Actualitate

Greu de navigat pe website-ul Primăriei Bistrița, acuză un consilier PSD. Ce a răspuns noua administrație

Website-ul Primăriei Bistrița nu este deloc prietenos, iar documentele de interes public sunt greu de găsit, acuză consilierul local PSD Augusta Săsărman, care a intervenit de două ori în ședința Consiliului Local pe marginea a două subiecte diferite și a spus, de fiecare dată, că nu a reușit să găsească pe site-ul Primăriei Bistrița documentele pe care le căuta.

”Poate reușim să facem și site-ul Primăriei Bistrița puțin mai vizibil și să găsim mai ușor materialele”, a spus ea referindu-se la faptul că a căutat un plan parcelar atât pe website-ul Primăriei, cât și al Ocolului Silvic, dar nu l-a găsit nicăieri.

A doua intervenție a Augustei Săsărman a avut ca obiect facilitățile oferite HoReCa: ”Site-ul Primăriei Bistrița nu este suficient de bine organizat astfel încât toată lumea să poată accesa proiectele care se află în dezbatere publică. Eu, una, nu am găsit proiectul aflat în dezbatere publică, o să-l mai caut în continuare”.

În replică, președintele de ședință Ioan Peteleu a spus: ”După 12 ani, ar fi cazul ca acel site să se modernizeze. Poate că nu era lipsit de interes să sesizați Primăria Bistrița cu un an în urmă că pe site-ul Primăriei Bistrița este greu de navigat și nu găsiți informațiile necesare. Cu siguranță că este o prioritate a actualei administrații”.

Secretarul general al municipiului, Floare Gaftone, a intervenit și a spus că toate proiectele cu caracter normativ sunt publicate în Monitorul Oficial al municipiului care, în prezent, ”nu este deloc prietenos”.

”Trebuie să venim cu niște sub-etichete ca cetățeanul să găsească foarte ușor proiectele supuse consultării publice și să poată face propuneri de îmbunătățire. Am făcut nenumărate referate către domnul fost primar Crețu și a respins să îmbunătățim această secțiune a Monitorului Oficial. Pot pune la dispoziție toate demersurile pentru a avea un monitor mai prietenos și corect în relația cu cetățeanul”, a spus secretarul general.

Ioan Peteleu și-a luat angajamentul să-i consilieze pe cei care se ocupă de site în așa fel încât să devină ”un instrument util pentru cetățeni”.

Site-ul Primăriei Bistrița este administrat de Direcția Comunicare din Primăria Bistrița condusă de Nicolae Chirleșan, retribuit lunar, conform declarației de avere, cu 8175 de lei. Această direcție este direct subordonată primarului.

Site-ul actual al Primăriei Bistrița are aceeași interfață de pe vremea fostului primar Vasile Moldovan (dinainte de 2008), cu mențiunea că succesorul său, Ovidiu Crețu, a dispus să se scoată de pe portal secțiunea în care cetățenii puteau trimite diverse sesizări administraței locale.

Primăria Bistrița nu are nici pagină de Facebook.

21 comentarii

  • D-na consilier de la PSD ar vrea ca primaria s-ai puna documentele de sedinta pe prima pagina….la fel si declaratia, hotarari ale CL vechi cat si ortofotoplanul Bistritei de pe Luna facut! A draqu treaba, …..voi nu puteti lucra ca nu e link-ul de sedinta pe prima pagina……
    Si va doare asa de tare…..pentru cetateni…..daaa…daaa …..pentru ei saracii.
    Personal am avut probleme cu parcarea….dar de cand cu consultarea online a acestora consider o imbunatatire a unui lucru vechi, dar care functioneaza. Ca nu e pe prima pagina!?… Nici nu se pot toate pe prima pagina. Ca nu e modern….poate ca trebuie. Poate trebuie mai mult lucrat la comunicare….dar in niciun caz nu ma doare capul ca doamna consilier n-a gasit cele de trebuinta pentru sedinta tot acolo ca si data trecuta si nu i s-au deschis singure unde vrea ea……
    Este dovada ca trebuie gasit un vinovat pentru pentru orice imperfectiune….altul decat propria persoana…..

