”Mi se par total deplasate discuţiile legate de prezentarea proiectului cu priorităţile până în 2020 la autostrăzi. Ideea a fost extraordinară în sensul în care nu mai poţi merge haotic, toată ţara e un şantier, s-au început tot felul de lucrări fără să existe o strategie. Era nevoie, în sfârşit, să existe o strategie care să fie aprobată şi apoi reglementată printr-o lege, astfel încât indiferent cine vine la guvernare în continuare până în 2020 să fie obligat să se ţină de această strategie. Banii sunt precizaţi exact, de unde vin şi în ce sume. S-au urmărit două lucruri foarte importante: toate marile oraşe să aibă acces la reţeaua de autostrăzi şi, poate cel mai important, ca regiunile istorice – mai ales că 2018 este un an extraordinar, aniversăm 100 de ani de când există România Mare – să fie legate prin reţea de autostrăzi. A fost un calcul absolut economic, în niciun caz unul politic. Pentru orice, trebuie să faci o fundamentare, şi dacă faci o benzinărie să zicem, înainte trebuie să judeci ce trafic există pe acolo, dacă va fi fiabilă sau nu, darămite o reţea de autostrăzi care înseamnă sume uriaşe. Practic acesta a fost singurul considerent luat în calcul, traficul. Este absolut ceva realizabil, nu sunt poveşti şi desene pe hârtie, nici pentru copii de clasa I sau a II-a, ca să citez anumite persoane. Este un proiect făcut de specialişti, un proiect foarte important pentru noi ca ţară şi sunt convins că va fi finalizat”, a spus ministrul într-o conferinţă de presă.
Doina Pană a menţionat că autostrada va trece pe la Bistriţa după 2020: ”Am auzit voci de genul că Ardealul a fost uitat. Ardealul a fost uitat din 2005, când celebra noastră autostradă a fost lăsată de izbelişte şi la ora actuală există nişte dosare înaintate spre forurile competente din cauza radierii proiectului cu Bechtel. Bistriţa nu e uitată, Bistriţa e legată şi la ora actuală de două drumuri importante, şi spre Cluj, şi spre Tg. Mureş. Bistriţa va intra ulterior, după 2020. Pentru că ne bazăm pe foarte mulţi bani europeni pentru autostrăzi, nu puteam vorbi decât de exerciţiul financiar 2014-2020. Există imagine şi cum va arăta harta de autostrăzi până în 2023, unde Bistriţa este prinsă şi ea, va avea legătură şi spre Tg. Mureş, şi spre Satu Mare. Nu intră la priorităţi pentru exerciţiul financiar până în 2020 pe motive absolut justificate, pe care vi le-am spus anterior”.
Ea a adăugat că ”o autostradă înseamnă că degrevează un trafic greu, iar noi nu putem vorbi, nici spre Tg. Mureş, nici spre Cluj că este un trafic infernal”. ”Tocmai au fost reabilitate cele două drumuri, urmează şi celelalte, deci să nu se creadă că, vai de mine, locuitorii judeţului Bistriţa-Năsăud nu se pot duce spre alte zone că nu au drum. Au la dispoziţie drumuri chiar foarte bune. N-am depus eforturi pentru ca autostrada să treacă prin Bistriţa, ar fi un mesaj populist să spun asta, am depus eforturi ca acest proiect să fie susţinut, pentru că este unul fezabil, de dezvoltare a României, de legătură cu ţările vecine, de legătură între provinciile istorice. Am depus un efort substanţial pentru ca în următorul exerciţiu bugetar, după 2020, respectiv până în 2023 şi Bistriţa să fie lângă autostradă. V-aţi putea pune întrebarea: premierul României nu s-o fi zbătut? Dacă sunteţi atenţi, până în 2020 nici pe la Târgu Jiu nu trece nicio autostradă. N-a fost nimic populist, de interes personal, ci de interes general al românilor. De ce am făcut afirmaţia că m-am zbătut ca ulterior să fie şi Bistriţa? Pentru că până în 2020 estimăm o dezvoltare de aşa natură încât drumurile existente să nu mai fie suficiente pentru traficul care va fi în zonă şi să fie necesară o autostradă. Deci nu putem vorbi decât de considerente economice, cine spune altfel o face la modul populist”, a spus deputatul PSD.
NICIODATA !! Daca nu ati fost voi in stare, tu ministru, Radu apropiat cu V.Ponta, ce sa mai vorbesc de Nicu de la Beclean… Nu aveti nici un cuvant de spus in fata miticilor, sunteti niste incapabili. Ati primit votul DEGEABA !!! Nu o sa va mai intalniti cu ocazii de-astea (USL=70%)
Da de ce dupa 2020? De ce nu dupa 2050 sau dupa 2120? Ca noi oricum nu mai prindem. Las sa se dea a lui dragnea pe autostrada. Ei merita. Vlasca si Teleorman sau codrii Vlasiei. Asta este tara lui Ponta. Nici sa nu va mai intoarceti de ca urmatoarea sedinta de guvern!
