Mașinile de mare tonaj nu vor mai putea intra în orașul Beclean decât în anumite condiții, însă restricțiilor vor intra în vigoare după ce varianta ocolitoare va fi predată Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Primarul Nicolae Moldovan spune că problema traficului pe DN 17 se va rezolva dacă și celelalte administrații locale din jurul orașului vor urma exemplul Becleanului.
”Am rezolvat cu greu și după mulți ani problema devierii traficului greu din Beclean, dar va trebui ca și alte comunități să ne urmeze exemplul. Nu e de ajuns să tranzitezi repede o localitate dacă te blochezi în celelalte localități din jur. Drept urmare, devine o reponsabilitate și pentru celelalte comunități din jurul Becleanului, o greutate pe umerii lor, să rezolve și ele această problemă. Noi am reușit această performanță unică pentru că e prima variantă ocolitoare a unei localități din România care s-a făcut printr-un parteneriat între CNAIR și o administrație publică locală. Am deschis un drum pentru celelalte localități, un drum administrativ, pentru ca să poată o administrație locală să facă un parteneriat cu Ministerul Transporturilor și CNAIr ca să construiască aceste variante ocolitoare. Se va implementa, de acum, mai ușor acest concept de variantă ocolitoare. Drumul este anevoios și durează, dar ne bucurăm că noi am rezolvat această problemă”, a spus primarul Becleanului la AS TV.
Nicolae Moldovan a adăugat că urmează să fie impuse anumite condiții referitoare la intrarea în oraș a mașinilor de mare tonaj.
”Urmează toate acestea după ce predăm varianta ocolitoare la CNAIR, moment în care vor apărea acele condiționalități legate de intrarea în oraș cu mașini de un anumit tonaj. Așteptăm să treacă iarna, dar deja suntem mulțumiți de această variantă ocolitoare fiindcă se văd în oraș efectele”, a spus primarul Nicolae Moldovan.
Varianta de ocolire Beclean are o lungime de 1,195 km, cu parte carosabilă de 7 m și platformă de 10 m. Traseul variantei este în totalitate nou, se desprinde din DN 17 D la km 4+677 spre dreapta, traversează râul Someşul Mare şi se racordează la DN 17/ E 58 la km 27+505 spre stânga. Varianta are două benzi de circulație de 3,5 m fiecare și un acostament de 1,5 m, conform caracteristicilor pentru drumuri naționale europene de clasa tehnică III şi o viteză de 60-80 km/h.
Pentru traversarea Someşului, între km 0+333,45 și 0+917,05 este realizat un pod pe grinzi cu 14 deschideri, în lungime de 583,60 m. La desprinderea din DN 17 D şi la racordarea variantei cu DN 17 sunt prevăzute sensuri giratorii.
Asocierea CML.RO (lider de asociere) – Dacia Faber SRL – Îndemânarea Prodcom – Test Prima SRL – DP Project SRL au construit varianta ocolitoare, un parteneriat al Primăriei Beclean cu CNAIR.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a mai semnat astfel de parteneriate cu primăriile orașelor Aleșd, Iași, Mediaș și Ștei.
Felicitari multe Primarului NICOLAE MOLDOVAN om harnic si vizionar.
Becleanul arata bine si are alt statut sub acest Primar priceput.
Dintre toti Primarii jud .BN cel mai drag imi este Moldovan si Turc al Bistritei.
Ca sa fie foarte clar !
Prioritatea absolută a Bistriței pentru a scoate poluarea şi aglomerația din mijlocul oşului este noua centura Bistriței parte a Autostrăzii Nordului pe lângă localitățile Livezile Budac Monariu Sărățel Șieu Măgeruș. Din nefericire în Bistrița suntem tot la faza de hârti şi SF-uri:
https://timponline.ro/de-azi-noapte-se-circula-pe-varianta-de-ocolire-a-orasului-beclean/
Bălane potoleştete lasăl în pace şi nu-l mai mânji şi pe Moldovan de la Becleancu limbile tale rămâi la Turc . Moldovan este un primar vrednic din cauza ta ia minusuri nemeritat.
Sa vina plusurile, am ales unul de la PSD si altul de la PNL, si uita asa democratia este folosita dupa meritele celor doi dupa care se vede ceva concret.
Bălane scuză-mă că te întrerup din lunga serie de comentari fără sens însă parcă tu porți o mare parte din vină că Bistrița nu are acum o centură a rămas cu praful te pe tobă şi acum ne uităm cu jind la alți care au !
La referendum cetățenii Bistriței au ales traseul centuri Bistriței însă uni îngălați au avut grijă să o facă praf şi pe aceea.
