Actualitate

Ce au descoperit inspectorii RAR în urma controalelor din Bistrița-Năsăud

Registrul Auto Român a verificat din punct de vedere tehnic în trafic, în primele 6 luni ale lui 2018, 33.726 de vehicule la nivelul întregii țări. În urma controalelor, s-a constatat că aproape jumătate dintre acestea erau neconforme. Aproape 1.700 de vehicule verificate tehnic în trafic, de inspectorii RAR, în prima jumătate a acestui an prezentau pericol iminent de accidente.

Cele mai multe probleme au fost descoperite la: instalația electrică de iluminare și semnalizare, emisii poluante, punți, jante și anvelope, vizibilitate și sistemul de frânare și direcție.

În județul Bistrița Năsăud cifrele sunt următoarele: 

– Vehicule verificate: 1.181, dintre care 43,27% neconforme

– 24 de mașini prezentau pericol iminent de accident.

La nivel național, aproximativ una din 10 mașini trase pe dreapta de poliție și verificate de RAR poluau peste limita legală admisă.

În situația în care una dintre măsurile luate a fost reținerea certificatului de înmatriculare, acesta poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecții tehnice specifice la reprezentanțele RAR din țară.

Directorul General al Registrului Auto Român, ing. George Adrian Dincă, menționează că rezultatele controalelor desfășurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-poliție opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecțiuni, se arată într-un comunicat al RAR.

9 comentarii

    • Taxa auto nu a fost scoasa, ci declarata ilegala, de catre cei care chiar stiu ce inseamna sa guvernezi un stat.
      A fost scoasa de PSD, PNL, P.N.I si alte pene, pesedee si penelelecupene, care s-au perindat la guvernare si nu au fost capabili sa emita o lege clara,concreta si mai ales aliniata la normele europene.

      Taxa de mediu sau “de poluare” pe care statul roman o încasează la înmatricularea maşinilor noi este ilegală, a stabilit iar Curtea Europeana de Justiție din Luxemburg. De ani de zile statul pierde procese pe bandă rulantă din cauza acestei taxe. Cu toate acestea ANAF şi Ministerul Finanţelor menţin practica declarată abuzivă de instanţe, provocând cheltuieli uriaşe generate de costurile proceselor pe care le pierde statul şi mai ales de birocraţia aferentă.
      “Toţi cei care merg la instanţe câştigă recuperarea taxei auto şi statul e obligat să le achite cheltuieli de judecată. Sunt case e avocatură care câştigă bani de pe scaun, fără să facă aproape nimic. Se plătesc sume uriaşe unor case de avocatură total degeaba, din bani publici. În plus, funcţionarii de la Fisc şi Mediu sunt blocaţi în toate procedurile complicate generate de aceste litigii. Este o risipă de resurse şi mai ales de bani pentru că sunt cheltuieli de judecată serioase, dacă adunăm toate sumele”

    • Inainte de a scoate taxa era durere. Oamenii umblau cu masinile pana picau la propriu din ele. Recunoaste si tu ca s-a innoit un pic parcul auto dupa scoaterea taxei. Eu vad masini tot mai noi in ultimul timp. De aceea mor mai putini oameni in accidente, cu toate ca sunt incomparabil mai multe masini si lumea circula din ce in ce mai mult.

    • Alan Dala este ptr prima data cand sunt de acord cu tine.
      O lege buna ar fi incurajat si mai mult achizitia de masini cat mai noi, masini care raman in continuare foarte scumpe pentru majoritatea dintre noi.
      Poate o crestere economica reala ar fi dus si la cresterea reala a veniturilor romanilor.Cat timp fugim din din tara doar cat sa ne cumparam o masina……cu asta ne alegem.
      Nu s-au straduit pe bune sa blocheze fluxul de rable catre Romania.
      Deci tot cei din fruntea tarii sunt vinovati!
      Nu doar ca nu au habar, pur si simplu nu-i intereseaza.

    • Ar fi fost bine sa puna conditia sa nu aduci masini mai vechi de 8 ani sau de 10 ani. Dar daca ai un cupon de la rabla pentru o masina mai veche decat masina pe care o aduci, atunci sa te lase sa aduci masina mai noua. Cuponul primit pe masina veche sa nu fie cu valoare, doar cu drept de a aduce masina mai noua. In felul asta se scoteau toate rablele si se aduceau masini tot mai noi.
      Dar oricum se vede pe strada ca au disparut cazaturile. Pana sa se scoata taxa inca mai vedeai in trafic niste rable de te cruceai.

  • Rar da itp pe spaga si apoi ies in drum si mirati iti retin certificatul, iar mergi la rar, dai spaga si redobandesti certificatul si tot asa un ciclu, oare pana cand.

    • pâna când ajungi la concluzia ca tii la viata ta si îti cumperi o masina, nu un sicriu pe 4 roti.

  • RAR nu retine certificatele de inmatriculare la vehiculele care efectueaza ITP-ul in reprezenatantele RAR. Daca ar fi corecti ,la aproape toate vehiculele care efectueaza ITP-ul in reprezenatntele RAR ar trebui sa le retina certificatele de inmatriculare. Fac ce vor muschii lor, pe ei nu i verifica nimeni.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.