Liderul Uniunii Judeţene a Sindicatelor Libere din Învăţământ (UJSLI), Emil Mocian, a spus, la prima şedinţă cu directorii de şcoli, că trebuie căutate soluţii la nivel judeţean pentru ca să nu se piardă locuri de muncă existente şi să nu fie „şomeri din învăţământ”.
„A scăzut populaţia şcolară şi suntem conştienţă de asta, dar atâta timp cât putem soluţiona, atâta timp cât avem sindicat şi sunt şi eu la sindicat îmi doresc să nu avem şomeri din învăţământ. Căutăm toate posibilităţile ca să nu avem şomeri”, a spus Emil Mocian.
Liderul UJSLI a spus că, în opinia sindicatului pe care îl reprezintă, dacă e nevoie de aprobări speciale pentru funcţionarea unor clase cu efective mai mici de elevi, de aceleaşi aprobări trebuie să fie nevoie şi cânde sunt clase cu mai mulţi elevi decât prevede legea.
„La Consiliul Naţional al liderilor de sindicat am hotărât să avem mult mai des discuţii cu ministrul cât va mai fi pe post – se aude că pleacă – în sensul că trebuie deblocate posturile la nedidactic. Am marşat pe faptul de a se reveni la normative pentru că, pe bună dreptate, am nevoie de patru femei de serviciu în şcoală, se pensionează una şi rămân trei. Ce facem? Le plătim în parte procent ca să facă suprafaţa mai mare? Se încalcă legislaţia”, a mai spus Mocian.
În ce priveşte activitatea directorilor, care sunt şi ei în mare parte membri de sindicat, liderul UJSLI Bistriţa-Năsăud a spus că, la nivel naţional s-a militat pentru ca ei să fie degrevaţi de ore ca să-şi poată face activitatea managerială, dar, în multe situaţii, unii şi-au luat ore în plus la catedră.
„Ministrul a dorit ca directorii să facă muncă voluntară la şcoală. Cu asta nu am fost de acord mulţi fiind membri de sindicat şi atunci am revenit ca degrevările să fie de aşa natură încât directorii să nu facă şi oră, şi muncă managerială. Referitor la plus catedră, în condiţiile în care noi am marşat pe ideea ca directorii să nu facă numărul de ore, apare o antiteză. Eu vreau să nu merg acolo, iar pe de altă parte solicit asta. E ca şi în situaţia în care vrem să avem cu trei ani mai repede pensie şi când s-a făcut o statistică, s-a văzut că solicitările pentru continuarea activităţii sunt mult mai mari. Trebuie să analizăm puţin mai bine aceste probleme. Pe de altă parte, pentru fiecare coleg care are ore plus catedra trebuie să se facă un contract individual de muncă separat, part time”, a adăugat Emil Mocian.
Liderul de sindicat a adăugat: „Felicit colegii care au avut rezultate foarte bune la olimpiade, dar şi pe cei care au avut rezultate bune la clasă. Se vine de la minister şi nu putem să-i dăm la Agricol sau la Forestier că nu are rezultate la Bacalaureat şi toate se canalizează pe Liviu Rebreanu şi Andrei Mureşanu. Acolo vin diamantele, noi numai le şlefuim. Dincoace trebuie să îi ridicăm pe elevi de la 5 la 6. Dacă se fac repartizări încât ajung cu medii sub 5, cum pot fi aduşi în clasa a XII-a să ia 6 la Bacalaureat? Trebuie să vedem şi să reformulăm specializările. Ştiţi foarte bine că a fost liceul economic, liceul mecanic. Cei de la aceste licee nu au cum să aibă rezultate la olimpiade”.
Emil Mocian a anunţat, în finalul intervenţiei sale, că începând cu acest an şcolar, UJSLI Bistriţa-Năsăud va organiza cursuri de prim-ajutor în şcoli la care să participe atât profesorii, cât şi elevii.
„Este o activitate strict necesară, ne întâlnim zi de zi cu astfel de probleme şi nu e în plus pentru nimeni dacă participă la aceste cursuri”, a mai spus el.
Și nici ministru analfabet, manuale stupide, pline de greșeli, programe care nu se potrivesc la noi, la cutare profil, cu ale celorlalte școli de pe continent.
asta e paradoxul angajatului la stat
sta toata viata pe banii mei chiar daca e un chiulau, mediocru si nu are…REZULTATE!
sindicalistule…daca tu nu vrei nici un somer din invatamant inseamna ca ESTI COMUNIST si nu-mi vrei binele copilului meu ci doar BINELE TAU!
Se pot evita concedierile datorate scăderii numărului de elevi, dacá pe de o parte reducem catedre, iar pe de altă parte înființăm noi posturi. Afterschool în fiecare cartier și suport teachers ( støttepædagog) profedori sprijinitori/ajutátori/îndrumători pentru copiii care învață mai greu. Pentru cei cu ADHD, autism, catedre la casele de copii.
Profesorul sprijinitor merge la clasă, se așează în bancă lângă elevul cu probleme și îl indrumă, in timp ce profesorul clasei predă în fața clasei. Elevul respectiv are doi profesori, restul clasei are doar unul.
Cred că doamna deputat Cristina Iurișniți de la USR este de acord cu propunerile mele. Unde educație nu e, nimic nu e!