichete

39 comentarii

  • Este superb că în sfârșit se fac pistele de biciclete.

    Totuși ceva nu se potrivește aici pe primul troson Drumul Dumitrei Vechi-Eroilor-Romană-Dimitrie Cantemir ?!.

    Cum ajungi de la Drumul Dumitrei Vechi la Eroilor și în continuare mai departe?!

    Să nu îmi spuneți că pe Colibiței că acolo nu este pistă de biciclete acolo este trotuar, nu poți merge cu bicicleta acolo.

    Pentru a face tronsonul acesta funcțional pista de pe Drumul Dumitri Vechi trebuie continuată cu Drumul Cetății, Subcetate, Slavici care face legătura cu Eroilor și în continuare mai departe.

    • este pe naiba, 100 metri, promitea 30 km, astept sa-si dea jos chilotii sa alerge prin parc, asta era pariul pana in septembrie. la alegeri cu bijboaca goala alearga la urna. sa fim seriosi, omul e delir

    • Unde sunt cei 30 km de piste pt biciclete??? promisiunea vicelui!!!! unde sunt?

    • Vom circula cu masinile pe pista de biciclete pentru ca ne rupem masinile pe strada eroilor si zona icra. Vom vedea cine si cate biciclete vor trece pe pista.

    • Ăsta este testul de competență : Dacă ei reușesc să asfalteze pista de biciclete de pe strada Drumul Cetății în această vară ?

    • Cei de la CML ar putea să asfalteze pista de pe Drumul Cetăți măcar așa pentru ei, angajați lor ar putea economisi ceva banii venind la muncă cu bicicleta în condiții civilizate, de la intersecția cu str. Sigmirului până la sediu CML va fi o porțiune relati v mică pe care angajați vor trebui să meargă cu bicicleta pe șosea. Asta se va întânpla numai dacă le pasă de angajați lor.

    • @Salahor,

      Cum spuneau și domini Octavian și profesorul de turism Bâcă, bistrițenii au nevoie de o pistă de agrement și de zi de zi adevărată care să lege localitățile componente Viișoara și Unirea pe traseul străzilor Caleea Clujului-Drumul Cetății-Simion Mândrescu și Lucian Blaga și în continuare.

      Atunci când se va face această pistă traseul de biciclete va fi complet și va trece prin fața sediului CML.

    • Eu sunt convins că Niculae nu o să treacă testul și nu o să reuseașcă să asfalteze pista de biciclete de pe Drumul Cetății vara aceasta ;o))) spune:

      Eu sunt convins că Niculae nu o să treacă testul și nu o să reuseașcă să asfalteze pista de biciclete de pe Drumul Cetății vara aceasta ;o)))

    • Da, Niculaie nu a reușit să treacă testul și să asfalteze pista de biciclete de pe strada Drumul Cetății așa că a piedut lamentabil alegerile pentru Primăria Bistrița ca urmare acum a ajuns gunoierul numărul unu al județului. Nu mai este nici măcar consilier local și nici măcar nu mai are vreo funcție în partid. Deci aviz amatorilor vedeți ce faceți cu pista de pe Drumul Cetății că sar putea să o pățiți la fel sau poate mai nasol.

  • Pista Drimul Cetății se poate realiza rapid pe o mare parte din ea nu mai trebuie decopertat sau facute săpături, trebuie doar ridicat nivelul capacelor de canal, turnat beton stabilizat si asfatul.
    Să aveți mare grija să nu BLOCAȚI cu pista de bicicle accesul în curțile locuitorilor de pe strada așa cum sa făcut când sa construit trotuarul, în dreptul intrărilor la casele omenilor faceți pe pista de biciclete niște coborâri la nivel cu șoseau.

  • Vicele pierde pariul, pana in septembrie promitea 30 km de piste, in oras, nu dupa linie unde merg oamenii in zona industriala. Domnu vice, linia verde???? Unde e? Trecea prin zona pietonala, poi?

