Social

Cum vor fi distribuite, prin Poștă, deciziile de recalculare a pensiilor

Reforma sistemului public de pensii intră în faza de organizare logistică, astfel încât toți pensionarii să beneficieze, în termenul asumat, de prevederile Legii nr. 360/2023.

În urma Hotărârii de Guvern ca Poșta Română să fie instituția care să ofere servicii integrate de pregătire și expediere a plicurilor ce conțin deciziile privind recalcularea pensiilor, Ministerul Muncii și Solidarității Sociale va încheia, prin Casa de Pensii, o convenție cu Compania Națională Poșta Română S.A., care asigură în prezent transmiterea taloanelor de pensii și plata în numerar pentru pensionari.

În cazul în care un pensionar nu este acasă când vine poștașul, plicul cu decizia sa va rămâne o perioadă de câteva zile la oficiul poștal la care este arondat, iar apoi, dacă pensionarul tot nu merge să îl ridice, adeverința de recalculare a pensiei va putea fi preluată de la sediul casei județene de pensii.

Legea pensiilor a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2024, iar de la 1 septembrie prevede majorarea pensiilor, după recalcularea acestora. Nicio pensie nu va scădea în urma recalculării, iar majoritatea pensiilor vor avea creşteri, unele chiar substanţiale (pensiile mici cu un stagiu de cotizare mare). În urma recalculării, circa 3,5 milioane de pensionari de vor primi pensia mărită, iar restul de 1,5 milioane vor rămâne cu pensia în plată, urmând să beneficieze anual de indexările prevăzute de lege, au anunțat guvernanții.

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.