Actualitate

Cum sunt verificați profesorii care țin ore online. Șeful ISJ: Probabil nu se simt comod, dar nu trebuie să știe

La Bistrița și în mai multe comune în care s-a depășit rata de infectare de trei la mie, școlile funcționează în scenariul roșu, adică se țin cursurile online. Profesorii sunt însă monitorizați de la distanță atât de directori, cât și de inspectorii școlari, așa încât calitatea actului didactic să nu aibă de suferit, a declarat inspectorul școlar general Mihai Mureșan de la Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud pentru Timp Online.

Potrivit acestuia, ISJ verifică în această perioadă dacă profesorii țin orele din școală sau de acasă, dacă elevii au pe ce se conecta, dacă școala dispune de instrumente didactice pentru desfășurarea activității din sala de clasă și dacă directorii au monitorizat orele conform orarului și în ce mod.

Potrivit rapoartelor primite de la inspectorii școlari, cele mai multe cadre didactice predau de acasă, dar sunt și excepții.

”Obligația mea de catedră – care e lunea și vinerea – o realizez din sala de clasă de la Colegiul Național Liviu Rebreanu. Mai sunt și alți colegi la CNLR care lucrează tot din sălile de clasă întrucât specificul disciplinei (Fizica -n.a.) necesită tablă, materiale didactice. Sunt situații diferite în școli. Procedează la fel un profesor de la Centrul de Educație Incluzivă nr. 2, 50 de la Școala Lucian Blaga, 7 de la Gimnazială nr.1 sunt 7, 15 de la Tehnologic Moisil, 6 de la LPS, 10 de la Radu Petrescu, etc. Situația este variată de la o școală la alta. Fiecare profesor procedează cum consideră el mai bine fiindcă nu există o regulă în acest sens”, a spus Mihai Mureșan.

Din rapoartele primite până acum din zonele unde cursurile se țin exclusiv online, reiese că nu sunt elevi care nu au pe ce se conecta.

”Adică toți au fie calculator, laptop, tabletă sau telefon. Conform acestui raport ceva există în posesia elevilor. De exemplu, la Șintereag, primăria a cumpărat tablete, au fost date elevilor și acolo toți au, Tiha Bârgăului este în aceeași situație și sunt multe alte cazuri de astfel de școli în județ. Primăriile au cumpărat pe cheltuiala lor, urmând ca pe Ordonanța 144 să își deconteze aceste cheltuieli. Din ce reiese din raport, elevii au instrumentele necesare de tip tabletă, laptop sau PC cu ajutorul cărora se conectează la aceste lecții online. Nu suntem într-o situație în care foarte mulți elevi să fie în imposibilitatea de a participa la lecții”, a spus el.

În ce privește instrumentele de care dispun școlile în sălile de clasă, inspectorul general a declarat că cele mai multe au, dar nu în toate sălile.

”La această dată lucrurile se prezintă în felul următor: nu există în toate școlile pentru toate sălile de clasă aceste instrumente cu ajutorul cărora să te conecteze. De aceea, am cerut primăriilor să grăbească procesul de achiziție în așa fel încât să reușim să avem în toate sălile de clasă instrumentele necesare și performante pentru a putea prelua în condiții de calitate lecțiile din sălile de clasă. Sper ca, în cât mai scurt timp, treaba asta să fie finalizată”, a spus el.

ISJ Bistrița-Năsăud a demarat la rândul lui o procedură de achiziție a aparaturii de rezervă și materialelor sanitare – în baza HG 156 prin care județului i-au revenit peste 1,5 milioane de lei – cu care se vor cumpăra 1060 de tablete, peste 200.000 de măști și 11.000 litri de dezinfectant. Tabletele vor fi transmise în școli de îndată ce achiziția se va face. În plus, de la Ministerul Educației urmează să mai sosească 3065 de tablete.

Referitor la monitorizarea lecțiilor online, Mihai Mureșan a spus că aceasta se face de către director sau inspector de la distanță.

”Cadrele didactice sunt monitorizate pe tot parcursul zilei și în toate zilele săptămânii asupra activității pe care o desfășoară fie prin conectarea directorului direct pe platforma pe care se desfășoară activitatea, prin condicile electronice, fie prin rapoartele pe care le lasă profesorul. Dacă inspectorul de specialitate sau chiar eu vrem să vedem cum are loc o oră de informatică de la școala din Târlișua, o să-l rog pe director să îmi transmită link-ul prin care el monitorizează activitatea în școală. Cu ajutorul acelui link eu pot să mă conectez și să fiu prezent la această oră. Inspectorii din ISJ practică lucrul acesta. Stau cuminți, văd ce se întâmplă la oră, își consemnează și ulterior pot discuta cu profesorul despre ce s-a întâmplat în clasă fără niciun fel de problemă”, a spus Mihai Mureșan.