    • Sa fi platit cu suma de 8175 lei lunar si sa nu faci niciun update la interfata site-ului e rusinos. Nicolae Chirleșan, daca nu faci un update pana la finele anului, unde navigarea pe site sa fie prietenoasa, nu meriti sa mai continui din 1 ianuarie. „Ori schimbati ori va schimb!”

  • Site-ul ala e un dezastru ! Registrul Agricol e inexistent ! Nu poti descarca o cerere , o declarație , un opis de documente necesare pentru vânzarea unui teren . Stai la coada ca sa-ți spună ca sa mergi mai întâi la Cadastru . Cumperi un teren , il declari prima data la Registru Agricol iar apoi o iei la talpa spre Taxe si Impozite , sa-l mai declari si acolo inca o data , de parca serviciile astea doua nu aparțin aceleași primarii ! Purtați oamenii pe drumuri in loc sa informatizati sistemul ! Ce conteaza ca ne batem joc de cetățean ? Bine ca stau funcționarii claie , in birouri !
    Gata cu luna de miere ! Vrem sa faceti ce ati promis !

    • prostul nu e prost daca nu-i si fudul? madam, cine poata oamenii pe drumuri? PSD a fst 12 ani la primarie. Actualul primar e de 40 zile. Cu asa dorinte e greu sa ai pretentia sa nu fi condus de PSD. Sa cereti socoteala la Niculae si la Ovidiu.
      Cu siguranta site-ul va fi schimbat, spun ca dl primar ce spune si face.
      Am incredere in el

  • Dar până acuma de ce ce nu zis nimic, madam, voi ați distrus orașul Bistrita si cartierele. Câtă nesimțire trebuie să ai să mai vorbesti. Stați liniștiți că în 6 decembrie mai luați o înfrângere și v-ați ars.

    • Pe mine nu ma incalzeste cu nimic faptul ca unii se vor arde pe 6 Decembrie , eu vreau ca cei pe care i-am ales la primarie , sa se apuce de lucru ! Au hibernat destul 31 de ani , e vremea sa faca ce-i de facut !

  • Niculae a promis o aplicatie in campanie, cica era in lucru daca va aduceti aminte?!!!! Ideea e ca nu a aparut nici aplicatia si nu s-a schimbat nimic. Cei de la IT trebuie demisi toti! Niste incompetenti care dorm pe bani multi si nu fac nimic!

    • Tu stii ca in aparatul de stat un inginer [IT, mecanic, constructor] are acelasi salar ca si o casiera, secretara, consiliera etc. cu studii facute pe la 40 ani la Administratie Publica?
      Eu le-as baga de vina faptul ca n-au avut ideea de a schimba fata site-ului macar o data la 2 ani .
      Stiu ca este un proiect care se va implementa asa cum zicea cineva mai sus, o seama de servicii online ca la Cluj…deci nu trebuie sa improscam daca nu ne spune cineva exact situatia. Poate chiar ar trebui ca noii conducatori sa nu procedeze ca si cu proiectul cu stalpii din trotuar de pe bulevard in care obligatoriu trebuiau sa se informeze dinainte daca pot aparea probleme.
      Daca intr-o luna doua va aparea schimbat site-ul, cine din conducerea primariei va veni sa spuna ca nu a stiut de proiect?
      Am patit asa ceva in alta parte si nimeni nu s-a mai sinchisit sa ne recunoasca meritele.
      Si va mai zic ceva…nu ve-ti face niciodata programare site-uri cu tamplari sau soferi!!!! Sa nu credeti ca in Cluj au lucrat la site studentii…GRATIS.

  • Uite ca a venit momentul sa-i dau dreptate totala domnului consilier de la Psd. Asa este ati nimerit-o din plin. Descriu doar cazul in care Primaria a ingramadit datele despre Cadastrul Verde al orasului de nici mama dracului nu stie unde este ingramadit prin colturile internetului. Si a fost cautat de colegii mei meseriasi in tehnica manipulatorie si nici ei nu s-au descurcat. Cerem simplitate , viteza si acuratete in transmiterea datelor de interes local pt. cetateni.