:))))))))))))))))))))))) (…).. bistrita o sa aiba intradeva autostrazi dupa ce comunistii o sa plece (…) ! comentariu editat
Astept sa ma intalnisc cu tine pe strada sa (…)! comentariu editat
Trei probleme mari ( si foarte multe, mici, pe care nu le mai mentionez aici ):
1. Nu vad prioritizarea unei autostrazi Iasi-Cluj-Oradea; stim ca traseul Dej-Vatra Dornei ( deci via Bistrita ) este in primele 10 tronsoane din tara ca flux de masini, pentru ca deserveste import-exportul zonei de nord a Moldovei fata de Occident.
2. De ce va referiti la basme? Anul 2020, 2023? La felul in care o faceti, m-as mira sa va terminati mandatul pana in 2016. USL a venit pe val si va pleca cu valul. Fara politici orientate spre cetatean si spre tara, propaganda continua nu va va mentine la guvernare!
3. Autostrada Bucuresti-Alexandria ( deci Teleorman )? Judetul acela e mult, mult mai sarac decat al nostru, nu reprezinta judet de tranzit si nici nu are infrastructura industriala pentru a justifica o autostrada. Sau Dragnea e un argument suficient pentru o autostrada acolo? Va bateti joc de toata Romania!!! Sunteti o mana de fanarioti care se comporta precum stapanii acestei tari, nu alesi in slujba poporului!
Nu va mai purtati cu noi de parca toti oamenii din Romania am fi retardati!
Doamna ministru, Dvs credeti sa apucati autostrada la Bistrita? Noi credem ca va fi ca si in bancul acela cu democratia… Nu mai apuca Dumnezeu autostrada prin Bistrita! Este de-a dreptul inimaginabil sa considerati ca Tg Mures – Iasi este mai ieftin si mai versatil decat Oradea – Cluj – Bistrita – Suceava – Iasi… ca sa nu vorbim de legaturile cu E 85 catre Ucraina si apoi catre Moldova. Este absolut aberanta gandirea Guvernului Dvs ! Va bateti joci de romani! Este inimaginabil! Romanii isi bat joc de romani! Si nu de ieri, ci de 24 de ani….Secventa de filme cu tampiti! Sa ne fereasca Dumnezeu de politicieni ca de dusmani ne ferim singuri!
˝Ea a adăugat că ”o autostradă înseamnă că degrevează un trafic greu, iar noi nu putem vorbi, nici spre Tg. Mureş, nici spre Cluj că este un trafic infernal”.˝
Aşa şi între timp se fac 2 treceri înspre Moldova, una în zona Bicaz (Neamţ) şi cealaltă la Oituz (Bacău).
Bistriţa Poarta Transilvaniei o putem închide, doamna Pană?
AU FOST UITATE CÂTEVA JUDEŢE ( MM, BN, SJ, SV ) CARE AU RĂMAS SUSPENDATE INVESTIŢIONAL LA CAPITOLUL INFRASTRUCTURĂ APLICÂNDU-SE PRINCIPIUL CĂ LA PERIFERIA TĂRII, ADICĂ ” ACOLO UNDE SE AGAŢĂ HARTA ÎN CUI ” NU MAI TREBUIE SA CIRCULE LUMEA ….!
CREŢULE….. VEI MAI FI PRIMAR .. DUPĂ 2020 ???
Pai pana in 2020 luam exemplul doamnei ministru pana si circulam cu TRENUL :)) de ce sa circule bistritenii mai repede doar noi suntem ardeleni :)) merem lent si lent va mai votam prin 2050
In Bistrita-Nasaud s-au reabilitat drumurile spre Cluj-Napoca, Targu-Mures si Suceava. A ramas doar cel spre Maramures. SI atunci ce autostrazi va trebuie? Vreti sa sparga lucrarile incheiat in ultimii 3 ani sa va faca autostrada? Pentru ce? Sa poata copiii de bani gata sa omoare alti oameni cu masinile primite de la tata?!
Mi se par copilaresti atitudinile astea gen: „de ce se face autostrada in suc si la noi nu”. S-au facut atatea investitii rutiere in ultimii 4 ani in Bistrita-Nasaud, mai mult ca in alte judete. Ati vrea numai la noi sa se bage bani in drumuri? Hai sa fim seriosi.
Poblema nu este legata,neaparat,de felul in care circulam noi ci de investitiile care vor fi evitate in zona.In conditiile in care judetul nostru este izolat pe harta infrastructurii,ce investitor va mai fi interesat sa-si amplaseze aici investitia?Mare minune sa nu-i vezi ca se muta si cei pe care-i avem!Adio locuri de munca!Carpeala pe care incearca ei acum s-o faca in media este,cred,praf in ochii fraierilor ca sa linisteasca alegatorii.
Sa nu legi MM si Bucovina de vest,zone cu adevarat potente din pct. de vedere turistic,este nerusinare!Povestea nascocita mai nou cu 2023,este o minciuna sfruntata ca sa-i mai votam.Dragnea l-a decapitat pe Radu din partid.Adio voturi,adio functii si influenta la Bucuresti!
Bine zici ”madam”Pana!Ce le trebuie autostrazi la tantalaii din Pitesti,spre exemplu?Lasa sa se faca autostrada la Alexandria ca-i mult mai dezvoltata economic.Aia din Pitesti n-au decat sa-si iacalabalacu si sa plece ca asa a avea mai mult de lucru ministerul condus de d-ta !
Sa va fie rusine incompetentilor !