Întrebat dacă acesta nu e un factor de stres suplimentar pentru profesor, inspectorul general a răspuns: ”Eu nu le-am cerut părerea. Foarte probabil că nu se simt comod, dar nici nu trebuie să știe. Știe directorul și atât. Nu știu dacă are timp profesorul să vadă că s-a conectat cineva pe platformă. El are lucruri de făcut în timpul orei”.

Mihai Mureșan a spus că, până acum, nu a primit reclamații și sesizări din partea elevilor și părinților că ar fi nemulțumiți de calitatea lecțiilor online.

ISJ Bistrița-Năsăud a început de azi inclusiv inspecțiile generale în județ, având planificate școlile din Miceștii de Câmpie și Sânmihaiu de Câmpie, dar inspecția generală de la Micești a fost amânată întrucât un profesor a fost depistat pozitiv la Covid-19.

32 comentarii

  • Sigur ca da, omul e din clasa de omeni de stofa veche, ramas in epoca de aur. Sustin idea ca nu e la locul lui potrivit intrun sistem unde modernizarea si a methodelor de conducere ar trebui se aiba prioritate si incredere in corpul didactic este esential. Performanta profesorilor ar creste daca le acordezi mai multa incredere si motivare pozitiva. Politizarea postului in cazul asta a condus la regres in institutia care o conduce.

    • Nimeni nu verifică pe nimeni. Ăsta este adevărul, dar mulți profesori ar trebui să ia la cunoștiință cele spuse de domnul Mureșan și să își țină orele cum trebuie, deoarece nici în clase câțiva profesori de la „liceele de top” nu-și țin orele cum trebuie.

  • Alt comunist care nu stie altceva decat sa verifice, monitorizeze,eventual sa pandeasca pe la usi..ca doar are model…nu ne mai facem bine niciodata.Oare in ce alta tara se mai procedeaza asa??? Rusinos.

    • Pentru ce e nevoie sa se logheze si sa asiste incalcand dreptul profesorului de a-i accepta prezenta? Si mai si argumenteaza ca profesorul nu trebuie sa stie. Serios? Inca nu l-a dat nimeni in judecata dar presimt ca intr-o saptamana zboara din ISJ. Prezenta unui tert de orice tip la o ora este posibila doar cu acordul profesorului. In plus nu este necesara caci platformele ,,contabilizeaza” automat durata intalnirii online a profesorului cu clasa respectiva si deasemenea dovezi ale activitatii: link-uri, documente realizate in timpul orei.

  • Inspectorul sef si cei mai multi inspectori numiti politic atata pot , sa ameninte si sa bage frica-n profesori.Domnilor profesori nu trebuie sa va fie teama , n-o sa vina d-l Muresan , nici inspectorii de specialitate si nici directorii de scoli sa va inlocuiasca in munca nobila pe care o faceti.De ce ? Pentru ca nu stiu sa predea online , stiu numai sa faca rapoarte…

  • Foarte bine! Să fie monitorizați că de aceea își iau salariile. Și așa școala nu mai este ce a fost odată. Majoritatea directorilor sunt puși politic de guvernul „apus” psd,nu au nici un interes să meargă bine treaba,probabil încă își ling rănile după greaua pierdere și cred că mai vor și ceva sporuri pentru că trimit trei fișe on-line. Săracii 🙂

    • Si cei din pnl nu s pusi tot politic? Eu am o curiozitate..in ce alte domenii mai sunt angajatii monitorizati asa , urmariti si haituiti…filmati, inregistrati…si eu as vrea sa vad filmari din spitale sa vedem cum sunt tratati oamenii, din primarii sa vad cum isi desfasoara altii munca , politie…etc…sau profesorii sunt ciuma tarii? Cat despre parinti frustrati care nu au timp pt.copiii lor, dar sunt experti in educatie..nu pot sa zic decat: rusine!!!

  • Predarea online trebuie monitorizata intradevar de specialisti, dar cu scopul de a asigura feedbackul necesar cadrelor didactice care sunt in plin proces de invatare a predarii online. Nicidecum nu ar trebui sa fie o amenintare, dupa cum reiese din exprimarea domnului inspector. Cu scuzele de rigoare, va rog sa-mi permiteti sa inchei cu o intrebare. Ce mai ramane de spus cand inspectorul scolar general considera tabla o necesitate in timpul orelor de fizica online?

