Autobuzele electrice nu circulă încă pe Linia Verde întrucât acest proiect nu este încă recepționat și, cel mai probabil, nici nu vor fi șanse prea mari să le vedem venind din sens opus pe străzile cu sens unic. În aceste condiții, rămâne o singură soluție: renegocierea proiectului la ADR Nord-Vest.
”Proiectul Linia Verde nu este recepționat, dar pot spune următorul lucru: îi recomand domnului Lazany (primarul ales – n.r.) să negocieze cu Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest în așa fel încât să găsească o soluție pentru că administrația PSD (condusă de Ovidiu Crețu, care a depus acest proiect și a obținut finanțare pentru el – n.r.) a lăsat proiecte de mobilitate fără să lase proiecte pentru parcări. De aceea am avut atât de multe probleme. A trebuit să identificăm terenuri, să facem documentații, să ne apucăm de treabă. Există un vast proiect pentru realizare de parcări în municipiul Bistrița. Eu știu ce aș fi făcut dacă rămâneam primar”, a spus Ioan Turc într-o conferință de presă, răspunzând unei întrebări pe acest subiect.
Solicitat să detalieze, el a răspuns: ”Să negocieze. Poate funcționa (circulația autobuzelor electrice – n.r.) în anumite condiții”.
În ce privește pasajul pietonal subteran din Decebal, Turc a spus că nu regretă că nu a renunțat la el.
”Nu se putea renunța, însă nici dacă aș fi putut renunța nu aș fi făcut-o pentru că o nouă piață în Decebal ridică mult traficul de pietoni, ori pentru siguranța oamenilor, cea mai bună soluție este separarea de traficul de mașini. Nu e un proiect greșit pasajul din Decebal, cu atât mai mult cu cât l-am îmbunătățit și prin montarea de scări rulante pe partea de urcare. Urmează să ajungă și să fie montate. Nu era loc și pentru scări pe partea de coborâre. Ar fi fost nevoie de o reproiectare care ne-ar fi dus la întârzieri de multe alte luni de zile”, a spus Ioan Turc.
În ce privește pasajul subteran auto Gării – Tărpiului, inițiativa administrației sale, el a precizat că trebuie făcut în forma propusă și nicidecum suprateran: ”Ceea ce domnul Lazany spune, adică mă refer la identificarea unei noi soluții și realizarea unei treceri la nivel cu calea ferată în zona respectivă este total de nerealizat pentru că normativele CFR nu permit realizarea de treceri la nivel cu calea ferată în gări, în zonele de manevră ale trenurilor sau în zonele de importanță militară, cum e zona la care ne referim. De aceea, pasajul subteran Gării – Tărpiului sunt convins că va deveni realitate”.
E o vorba la români: când esti prost de mic, atunci când ajungi mare numa’ te joci.
Asta nici în ultimele zile de mandat n-a aflat ca bistritenii s-au saturat de el si de prostiile (proiectele) implementate de el si care au bulversat tot orasul.
Numai o parte din bistrițeni s a săturat de el .Ce i drept ,din păcate , cea mai mare .
Primarul asta nu a terminat nimic în afara de fondurile primariei.
CNLR – cladirea veche e în renovare din 2018 (dupa ce aceeasi firma de casa a taraganat noul campus de prin 2005 daca nu ma însel – vezi https://timponline.ro/ovidiu-cretu-asta-va-duce-cnlr-pe-primele-locuri-in-lume/) – si uite asa au marcat toti banul public de vreo 4 cincinale.
Groapa aia din Decebal e sinistra ca realizare arhitectonica – pâna si stânele de oi au farmecul lor arhaic acoperite cu celofan, dar kktul asta acoperit cu policarbonat fumuriu arata oribil.
Sa nu mai vorbim de ce ne asteapta când cei de la Distrigaz vor începe sa sape tot orasul ca sa schimbe magistralele de gaz – v-ati prins, tot pe fonduri europene.
Ca la noi nu se poate face nimic cu cap, fiecare trebuie sa vina si sa aiba de munca, ca sa poata taia facturi din care picura comisioanele la partid.
Asa ca turcul se poate duce pe pustii, sa nu mai aiba nesimtirea sa ne bata obrazul dupa ce si-a batut joc de orasul asta lasat plin de praf si de lucrari de calitatea a doua – uitati-va doar cum începe sa arate pavajul ala din „piatra naturala”.
fraierilor !
nu uitati ca numai cu opt voturi si elea cu semnul intrebarii a fost invins cica domnul Turc.
Din cauza ecologistilor Bălane ,nu a luat Turc primăria.Dacă nu aveai candidat la primărie aleavreo 300 de voturi îi erau bune lui Turc.Khourvă e politica asta ,așa-i?
Soluția corectă este revenirea la circulația pe ambele sensuri pe străzile Şincai, Dornei, Titulescu atât a autobuzelor , maşinilor şi maşinilor de marfă aşa cum a fost foarte bine înainte.
Soluția este redeschiderea circulației auto pe ambele sensuri pe strada Liviu Rebreanu. Pietonalizarea sa dovedit a fi un eşec de proporți epice.