Actualitate

De ce se toarnă asfalt pe străzile de pământ. Ce se va întâmpla cu ele

Străzile de pământ din Bistrița, pe care se toarnă două straturi de asfalt, vor fi modernizate treptat prin realizarea sistemelor de preluare a apelor pluviale, a rețelei de iluminat, a trotuarelor, lucrări de complexitate mai mare pentru care este nevoie de documentații complexe și de timp de așteptare mai mare.

”Anul acesta am finalizat cartierul RAAL, strada Arenei, avem Azurului, avem străzi în Viișoara pe care trebuie să le asfaltăm, avem în Bistrița. Alegem străzile în funcție de regimul de proprietate și de Masterplanul de apă și canal. Te doare sufletul să asfaltezi străzi pe care să vină și să le spargă altcineva”, a spus primarul într-o emisiune la Bistrița Express.

Ioan Turc a explicat că municipalitatea are două variante prin care poate interveni pe străzi de pe capitolul de reparații și de investiții: ”Repararea am început-o de anul trecut văzând că mai există un oraș în România care face acest lucru – Oradea – să o rezolvăm prin așternerea a două straturi de asfalt. E nevoie de o documentație, dar nu complexă. Pentru aceasta avem nevoie ca drumul să fie în proprietatea municipiului, să nu treacă rețele de apă și canal și să avem șanțuri de gardă, adică sistem pentru preluarea apelor pluviale. Dacă nu avem șanțuri de gardă suntem obligați să venim cu conducte în pământ, or asta înseamnă deja investiție care presupune studiu de fezabilitate, proiect tehnic, licitații.

Un drum pe investiții îl poți rezolva în un an și ceva pentru că trebuie să aloci bani în buget, faci studiu de fezabilitate, proiect tehnic, toate cu licitație. Pe urmă faci licitația pentru execuție. Noi mergem în paralel și cu lucrări pe investiții.

Până la urmă, toate drumurile pe care le asfaltăm de pe capitolul reparații vor intra pe investiții fiindcă acest lucru presupune să faci sistem de preluare a apelor stradale, rețea de iluminat public stradal, trotuare.

Pe investiții, complexitatea lucrărilor este mai mare, dar, pentru că oamenii s-au săturat de praf, de noroi și pe bună dreptate am venit cu această soluție de a asfalta cât mai multe drumuri și vom asfalta toate drumurile care îndeplinesc condițiile de pe capitolul reparații.

Dacă în mai puțin de trei luni am asfaltat 15 străzi, iar anul acesta de la demararea procesului de reparare a drumurilor avem 7 străzi reparate, este limpede că lucrurile merg repede”.

Bistrița are între 300 și 400 de drumuri de pământ pe care în trecut s-a aruncat foarte multă piatră spartă, de cele mai multe ori fără niciun efect întrucât a fost spălată de ploi.

Administrația a investit însă într-o nouă stație pentru producerea mixturilor asfaltice și în utilaje conexe. În doar 3 luni de la punerea ei în funcțiune, au fost asfaltate 15 străzi de pământ, iar anul acesta, vor mai fi asfaltate încă 50 întrucât noua stație produce 60 de tone de asfalt pe oră, este complet automatizată față de stația veche, produsă și montată în 1968, care avea o capacitate maximă de 8-10 tone pe oră, însă în ultimii ani nu putea produce mai mult de 2 tone pe oră.

37 comentarii

    • Pentru ca toți Bistrițenii să aibă acces la facilitățile de agrement din Codrişor este necesar construirea Podului Rutier Stadionului între strada Vasile Conta şi strada Codrişor un pod cu două benzi pentru autovehicule şi două piste de biciclete.

      129
      6
    • Circulati pe jos, cu bicicleta si cu autobuzul ca nu v-ati nascut in masina. Daca ai multe masini in oras indiferent cat ai asfalta tot aglomerato sa fie. Dar nu va duce capul sa mai lasati masina acasa. In vest lumea circula cu alte mijolace decat masina personala.

      29
      32
    • Circulati pe jos, cu bicicleta sau cu autobuzul, mai lasati masina acasa ca nu v-ati nascut in masina.

      20
      32
  • Asfaltati strazile asa cum sunt, nu mai stati dupa masterplan de apa si canal. Va doare sufletul dupa asfaltul ce va fi spart dar de plamanii oamenilor care inghit praf nu va doare suflletul! Sau de mizeria, baltile, gropile si tot disconfortul creat nu va pasa. Ei, mie o sa-mi pese pe 9 iunie!

    60
    9
    • Strada Codrişor este dezastru arată ca după bombardamentele ruseşti din Ucraina nici cu autovehiculele de teren nu mai poți merge pe acolo ce să mai vorbim de maşinile mici.
      Cireaşa de pe tort este groapa de gunoi de pe mijlocul străzii.

      87
      6
    • Ipotenții nu pot asfata strada Codrişor că pe acolo trece Master Planul apă-canal 🤣😂🤣😂🤣 , nu trece nici-un master plan pe acolo fiindcă nu sunt case pe aceea porțiune a străzi aşa că asfatarea obligatorie a acestei străzi nu este încurată de nimic doar de incompetența celor din Primăria Bistrița.

      82
      7
    • Oare ce prost a amplasat acele obstacole penibile pe strada Codrişor care încurcă circulația autovehiculelor şi mai nasol ?!