  • Oare stie domnul inspector general că la CNLV Bistrita unde este titular ,la clasele 0-4 ,la unele ,se face on -line doar o ora pe zi in loc de 4 sau 5 ore,si este la kilometrul 0 ?Oare doamnele invatatoare au contract cu timp partial de munca?

  • Oare domnul inspector știe că la noi în Bistrița există un liceu la care directoarea i-a obligat pe profesori sa predea din interiorul școlii, cu toate că nu există infrastructura online necesară și sălile în care stau profesorii 6 ore nu sunt încălzite?

  • Or fi uscaturi in padure, nu zic, dar majoritatea profesorilor se straduiesc cat mai bine sa isi faca treaba, chiar si in conditiile acestea dificile. Acces la internet nu se asigura, decat daca stau in scoala, deci tot risca sa aibă contacte sociale si sa se contamineze. Elevilor nu li se asigura internet, tablete sau laptopuri, dar suntem mereu sub lupa. Haideti mai bine sa ne gandim cum putem limita raspandirea virusului!!!

  • Monitorizare este normală.
    Orice activitate se monitorizează mai ales acuma în faza aceasta de formare, acomodare, învățare…etc.
    De ce nu vă place domnilor profesori? Doar nu aveți nimic de ascuns.

    • Orice activitate? In orice domeniu? Toti sunt filmati, inregistrati….sa fim seriosi…asteptam filmari din spitale, politie, parlament….de la cei care merita pensii speciale…

    • Pentru ca monitorizarea realizata de catre un inspector caruia ii trebuie tabla ca sa predea fizica, cand internetul este plin de lectii si experimente pentru fizica ce pot fio folosite gratuit distribuind un link pe platforma iar in platforma TeAMS se poate lucra pe un document cu toata clasa. Adica in documentul care este vizibil concocmitent tuturor copiiilor poate scrie atat profesorul cat si elevul timpul orei, tabla e inutila ca dealtfel si monitorizarea caci acel document lucrat in timpul orei ramane in platforma si poate fi observat oricand de catre elevi. Tabla se sterge. Prin monitorizarea asta dnul inspector incearca jalnic sa isi justifice activitatea caci ISJ nu mai are ce monitoriza. Moniotorizeaza platforma si un singur inspector pentru toate disciplinele este suficient pentru a monitoriza activitatea si a interveni daca este cazul. Altfel se descurca scoala cu informaticianul si directorii fara nevoia unui inspectorat. Domnul inspector a ,,mirosit” ca viata inspectoratoratelor a ajuns la sfarsit si incearca sa isi dovedeasca o utilitate inutila.
      Parere de profesor.

  • Dl. Muresan declara in starea de urgenta ca el transmite elevilor lectiile pe whatsapp. In 4 ani de liceu cat am facut fizica cu el, a stiut doar sa se impuna prin frica si printr-o atitudine superioara in fata elevilor. Daca s-ar fi comportat asa si cu colegii de breasla, as fi crezut ca e o trasatura de caracter, dar asta nu se intampla. In cazul dansului cred ca vorbim de o trauma psihica, probabil din perioada comunista. Daca nu intelegeai, te facea prost. Daca 30 din clasa nu intelegeau, toti erau prosti. Rabdarea si calmul sunt cuvinte pe care nu le va gasi niciodata in dictionar. Cam asta il rezuma pe domn profesor.

    • Pai uite ca ai însirat toate calitatile necesare pentru a fi inspector general.
      Comunistii asa au condus tara asta, pe cel mai prost îl faceau sef – ala avea mintea odihnita si mereu surprinzatoare.

  • Am colaborat foarte bine cu mulți profesori și chiar inspectori. Nu am întâlnit până acum pe cineva cu apucăturile d-lui Mureșan, care într-adevăr, are puternice reflexe comuniste prin modul în care vrea să se impună și să domine.
    Pe de altă parte, e depășit nu doar în privința atitudinii și comunicării ci și din punct de vedere al integrării. Să afirmi că „(Fizica -n.a.) necesită tablă, materiale didactice” ca scuză la incompetența de a preda on-line spune totul. Există atâtea laboratoare virtuale, atrăgătoare și bine gândite… Oricum, și la! clasă elevul privește la ceea ce are loc pe catedră (la experiment), la fel cum privește de! acasă la ceea ce are loc pe catedră sau tot de acasă, la experimentul care are loc pe ecranul calculatorului!

