Primăria Bistrița va depune proiect pe fonduri europene pentru reabilitarea străzilor de pe traseul str. Gării – B-dul Decebal – str. Andrei Mureşanu – str. Năsăudului, fiind elaborate documentațiile tehnico-economice. Investiția este estimată la 29.153.941 lei (aproximativ 6,5 milioane euro), iar lucrările – la doi ani.
”Prin expertizele tehnice întocmite de SC Drumex SRL Cluj-Napoca și SC Into SRL Târgu Frumos, s-a constatat că starea tehnică a străzilor studiate este mediocră/rea /foarte rea, fiind necorespunzătoare desfăşurării în condiţii de siguranţă şi confort a traficului rutier, având sectoare cu elemente geometrice necorespunzătoare, nefiind asigurată planeitatea şi rugozitatea suprafeţei de rulare, nu sunt la cotă caminele de vizitare, gurile de scurgere şi aerisire. Datorită lucrărilor de întreţinere a îmbrăcăminţii rutiere partea carosabilă prezintă multe defecţiuni, fiind într-o stare neuniformă de degradare. Toate aceste probleme împiedică desfăşurarea unei circulaţii normale în condiţii de siguranţă şi confort urban decent, fapt pentru care în conformitate cu prevederile legale se impune reabilitarea acestora prin execuţia unei îmbrăcăminţi rutiere corespunzătoare traficului din zonă, amenajarea de trotuare şi spaţii verzi. Având în vedere că în ultimii ani deplasarea în intravilanul oraşului cu bicicleta a crescut, se propune amenajarea de trasee dedicate bicicliştilor”, precizează municipalitatea.
Prin proiect se propune amenajarea unei benzi speciale pentru mijloacele de transport în comun, câte una pe fiecare sens de mers (linia verde de transport), cu lăţime de 3,5 m, și refacerea integrală a sistemului rutier.
Lucrările propuse constau în realizarea unui sistem rutier nou la partea carosabilă, marcarea unei benzi speciale pentru mijloacele de transport în comun, modernizarea staţiilor de transport public existente (10), realizarea pistelor pentru biciclişti şi a infrastructurii tehnice aferente (puncte de închiriere, sisteme de parcaj pentru biciclete, etc.), reabilitarea trotuarelor, revitalizarea zonei verzi dintre partea carosabilă şi trotuar, amenajarea unui sistem de colectare şi evacuare a apelorprin reţea de canalizare pluvială separată de cea menajeră, pasaj pietonal subteran pe b-dul Decebal cu patru accese, iluminatul public cu sistem de telegestiune, realizarea de sisteme de monitorizare video bazat pe instrumente inovative şi eficiente de management pentru siguranţa şi protecţia cetăţenilor. Trecerile de pietoni vor fi semaforizate.
Pentru traseul studiat s-a ales un sistem de iluminat cu amplasare bilaterală faţă în faţă a aparatelor de iluminat (aparate de iluminat echipate cu lămpi LED care se montează pe stâlpi la înălţimea de 10 m). Iluminatul trecerilor de pietoni se va realiza cu ajutorul a două aparate de iluminat, destinate special iluminării trecerilor de pietoni (se montează pe stâlpi de 5 m, amplasaţi la 2 m înaintea trecerii de pietoni, în sensul de circulaţie).
S-a prevăzut un sistem de imaginicu circuit închis care să asigure supravegherea timp de 24 h a punctelor de interes şi să stocheze informaţiile pentru o vizualizare ulterioară.
Pentru crearea unui ambient stradal plăcut armonios şi usor de întreţinut se vor monta stâlpi cu flori, coşuri de gunoi stradal, bănci cu spătar.
Daca lucrarile de reabilitare vor fi executate cu aceleasi rezultate ca si celelalte proiecte ale primarului Cretu,vai de masinile noastre!Bani cheltuiti garla,rezultate 0.
SA SE FACA!!!!! oare este spatiu??? oare sunt facute calumea..?. oare……???oare, sunteti sanatosi la cap mai oameni??? Este important sa se faca si in ultima perioada s-au facut poate nu e pe placul tuturor …dar s-au facut lucruri!!!
dar este spatiu fizic pentru atatea benzi, sau darama blocurile? si pana atunci nu se face nimic? pe strada Nasaudului sunt gurile de canal lasate si cu 20 cm fata de carosabil.
Poate n-ai sesizat dar Cretu are mare apetit pentru proiecte cu finantari mari si facute de mantuiala.Nu-l intereseaza finalitatea;de obicei executia lor este execrabila.Marea intrebare este: pe ce se duc banii?
PE STUDII DE FEZABILITATE