Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a desemnat câştigătorul licitaţiei pentru achiziţia a 62 de rame electrice regionale (RE-R), loturile 1, 2 şi 3.
Este vorba de producătorul Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna (Pesa) din Polonia.
Lotul 2 cuprinde 23 rame electrice regionale RE-R destinate transportului feroviar de călători de pe rutele Braşov – Gheorgheni, Arad – Timişoara – Caransebeş, Huedin – Cluj – Bistriţa, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1,209 miliarde de lei şi 1,555 miliarde de lei, fără TVA.
Finanţarea proiectului va fi asigurată în cadrul Programului Transport (PT) 2021-2027, din fondurile alocate sectorului de transport feroviar, cofinanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat.
Proiectul are ca scop îmbunătăţirea infrastructurii feroviare prin achiziţia de material rulant eficient.
Vom fi prima țară din lume, unde circulă trenuri electrice, pe linie neelectrificată. Distanta Oradea-Cluj-Napoca, este complet neelectrificată, deci inclusiv Huedin-Cluj-Napoca. No, numa zîc.
No,bine zici!!!
Au început deja lucrări de modernizare și electrificare între Episcopia Bihor și Cluj, începând cu mersul din decembrie linia se închide pentru aceste lucrări.
Trenurile sunt preconizate s intra in circulație după 2026, daca nu se finalizează lucrările de electrificare între Cluj și Huedin până atunci, aceste trenuri regio noi se vor limita până la Cluj Napoca, urmând să circule până la Huedin după finalizarea lucrărilor.
Ăștia așteaptă exectrificarea cu nerăbdare 🤣🤣🤣
O sa bage trenuletzul Tu.tu.
Ma gandesc ca prin electrige se refera la un vagon care este la mijloc si are rolu de baterie ca sunt si pe aici prin uk genul asta de trenuri pe linii neelectriificate e garnitura cu 5 vagoane si un vagon la mijloc mai ingust care are rolu de baterie sau generator nu stiu sa zic concret
Eu credeam că e suficientă o locomotivă electrică.Vagoanele sunt trase tot la fel !!!!.De ce trenuri electrice ????