Să reproiectăm zona gării
Evoluţiile urbanistice recente în plan european precum şi proiectul amplu de modernizare a clădirii Gării Bistriţa impune o reacţie pe măsură din partea municipalităţii. Întreaga zonă perimetrală a gării ar trebui reproiectată astfel încât să se transforme dintr-o zonă cu puternic accent oriental, cu multitudinea ei de chioşcuri, chioşculeţe şi zarzavagii, într-una occidentală, agreabilă şi, mai ales, vizitabilă.
Peste tot în Europa Occidentală gările au fost transformate în spaţii urbanistice integrate în ansamblul localităţilor din care fac parte. Proiecte ce au desfiinţat gardurile ce împrejmuiau gările, au adus şinele de cale ferată la nivelul carosabilului şi au reabilitat clădirile vechi după ambientul general, au adus gările în centrul atenţiei locuitorilor şi le-au transformat în spaţii accesibile, înconjurate de terase şi locuri de joacă pentru copii.
Recenta modernizare a clădirii impune la rândul ei o măsură, după părerea mea, obligatorie şi rapidă. Este o nedreptate ca această clădire să rămână în spatele actualelor ”construcţii” pe care le vedem cu toţii în faţa gării. După un obicei urbanistic regretabil, locul s-a umplut de localuri încropite în condiţii insalubre şi dubioase, ce fac din acest loc unul ruşinos şi de neacceptat în actuala conjunctură.
O primărie respectabilă ar căuta rapid să vadă care e modalitatea în care poate intra în posesia acelui spaţiu pe care să îl dărâme în totalitate şi să îl transforme într-un părculeţ accesibil publicului larg. Şi dacă tot am ajuns aici, operaţiunea de reproiectare ar trebui să cuprindă şi actuala autogară, piaţa de pe colţul străzii gării, pasajul din faţa magazinului Billa. Dacă ar fi să fim corecţi până la capăt, proiectarea actuale gări cu peroanele ei extinse trebuiau să ţină cont de nevoia oraşului de a realiza o trecere la nivelul carosabilului din strada Gării peste linii spre zona industrială.
Facem publice aceste gânduri deoarece în ultima vreme Primăria depune eforturi considerabile şi respectabile în privinţa conservării amplasamentelor istorice ale oraşului. Va trebui însă să ne referim tot mai des şi obligatoriu şi la crearea unor spaţii noi, demne de nevoile contemporane ale unui oraş şi unei populaţii europene.
Senator PNL Dorin Dobra
ce-mi plac astfel de comunicate!!!! parca ar fi referate pentru clasa 3 cerute la abilitati practice!!!!!ASTIA CHIAR NE CRED PROSTI! MAI ARUNCA ASA CATE O PASTILA…UN COMUNICAT CA NOI SA NE MAI IMPIEDICAM IN SPERANTELE LOR DE A MAI TRAI PE BANII NOSTRII INCA 4 ANI!!! (adevarul e ca ori asta ori altul tot ne pacalesc si ajung acolo sus !!!!!!)
Din pacate zona garii din Bistrita este extrem de aglomerata cu cladiri si nu prea ai ce reproiecta. Zona a fost prost gandita de la bun inceput, fara a se fi tinut seama de circulatia intensa auto si pietonala. Cea mai mare prostie a fost atunci cand s-a construit autogara pe locul unui fost parc. Acum singurul lucru ce se mai poate face este fluidizarea circulatiei auto prin construirea unei pasarele peste calea ferata care sa lege strazile Garii si Tarpiului. Apoi macar acum ar trebui modernizat si pasajul pietonal subteran pe sub calea ferata situat langa supermagazinul Billa, care practic face si el parte din ansamblul garii Bistrita. Ar fi un contrast prea mare intre gara modernizata si acest pasaj subteran, singurul din oras lasat in paragina de prea multa vreme. Pentru a creste gradul de functionalitate al pasajului acesta ar putea fi prevazut chiar si cu scari rulante. Reabilitarea temeinica a pasajului subteran pe sub calea ferata este cu atat mai necesara avand in vedere ponderea mare a circulatiei pietonale dinspre oras nu doar spre zona industriala cit si la APIA unde vin numerosi cetateni din zona rurala a judetului care sosesc in Bistrita cu trenul apoi strabat pe jos drumul de la gara, trecand prin pasaj. Restul sunt „floricele pe campii”. Unde sa mai faci si parculet sau locuri de joacapentru copii in aglomeratia aia? Eventual prin demolarea chioscurilor s-ar putea face locuri de parcare, atat de deficitare in zona garii.
E corect ce se propnune si clar ca zona trebuie modernizata, igienizata, dezafectand tot ce nu-si are rostul cu cheltuielile de rigoare, nimic nu e pe gratis. Primaria sa ia problema in mana si sa intocmeasca un proiect de sistematizare a zonei pe care sa-l supuna discutiilor. SUCCES.
acolo 99% e privat…ce sa sistematizeze, in hartii???? (asta e subiect electoral, sa mai astepte clarvazatorul asta pana la alegeri)/, atunci e mia credibil ptrostilor
Ba da esti inghesuit bine. Am spus eu sa se faca pe gratis, mai citeste odata. Ba tu esti militean, pricepi greu .Se poate expropia pentru utilitate publica, platind pretul pietii.
Usor cu expropiatul!Ina (exemplu) a bagat in baracile alea din fata autogarii peste 700.000 euro.Eu unul nu-s de acord sa platesc din impozitele mele costul incompetentei primariei!Daca nu le-a placut proiectul constructiei , nu trebuiau sa-l aprobe(s-a facut acum doi ani!)!De ce n-a sarit atunci dobra la gatul lui cretu?Vreti acum sa le rascumparati si sa le demolati pe banii mei?Chestia cu pasarela (sustinuta mai sus de flaviu) ,nu-i viabila!Data fiind inaltimea mare (peste firele electrice si peste noul peron) este nevoie de o rampa lunga,ce ar incepe de la intersectia Dallas.Cretinii aia care au proiectat peronul ala atat de lung ,s-au gandit cumva ca in gara Bistrita va stationa „Transiberianul” sau „Orient Expresul”?
Si inca un amendament: Obligatoriu rascumpararea locomotivei MALAXA de la REMAT si amplasarea in piateta GARII care va deveni si un simbol si o recunoastere a meritelor ceferistilor romani.
Care-au facut ce ?