Actualitate Recomandări

Festival al științelor, la muzeu, de Ziua Mondială a Educației

Inspectoratul Școlar Județean și Centrul Județean de Excelență Bistrița-Năsăud organizează sâmbătă, 5 octombrie, începând cu ora 10.00, la Complexul Muzeal Bistrița-Năsăud, evenimentul cu tema: „Ce ȘTIM/STEM despre profesiile mileniului III ?”

Activitatea include workshopuri interactive coordonate de specialiști, experimente și activități practice susținute de elevi și studenți. Accesul la experimente și activitățile practice este deschis tuturor participanților pe toată durata evenimentului. Accesul la workshop-uri se face pe bază de înscriere, completând formularul de AICI.

”În data de 5 octombrie, de Ziua Mondială a Educației, va fi deschiderea oficială a activităților din Centrul Județean de Excelență. Cu această ocazie va fi organizată activitatea ”Profesiile mileniului III și competențele STEM”: Va fi un festival al științelor. Propunem tuturor școlilor din județ unde există profesori sau elevi care pot să prezinte proiecte interesante să se anunțe și să o facă. Noi, cei de la CJE, avem invitați de la universitățile din Cluj, Iași și de la Centrul de Excelență din Brașov”, a spus Constantin Rus, directorul Centrului Județean de Excelență.

Inspectorul școlar general Camelia Tabără a anunțat la rândul ei că, în data de 5 octombrie, prof. univ. dr. Mircea Miclea, fostul ministru al Educației, va fi prezent în județ unde ISJ va sărbători Ziua Mondială a Educației la Muzeul Județean și va discuta cu participanții.

”Organizat de Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud și Centrul Județean de Excelență Bistrița-Năsăud, evenimentul dedicat în principal dascălilor și elevilor, se concentrează să aducă un impact la nivel local, oferind formare educațională într-un mod interactiv și accesibil pe parcursul unei zile întregi. Activitatea include workshopuri interactive coordonate de specialiști, experimente și activități practice susținute de elevi și studenți, toate abordând teme importante în creșterea actului educațional, bazate pe învățare experimențială și educație nonformală. Accesul la experimente și activitățile practice este deschis tuturor participanților pe toată durata evenimentului”, informează Complexul Muzeal Bistrița-Năsăud.

Programul evenimentului:

10:00 – 10:15: Deschiderea oficială;

10:00 – 14:00: Experimente și activități practice desfășurate în curtea Complexului Muzeal Bistrița-Năsăud;

11:00 – 12:30: Workshop-uri interactive:

  • Consiliere școlară și profesională în mileniul III? – prof. univ. dr. Mircea MICLEA, cercetător, manager general Cognitrom;
  • Inovație și tehnologie în medicina secolului XXI – dr. Gabriela DEAK, director, Spitalul Județean Bistrița-Năsăud;
  • Provocările științei în alegerea profesiei – conf. univ. dr. Sebastian POPESCU, Facultatea de Fizică, Univ. Al. I. Cuza din Iași;
  • Formarea și dezvoltarea competențelor STEM /A în școala românească – prof. Ioan BĂRARU, Col. Naț. Mircea cel Bătrân, Constanța; prof. dr. Gabriel NEGREA, Col. Naț. Gheorghe Lazăr, Sibiu;
  • Predarea integrată a științelor în învățământul preuniversitar – Andreea PETCU, Asociația Learning by teaching.

-12:30 – 13:30: Sesiune de întrebări și răspunsuri;

-13:30 – 14:00: Concluzii

Parteneri în realizarea experimentelor și activităților practice: Facultatea de Fizică, Universitatea Al. I. Cuza din Iași, Centrul Județean de Excelență Brașov, Spitalul Județean Bistrița-Năsăud, Colegiul Național Liviu Rebreanu Bistrița, Colegiul Național George Coșbuc Năsăud, Colegiul Național Petru Rareș Beclean, Palatul Copiilor Bistrița.

Etichete

1 comentariu

  • Este foarte bine să existe o zi a educației, dar educația trebuie să fie continuă, neîntreruptă de la naștere și până la moartea omului. Ea revine părinților încă de la nașterea copilului, apoi se completează prin școală și membrii societății, deoarece omul a fost înzestrat cu aptitudinea de învățare și în orice moment al vieții poate învăța ceva, chiar și folositor activității sale, de la semenii lui. Lipsa unei educații corespunzătoare din ”cei șapte ani de acasă”, în prezent redusă la cca 5 ani, nu presupune anularea obligației părinților de a întrerupe educația propriilor copii și de a lăsa totul pe seama școlii și, în general asupra societății, deoarece copilul poate să deprindă și învățături nesănătoase, dăunătoare societății. Părinții și educatorii în general, trebuie să atragă atenția tinerei generații că, ”nu tot ce zboară, este bun de mâncat”, că se pot învăța multe lucruri de pe internet, dar trebuie să învețe să aleagă între adevăr și minciună, între a face diferența între bine, folositor omului și rău, deoarece mijloacele de comunicare oferă o varietate mare de cunoștințe, dar nu toate sunt adevărate și folositoare omului. Sunt împotriva interzicerii utilizării mijloacelor moderne de comunicare, dar acest lucru să se facă sub îndrumarea celor ”copți”, care să le explice că există și cunoștințe dăunătoare societății, care pot duce la un colaps al relațiilor sociale, la o situație în pragul căreia se află societatea românească, de manifestarea pregnantă a urii și nu a iubirii între oameni, datorită activității umane, a creării unor legi contrare relațiilor sociale normale și a nerespectării prevederilor celor corespunzătoare unor relații sociale bazate pe cele 6 dintre cele 10 porunci, lăsate nouă oamenilor pentru a trăi în bună înțelegere între noi și a ne respecta unii pe ceilalți și împreună cu natura înconjurătoare.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.