    • După linie este în ORAȘ.

      Acolo vin mulți oameni și aleargă și mulți oameni vin cu bicicletele, vin mai ales în weekenduri pe strada Drumul Cetății când circulația este mai redusă și nu sunt stânjeniți de toți cocalari ce se holbează la tine pe pietonal sau în parc. Deasemenea o mare parte din cicliști merg la Sulerward sau la terenurile de tenis din zona și la bazinul de înot și sala de fitness de la Schreiner etc…

      În timpul săptămâni acolo copiii merg la școală și oamenii la muncă cu bicicletele.

    • @Linia verde unde e? Nu am întâlnit pe nimeni care să fie interesat să fie construită linia verde. Acesta este un alt proiect născocit în laboratoarele ascunse din primărie lafel este și proiectul cu centru internodal de transport de la autogara.
      Așa că dacă se înrârzie cu el nu este nicio pagubă ba din contră ar fi bine să se întârzie cu el de tot și să nu se facă deloc.

    • EXACT….LINIA VERDE MULT PROMISA??? DOMNULE VICEPRIMAR DE CE MINTITI LUMEA. FACETI LUCRARI DE OCHII LUMI, FARA STUDII, FARA SA INTREBATI PE NIMENI

    • Culoare rosie se vede cel mai bine este făcută pentru a atrage atentia conducătorilor auto și pietonilor că acolo este pistă de bicicle și nu trotuar sau șosea unde să își parcheze idioți mașinile sau să se plimbe pietonii, de aceea în marea majoritatea a orașelor lumii pistele de biciclete sunt roși (o nuanță spre portocaliu ce se vede cel mai bine), culoarea lor nu are nici o legătura cu vreun partid politic.

    • Pentru pistă verde.
      Teoria culorilor pentru tonți: Culoarea roșie are lungimea de undă cea mai mare deaceea se vede cel mai bine, ea este urmată de culoarea galben, deaceea semnele de interdicție sunt făcute roși și semnele de avertizare galbene, stopurile mașinilor roși și semnalizările galben, în natură animalele care vor să se remarce au culorile roșu sau galben idem pentru flori și fructe.
      În practică culoarea galbenă spre deosebire de roșu are o mică problemă aceea că se nurdărește repede și este influențată mult de background. Ținâd cont de aceasta marea majoritate a pistelor de biciclete sunt roși, eu nu am văzut piste galbene nu spun că ele nu există. Culoarea verde este o culoare neutră care nu atrage cu nimic atenția.

    • EXACT, si acum 4, 8 si 12 ani erau incepute proiectele, care nu sunt gata nici acum.

  • Construirea pistelor de biciclete nu trebuie să conducă la probleme suplimentare în desfăsurarea traficului auto prin îngustarea părtii carosabile a străzilor sau la disparitia unor locuri de parcare. Pentru asta există solutii cum ar fi reconfigurarea de străzi cu sens unic care permit construirea de piste de biciclete, concomitent cu fluidizarea traficului auto.
    Dar pentru că pe edilii Bistritei nu-i duce capul ei sacrifică lătimea benzilor de circulatie auto pentru a face loc unor piste de biciclete. Spre exemplu, chiar in cazul străzii Eroilor aflată în lucru, ar fi nevoie cel putin de redeschiderea trecerii la nivel cu calea ferată în zona strazii Romană, care a existat inainte pe vremea comunistilor. Asta ar permite ca străzile Eroilor si Artarilor separate doar de calea ferată, să fie organizate ca străzi cu sens unic, ceea ce ar facilita amenajarea de piste de biciclete pe cele două străzi , dar si crearea unei fluidizări a traficului pe portiunea dintre strazile Drumul Dumitrei Vechi si Romană. Dar unde nu-i cap… e multă prostie.
    Vezi: https://timponline.ro/traficul-de-cosmar-spre-zona-industriala-se-prelungeste-de-ce-nu-sunt-gata-la-timp-lucrarile-la-trecerea-de-nivel/

    • POSTACII PSD ACTIVI DE DIMINEATA, CE VREI DE LA EI, PT EI ORICE E BINE, O GROPA ASFALTATA SI EI WOWW, SE MINUNEAZA. DE PARCA NU ASTA E ROLUL LUI. LAUDE DEGEABA

  • și uite cum „orașul prinde contur” cu hoțolae, o lumină a competenței, a sforilor și a vrăjelii sublime! Bravo, brânciolae!!!

