Actualitate

De ce nu sunt asfaltate total străzile sparte pentru lucrări la apă și canal

Rombat

Multe străzi din Bistrița sunt sparte în această perioadă pentru lucrări la rețele de apă și canal, iar ulterior nu se asfaltează din nou drumul în totalitate spre nemulțumirea șoferilor. Explicația a fost oferită de directorul general al Aquabis, Andrei Kozuk, potrivit căruia, prin proiect nu este prevăzută refacerea covorului asfaltic decât pe 1,2 maxim 1,4 metri.

”Noi, la Bistrița, am prins în proiect refacerea carosabilului pe 1,2 metri. Acolo unde putem – prin ajustări de tarife – extindem până la axul drumului, însă numai acolo unde se impune, unde nu, urmăm proiectul. Când se intervine pe un drum asfaltat este prevăzută îndepărtarea covorului asfaltic, săpătură, reabilitare prin înlocuire, umplutură, compactare și refacerea covorului asfaltic. Pe proiect, refacerea covorului asfaltic este prevăzută pe 1,2 metri- 1,4 metri, depinde ce tip de țeavă e reabilitată și de cât e necesar”, a spus directorul general al Aquabis.

”Au fost situații în care anumiți subcontractori au rupt cu cupa (asfaltul -n.r.), însă acele lucruri nu se mai întâmplă, cel puțin teoretic. Noi am făcut o notă de constatare, ne-am întâlnit cu antreprenorii, au reacțiuonat prompt la solicitarea noastră și se taie și se frezează asfaltul. Așa cum se procedează oriunde se face reasfaltare pe zona respectivă. Trebuie să iasă asfalt remediat pe 1,2 metri. Se reface inclusiv fundația drumului. Există garanții reținute prin contract și, dacă lucrările nu sunt conforme, inclusiv partea de asfaltări, noi putem ataca garanția”, a explicat Andrei Kozuk.

În momentul în care se va lucra pe axa Gării – Decebal – Andrei Mureșanu- Năsăudului, vor fi scoase dalele din trotuare.

”Vom intra cel mai probabil prin foraje. Trotuarul e dalat, vom ridica dalele, trebuie să le aducem la forma actuală. Sunt prevăzute foraje pentru a face branșamentele. Aici va fi o problemă fiindcă sunt destul de costisitoare. Constructorul care a amenajat drumul este același care trebuie să facă reabilitările și asta ne ajută pentru că nu se aflutează el pe el”, a explicat directorul general al Aquabis într-o conferință de presă.

13 comentarii

  • Pur si simplu va bateti joc de nervii si banii bistritenilor.
    Dupa ce s-au cheltuit zeci de milioane de euro pe trotuare noi, pe asfalt complet – din bordura în bordura, v-ati trezit ca trebuie schimbate iarasi tevi de apa ….. si cel mai probabil se vor trezi si cei de la gaz ca au de schimbat si ei ceva.
    Si v-ati apucat de spart strazile proaspat renovate si de bagat orasul în haos, nu realizati ca oamenii s-au saturat deja de santiere interminabile si au nevoie de un pic de liniste ca sa-si mai revina cu nervii.

    135
  • 1,2 sau 1.4m de ce, latime, lungime, metru patrat? Iar unde sunt dale, se vor taia in doua bucati, le scoate, le tipa la loc, dupa care se vor lasa si asa vor ramane, sa se impiedice oamenii in ele, de tot rasul. (vezi lucrarile de pana acum)

    66
  • Din păcate conducerea din ziua de azi, gândește ca un copil de grădiniță!!! Asta se întâmplă când banul e ochiul dracului…

    51
    2
  • Problema mare nu este latimea, reparatiile nu sunt la nivelul drumului. In multe zone este diferenta de nivel de 5 cm. Chiar va bateti joc de cetatenii acestui oras !! Niste incompetenti cei care executa si la fel cei care ar trebui sa verifice si sa semneze receptiile. In acest oras “de la tara” nu s-a auzit de cilindru compresor sau alte sisteme de batatorire a zonelor unde s-au facut reparatii, ca sa se poata asfalta imediat sau macar a doua zi. Suntem inca in epoca de aur unde se lasa santul saptamani intregi sa le batatoreasca masinile prostilor care suporta cu nepasare asemenea bataie de joc. Domnilor sa stiti ca nu toti cei ce circula cu masina sunt “la plimbare”. Mai sunt si cei care sunt nevoiti sa mearga zilnic la munca sau masini de firma, care se misca sa produca ceva. Si da, trebuie facute si lucrarile, dar mult mai atent planificat, supravegheat si in cu totul alt ritm si de o calitate europeana. Nu avem niciun motiv ca o lucrare sau o reparatie la drum sa nu ne “iasa” ca intr-o tara europeana. Sa ne spuna firmele de constructii ce nu au? Utilaje, materiale, tehnologie? Cred ca astea sunt ! Altceva lipseste !

    60
    • Contul firmelor care prestează lucrarea și cel politic să fie plin iar cetățeanul de rând să sufere prin taxe scoase din buzunar peste noapte și să ciupească statul cât mai mult din portofelul omului de rând care lucrează pe un salar minim pe economie!

      39
  • Mno las ca i mandru la Bistrita:)). Tat ati zis de Turc ca o blocat Bistrita, apoi las ca nu mi i rusine nici cu Lazany la ce face…psd ati avut, psd ati vrut, psd avem.:))

    41
    3
    • Lasagna are treaba cu cumpararea de drone, sa te verifice daca ai facut buda in spatele curtii si ai inregistrat-o ca sa poata lua impozit de pe ea. Nu are el treaba cu gropile. De aia are mertan din ’90, ca rezista drumurilor.

      17
      2
  • Oare domnul primar nu are nimic de spus inteligent vizavi de situația creată și pe banii cui e “distracția” și cine se ocupă de remedierea aberației. Vom fi iar surprinși de viziunea administrației locale politice, Noi trebuie să fim solidari cu jaful național de după 1989.

    31
  • Lucrarile o sa fie necesare tot timpul, imbunatatiri, reparatii, etc, dar ele trebuie facute cu cap, le faci etapizat, lucrezi pe 50-100 m si cand ai dat la gata, inclusiv asfalt, treci mai departe!!!!!
    lucrati cu cap si nu va mai bateti joc de noi si de de masinile noastre!!! sapatura umpluta cu pietris de la spital pana la coroana de aur de saptamani intregi si oamenii isi rup masinile in ea!!!

    19
    1
  • Sa va fie rusine, hoti ce sunteti! Pana cand va mai suporta cetateanul de rand? Ati distrus tot orasul!!!! Chiar nu se sesizeaza nimeni? Sau toti sunt cumparati???

  • E de.râsul curcilor
    Dar vă mirați?
    Aquabis SA este infestată de politruci și sinecuri.
    Pare că reforma dlui Bolojan e una declarativă și localizată central la Bucureşti .
    Prin județe nimic nu se schimbă.

Apasă aici ca să comentezi

Răspunde-i lui eu Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.