  • Orice activitate? In orice domeniu? Toti sunt filmati, inregistrati….sa fim seriosi…asteptam filmari din spitale, politie, parlament….de la cei care merita pensii speciale…

  • Monitorizarea activitatii este o componenta de baza din paleta de instrumente a unui manager. In orice domeniu exista astfel de activitati iar mai nou, odata cu noile capabilitati aduse de tehnologie, acest lucru este posibil sa fie facut mult mai usor. Nu ii inteleg nici pe profesori: de ce le este frica, ce este de ascuns, in ce mod perturba activitatea educationala. Cred ca dimpotriva ar trebui sa fie bucurosi ca noile instrumente pot sa-i ajute sa creaasca motivatia elevilor de a fi prezenti si activi la clasa. Ma duce mai degraba la anumite aspecte pe care acestia nu sunt vor sa le arate si de aceea sunt si asa de virulenti prin media si nu numai: poate nu vin la timp la ora, poate continutul nu e corespunzator, poate ii incurajeaza sa mearga la meditatii, poate unii copii absenteaza cu acordul lor, poate, poate, poate….
    Singurul aspect la care as lucra este acela de a nu transforma acesta monitorizare intr-o speritoare. Daca procesul este organizat, transparent si facut fara perturbarea activitatii educationale( tehnic este posibil sa vezi ce sa intampla la ora fara ca colectivul clasei sa fie constient de asta), eu sunt PENTRU.

  • Foarte bine domnule inspector general.Cei care nu prea le place munca (ma refer la cadrele didactice) cauta nod in papura,ca nu au internet,calculator,tableta,telefon.Eu nu cred ca in acest judet un dascal serios,dedicat profesiei ,nu are un minim acces la tehnologie.
    Eu va propun un experiment.Mobilizati 3,4 elevi brici la informatica ,puneti-le la dispozitie 3,4 statii cuplate la internet cu un server mic ,intr-o sala la inspectorat ,sau la liceul Liviu Rebreanu si sa vedeti ce monitorizare vor realiza acesti copii.Consider ca este suficient sa urmareasca desfasurarea orelor on -line intre 8-12 de luni pana vineri .

    • Vasile, după cum scrii ai trecut prin școală ca Vodă prin lobodă. Nu ești tu abilitat să judeci munca unui dascăl.

    • Vasile ai grija ce-ti doresti, fiindca intr-o zi…cand vei merge pe la scoala s-ar putea sa-l gasesti la catedra profesor TITULAR pe ,,DOREL” de profesie betonist…
      Sa vezi tu atunci, lectii (beton) online!

    • Se apre ca sunt multe cadre didactice active pe acest site …. Interesante comentarii. In afara de „noi nu vrem” nu vad nici un argument serios pentru a limita acesta activitate. Cat despre aspectul cu supravegherea mi se pare perfect normal sa se execute si poate ca ar fi bine chiar sa fie extinsa si la alte institutii. De ce sa nu pot vedea eu ca cetatean ce fac „angajatii” mei din primarie, sa vad care sunt problemele lor adevarate.

  • Domnul electrician.
    Conform legislației în vigoare ( Codul muncii) ,directorul de școală este angajatorul dascălului ridicat în slăvi de dv.În orice țară civilizată din lume angajatorul poate verifica angajatul ,este obligat sa-l verifice ,atunci ce este atât de rău ca cel care îl plătește,verifică felul în care își îndeplinește sarcinile de serviciu?
    Dumneata ca și electrician nu ești verificat de șef?
    Și școală am făcut garantat mai multă și de calitate decât dv.

    • @nea Vasilică
      Directorul e angajatorul, deci directorul verifică, nu „isejăul” . Nimic nu-i califică pe cei din „isejău” să monitorizeze. Singurele calități ale celor din „isejău” sunt carnetul de partid de culoare potrivită, coloana vertebrală extrem de flexibilă și purtatul țucalului fostei „hăfe” și actualului „hăf”.

  • Cred ca se intelege gresit. Profesorii nu sunt împotriva inspectarii ( pentru ca directorii, metodistii si inspectorii isi fac datoria in acest sens) ci impotriva intrării la ora fără a fi anuntati. În urma cu ceva ani au fost câștigate la Curtea Europeană ceva procese pe această temă de către angajați. Activitatea nu este secreta. Online avem multi spectatori (părinți, bunici etc) si cred ca tocmai aceștia sunt mai aproape de beneficiari, deci in masura sa vada eficiența (chiar dacă este discutabilă competență lor in domeniul educațional).
    Cadrele sunt puse la zid din pricina dotărilor precare. Dar care angajat merge la munca cu sculele de acasa? Șoferul are camion propriu, minerul aduce picamarul de acasa, medicul aduce perfuziile din „cămara ” proprie? Calculatoarele personale si conexiunile la internet nu au fost pregătite pentru striming live + transmiterea de videoclipuri/ imagini etc către zeci de elevi. Majoritatea nu fac fata pentru ca sunt configurate slab (fiind cumpărate cele mai ieftine)

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.