  • @ pentru activiști de partid ai PNL și PSD ce postează aici, Bicicliștii din Bistrița demult își doresc să poată să circule în siguranță pe pistele de biciclete în Bistrița și mai ales peste linie. Noi vrem să se construiască neapărat piste de biciclete ca lumea așa că mutațivă cu bălăcăreala politică pe alte articole că aici aveți deaface cu bicicliștii și nu cu postaci de partid.

    • cei 30 km de pista de biciclete promisi de vice unde sunt????

  • sunt la copt! or fost puși la dospit, au crescut, iar acuma sunt în cuptor se rumenesc, vor fi împrăștiați în tot orașul precum o puzderie de nea, dar nu acuma, ci în campania electorală, când, întregul aliotman ciumist va mărșălui prin oraș cu pliante și zâmbete de hoț perfid pentru a-i mai convinge odată pe cei fără creier să le voteze nulitățile. Veți vedea, cu mic cu mare, toate gloabele și „lăuzele” ciumiste se vor împrăștia pe străzi, cu tricouri inscripționate „doar ciuma roșie vă dau, restul vă iau”, lătrându-vă de ce trebuie să alegeți acest focar de corupție, prostie, gargară și insolență. În echipa de pliantiști și gargaragii se va găsi și unul fugit acuma ceva vreme de la PNL/PDL, o tânără stea, dar căzătoare, ghiciți-l voi! Să nu ziceți că nu v-am zis!

    • @traiasca gargara, CEE etc…mai activiștilor de partid PNL-isti și PSD-iști mutaiva cu gargara politica pe alte articole, lasati aici sa posteze doar biciclisti.

  • Unde doamne pe Imparatul Traian sau pe Alba Iulia sau pe Axente Sever mai poate incapea si alee pentru biciclisti?! Sunt foarte stramte si aglomerate. Se va renunta la trotuare? La locurile de parcare? Trebuie sa fie una din doua. Si atunci recomand pietonilor mai bine sa invete sa zboare si masinilor sa fie parcate in casa scarilor de bloc.

  • Pentru a fi utile pistele trebuie să fie conectate unele cu altele. Degeaba faci niște piste pe unele străzi dacă nu comunica cu nimic ele nu vor fi folosete.
    Cele două piste existente acum în oraș cea din parc și cea din Parcul Industrial Sud nu sunt folisite de bicicliști fiindcă nu ai cum să ajungi la ele pe bicicletă, celelate existente nu sunt piste de biciclete sunt doar trotuare cu denumire de piste de biciclete. În această etapă de construcție nici pista de pe Drumul Dumitri Vechi nu comunică cu vreo altă pistă integrați în această etapă de construcție și pistele de poe Drumul Cetății, Subcetate și Slavici și atunci vom avea un culoar utilizabil.

    • Pista din parc este mereu plină bicicliști. Mai e pista de pe independenței, de care ați uitat. Pistele se vor conecta la un moment dat. Trebuia început de undeva și e f bine că s-a început.

    • @Doru Marcatoru,

      Pista din Parc este relativ bună numai că ea este plină de pietoni si bineințeles că nu ai cum să ajungi la ea cu bicicleta. Despre cea de pe Independeței nu vreau să mă exprim niciun fel fiindca mai mereu este blocată de masini parcate.