      81
      6
    • Acele obstacole penibile care blochează strada Codrişor în fapt sunt ” artă modernă „. Tu nu ai cum să înțelegi ” arta modernă ” în fapt nimeni nu are cum să înțeleagă ce a vrut să facă acolo ” artistu hăbăuc „. 🤣

      76
      2
  • Cum zicea si Petre Țuțea ,”un popor de idioți””!!! Mai circulați și pe jos fraților, face bine la sănătate! Au venit „țăranii ” la oraș, au dat de asfalt și de căruțe motorizate si isi dau in petec. Într-un oraș de 3,5 km in lungime ar trebui să se circule la picior. Cu masina : in parc, la terasa, după țigări, după…după….după….
    Preferați sa stați in trafic in detrimentul unui „mers pe jos „…
    Majoritatea se grăbesc , dar nici ei nu stiu unde se grăbesc…viața e frumoasă si scurtă…profitați de timpul pe care-l aveti!

    41
    63
  • Taranoilor, nu mai comentati atata si multumiti naibii domnului primar ca va scoate din tina pe asfalt. !!!

    16
    27
    • @bistritean
      Merci ,ești f drăguț, ” vorbești f frumos.”
      Vezi ca Vinerea, tre” sa stam mai calmi.
      🙂 mai liniștiți,
      Apropos, și străbunicul,și bunicii, toți or fost ȚĂRANI, si vb lui bunica …
      Care are 94 ani:, „după palmă si sudoare de țăran mâncați voi brânză, cartofii și carnea!”,
      Deci nu mai folosi „țăran ” ca să jignești pe cineva!

      42
      1
    • Andrei dacă nu puneai în enumerarea ta Tabara atunci poate nu încasai atâtea minusuri.

      19
  • CLUB pt SENIORI? Pensionarii/ Seniorilor li se propune ceva- concret in campania electorală? spune:

    Bună ziua,
    Știu că NU are legătură cu subiectul „drum/asfalt” dar
    Mă întrebam dacă printre toate proiectele /propunerile cu care se vin in ” Campania ELECTORALA 2024, *” cineva s-a gândit și la seniorii/pensionarii Bistriței? Am văzut că se vor face, grădinițe, stadion pt tineret ….
    Dar

    …Bistrița are multi pensionari/pensionare

    (poate unii NU au familie, nici nepoți , nici grădina de zarzavat, nici cățel 🌳🧇🍵) ii vad uneori singuri, triști, deprimați, plimbandu-se prin parc….singuri pe o bancă.
    Un CLUB pt SENIORI, se poate? Macar o data pe săptămână?.un ceai, un șah, un dans, socializare, jocuri de societate ? ––-
    Vorbesc f serios.
    Sau daca exista deja, rog dati-mi o adresă unde este așa ceva in Bistrița.
    Mulțumesc!
    ––––––-
    Vizionează seniorii 🎉🪕🌺club de dans„Quem dança é mais feliz! #dança #casaldançando #arrocha #bolero #brega” pe YouTube
    https://youtube.com/shorts/HtCH6vrvUQU?si=Dy_uYze-_xhUvRBH

    15
    11
  • Piață mică când o asfaltați ca degeaba tot puneți pietrele la loc ca și peste 50 de ani tot așa o reparați sau faceți-o pietonală !

    14
    14
    • Nici una nici alta în Piața Mică ca-să se suplinească distrugerea locurilor de parcare de pe strada Liviu Rebreanu în Piața Mică este necesară o parcare cu intrarea din Piața Centrală pe strada Albert Berger şi ieşirea în Piața Centrală pe strada Vasile Naşcu.

      59
      3
  • Pe Valea Jelnei pana in varf cand asfaltati? Trotuare nu avem sa nu mai zicem de str. Dambului, Campului, Tabara.. RUSINE!

    62
    54
  • Propun demolare Bisericii Evanghelice, Sf Andrei(Coroana) pt a face loc unor parcari , grasii si grasutele care se porcesc pe centru nu au unde sa isi parcheze masinilie.

    5
    5
    • Zidul Cetății este cea mai veche și valoroasă parte a Bistriței .
      Zidul cumva a reușit să scape tuturor dezastrelor, pe porțiuni a reușit să scape de decretul pricipelului Austriac carea vrut să-l dărâme integral, a reușit să scape furiei comuniștilor însă se pare că nu reușește să scape de acești noi administratori inconștienți ai orașului. Zidul Cetății trebuie restaurat și pus la adevărata valoare printr-un sistem de lumini monumental. Pentru protejarea lui trebuie interzis accesul autovehiculelor pe străzile Dogarilor, Mihail Kogălniceanu, Ecaterina Teodoroiu și Barbu Lăutaru, și trebuie încurajat pe aceste străzi doar accesul pietonilor și bicicliștilor, împreună cu pista de biciclete și aleia de pe valul de pământ de apărare din Parcu Mare vor face o buclă agreabilă de plimbare cu bicicletele și pietonală. Aceste străzi pot fi incluse în traseul Turistic de timp Urme de Pași numit ” Pe urmele Cavalerilor ” care cuprinde străzile Dogarilor-Mihail Kogălniceanu- Ecaterina Teodoroiu-Barbu Lăutaru-C R Vivu-Bisticioarei-Crinilor-I Slavici- Subcetate până la ruinele primei Cetăți a Bistriței de pe Dealul Cetății acolo unde se vede acum antena de telefonie mobilă.
      https://www.youtube.com/watch?v=pVN89ZQt0hQ

      54
      2
  • Păi până acum primarul cea făcut de ce nu a asfaltat străzile ? !
    Nu ştiu dacă poate să asfalteze 300 de străzi în două săptămâni până la alegeri.

    28
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.