Nu pe toată lungimea drumului este lățimea de 7 metri.
După ce treci podul este foarte îngust neîngrijit, mașini parcate peste tot.
Bistrița are centură ocolitoare dinainte sa te naști tu, beclenare mândru, așa că mai ușor cu ciuda, că nu sunteți tot la stadiul de comună…
@ Marginean , Oraşul Bistrița sa extins natural şi acum străzile de pe fosta centură sunt străzi în mijlocul oraşului aşa că Bistrița a rămas fără o centură . Ciuciu centură la Bistrița ha , ha
Centura sulii, e un rahat de pod de 1 km, care la primul vânt pleacă, cu o bandă pe sens, care dă într-un drum vechi și îngust care se surpă și șerpuiește printre casele țăranilor! Nu mai comparați acest pod cu viitoarea centură a Bistriței, care va avea 35 km!
Struguri sunt foarte acri. Bistrița nu are o centură şi cu tăntălăi de acum din administrația din Bistrița nici nu va avea în curând . Țâc ! Tâc ! Ciudă
ares Parcă era vorba că nu mai postezi comentari pe Timp Online dacă de anul trecut de când sa dat în folosință centura Becleanului nu se întâmplă un eveniment grav pe centură şi nu sa întâmplat nici-un eveniment.
https://timponline.ro/de-azi-noapte-se-circula-pe-varianta-de-ocolire-a-orasului-beclean
Mai car es … la puntea sulii a lui nelu de 20 de metri( nu sula cum s-ar putea sa înțelelegi tu) o renovare a durat 2 ani.Podul ăla de 1 km l-au constrit de la zero in mai puțin de 2 ani.
Era vorba…da’ ordinul pe unitate se discută?
La pod la Coldău este greu de montat un indicator prin care să fie semnalizată varianta de ocolire așa cum este la sensul giratoriu din partea cealaltă.Multi șoferi în tranzit nu știu de varianta si intră în Beclean.E mai greu de pus un indicator decât de construit o varianta.
Da, e dificil, dar se poate cu 150m mai înainte, este vizibilitate perfectă. Dacă se vrea, se găsesc soluții!
„am deschis un drum pentru alții”” am urcat pe Himalaia și apoi pe Luna și iar pe Himalaia. Niște penibili. Ați făcut o centura de 1 km in secolul 21 când alții au construit deja mii de km de autostradă….penibil
Dnle Balan daca doamne fereste am fi ocupati de rusi cred ca numele rapid nu ar mai fi Balan ci Bodorov si nu ai inceta sa preamaresti pe Putin.
Bai BOSOTA.
Ai comentat de-a lula ca sa nu adormi .
Și, totuși, de când? Conținutul articolului nu prea are legătură cu titlul!
Am scris în text unde am explicat că se va întâmpla în primăvară, după ce va fi predată oficial CNAIR. Acest lucru va fi anunțat, desigur, la fel ca și restricțiile care vor fi marcate cu semne de circulație adecvate. Sigur nu va fi ținută secretă această informație. În viitor, să scriem numai titluri?
Cu analfabetii functionali nu tine nici cu litere ingrosate in marimea lor naturala ca tot nu pricep.
Primarul ne spune in prima declartie, la timpul trecut : ,,Am rezolvat cu greu și după mulți ani problema devierii traficului greu din Beclean” dupa care trece cu dezinvoltura la viitor ,,Urmează toate acestea (adica interzicerea tranzitarii Beclenului ,adica tocmai ce a declarat ca rezolvat ) după ce predăm varianta ocolitoare la CNAIR.
De fapt ,inca, nu a rezolvat nimic si problema este ca nu stim clar cand o va face.
Iar rezovarea traficului pe DN 17, nu este sa facem centuri ocolitoare la fiecare sat, cum spune distinsul primar, ci un drum expres / autostrada Dej – Suceava.
@ loro, Moldovan spre deosebire de alți chiar a rezolvat problema nu în totalitate dar în mare parte a rezolvato camionele nu au obligativitatea să meargă pe acolo asta nu înseamnă cã nu pot merge . Cel puțin pentru mine a rezolvato eu când merg cu maşina mică de la Bistrița la Cluj merg pe Centura Nouă şi nu pierd câteodată şi o oră în ambuteajele din Beclean cum pierdeam odată. Binețeles că Autostrada Nordului în care este inclusă şi centura Bistriței pe lângă Şieu Măgheruş, Sărățel , Budac şi Livezile va rezolva problema integral asta cu condiția ca şi Turc care este Preşedintele Județean PNL să se mişte şi el rapid.