      Ideea este aceasta că dacă incepi o treaba sa o faci cu cap, fa o portiune intreaga incepe de la un capat si terminal la altul. Au inceput cu Dumitri Vechi si Eroilor, Dimitrie Cantemir dar intre ele NIMIC fara Drumul Cetatii, Subcetate si Slavici. Cu alte cuvinte pornesti cu Bicicleta de pe Dumitri Vechi mergi inca ceva pana la intersectia cu Drumul Cetatii si apoi trebuie sa te intorci acasa ca nu mai ai pe unde sa mergi.

    • Tudorică tu ai ceva cu pistele. Între piste, până se vor conecta, poți circula pe șosea. Pe porțiunea pe care ai pistă, indiferent cât de scurtă, riscul de accidentare este mai mic, deci sunt binevenite. Că pe pistă circulă pietoni și parchează mașini e altă discuție, e treaba poliției. Dar pistele în sine există și sunt folosite. Nu poți să faci pistele deodată cap-coadă, cum nu poți să faci nici autostrăzile. Faci porțiunile unde ai posibilitatea și ele se vor interconecta la un moment dat. Cealaltă opțiune este să nu faci nimic. Alege.

    • @Dorul Marcatoru Tocmai asta este că vreau foarte mult să se facă pistele de biciclete. Vreau să le folosesc cât mai curând, asta înseamnă să începe un tronson de la un CAPĂT SĂ AVANSEZI PE EL PÂNĂ ÎL TERMINI LA CELĂLALT CAPĂT, degeaba faci numai fâși întrerupte de pe care te sui și te cobori pe șosea atunci mai bine mergi numai pe șosea.
      Ai dat un exemplu foarte prost cu autostrazile de la noi pardon cu autostrada de la noi că avem doar una restul sunt ciosvârte pe câmpie porțiuni pe care oricum mergeai si inainte drept si cu viteză relativ mare iar la mijloc unde este deal sau munte si se pierde majoritatea timpului nu faci nimic. Exemplu bizoni din Bucureștri care gonesc până pe Valea Prahovei unde se blochează și pierd o jumătate de zi numai ca-să ajungă cu 5 minute mai repede decât un șofer care circulă regulamentar. Concluzi faceți pistele de biciclete așa cum trebuie nu ca așa zisele autostrăzi din România.

    • Important e că au început de undeva, și să sperăm că nu se vor opri cu lucrările după alegeri!

  • Bistrițenii vi se pregătește o nouă țeapă.
    Noua centură prin afara orașului Bistrița a fost doar o minciună de campanie electorală realitatea este cu totul alta datorită unor interese ale unor afaceriști din zonă numai ca aceștia să-și umple burdihanul în permanență nesătul și sub pretextul că străzile de pe fosta centură a Bistriței se vor moderniza dar ei vor ca aceste străzi să devină din nou o centură și de aceea Bistrița va rămâne unul din cele mai poluate și aglomerate orașe din Transilvania.

    Vedeți aici și ce mari eforturi depun uni pentru eliminarea pistelor de biciclete de pe strada Drumul Cetății care sunt obligatori pentru protejarea oamenilor care merg la muncă cu bicicleta, siguranța vieți oamenilor numai contează contează doar ca uni ajunși vremelnic undeva să facă bani nesimțiți.

    Centura prin afara orașului a fost doar o vrăjeală ieftină de campanie pentru ca uni să pună botul și să îi voteze în realitate ei vor să conecteze drumul express direct la Calea Clujului în zona unde este benzinăria Petrom (fostul borcan) chiar dacă pentru aceasta trebuie să demoleze o mulțime de case și astfel nu să scoată traficul auto de tranzit poluant și periculos cum ar fi normal ci din contră să-l introducă în oraș mai vârtos. De aceea se împotrives Autostrăzi Nordului și Pistelor de Biciclete doar ca-să mai ciupească ei niște bani.

    Rușine!!!!!!!

Apasă aici ca să comentezi

Dă-i un răspuns lui la cluj e VERDE Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.