  • Doamna Sasarman sa incerce sa navigheze pe site-ul primariei Cluj Napoca si va vedea ce inseamna profesionism, transparenta – gestionata de marele gospodar BOC. La Bistrita e dezastru – in ce priveste site-ul primariei, suntem inapoiati mult si nu e admisibil. Cred ca profesionistii IT ar trebui schimbati si adusi altii care sa faca treaba. La primarie cam toate compartimentele sunt populate de aceleasi persoane – de ani de zile – chiar daca oamenii au fost nemultumiti de felul in care erau tratati. Unii aveau intrare libera la orice ora iar cei fara relatii asteptau pana le venea randul. Primaria ar trebui sa-si revizuiasca toate activitatile si sa le imbunatateasca – pentru a fi cu adevarat in slujba cetateanului. Succes noii echipe din conducerea primariei.

    • Numirea lui Hangan in funcția de viceprimar , functie ce i se cuvenea fara discuție lui Peteleu , reactivarea lui badea Vasile Moldovan in fotoliul de sfătuitor al primarului , plus angajarea a catva mucoși care inafara de lipit afișe si propaganda in biserica de care aparțin , n-au facut nimic in viata lor !
      In aceste 40 de zile , eu cetățeanul bistrițean , atat am vazut ! Si ce-am vazut nu mi-a plăcut deloc !

  • Nu esti fata lui oportunista aia de la PDL si a milițianului ăla cercetat ? V-ati vândut pe două funcții de tot circu, sunt curios dupa 4 ani ce o sa faceți ? Traseiste politice in tot splendoarea cuvântului !!!

  • Am fost la Taxe si Impozite sa scot un certificat fiscal. Trebuie copie dupa buletin. Peste drum, la demisol, nu era nimeni si nestiind unde mai sunt copiatoare in zona, m-am urcat in masina si am plecat in Decebal. Deci am pierdut aproape o ora pentru o amarata de copie. Acuma o intrebare: cu cat ar trebui sa se reduca salariile directorilor astfel incat sa puna un copiator la ghiseul respectiv si sa nu mai poarte lumea pe drumuri?

    • Nu mi-au cerut timbru si dosar, doar o cerere pentru care iti pun la dispozitie formular si pix sa o poti completa pe loc. No, acuma la copie parca ai vrea sa fie la fel, sa-ti puna la dispozitie un copiator, daca nu la ghiseu, macar acolo pe sala, si sa-l manevreze domnul de la paza, si sa ceara bani sa faca si Primaria un profit; uite cum le dau idei de afaceri.

  • Aveti dreptate ,dl Peteleu era cel mai îndreptățit sa ocupe fotoliu de viceprimar, ar fi facut cea mai buna echipa cu dl Turc, poate nu e tarziu sa l puna administrator public ,ar face echipa pentru primarie si oras.
    Cu acești doi viceprimari, unul dedicat dezvoltatorilor imobiliari, apărătorul marilor specialisti din urbanism in interesul unor dezvoltatori care deja l au luat cu asalt in miez de noapte, doar bor încurca lucrurile si vor fi in continuare in favoarea lor.
    Domnule primar, verificați, faceti ordine, debarasati va de unii care nu mai au ce cauta in primarie, inconjurati va de oameni muncitorii si fiti atent cu cei 4 consilieri personali.
    Vasile Moldovan trebuie sa plece si cel de la psd.
    Avem incredere ca nu va ve ti lasa dus de lingusitori lui Cretu care se lauda prin oras ca deja au aranjat lucrurile cu dvs.
    Sunt iar la butoane si hotărăsc asa cum au fost obisnuiti.

  • Din pacate trebuei sa ii dau dreptate dnei. Asa e. Site-ul este un dezastru, dar este dezastrul lasat de PSD. Nu trebuie sa fii exprert IT ca sa iti dai seama cam care sunt cerintele acestui site. Trebuie in primul rand sa serveasca cetatenii. In primul rand declaratia aia trebuie sa dispara de pe rima pagina si acolo sa ajunga materiale de interes ptr cetateni si legaturi utile catre alte resurse. Ma bucur ca se pune o astfel de problema in discutie ptr ca prima etapa este aceea a identificarii problemei. Desi mai vizibil site-ul primariei este doar o componenta a cadrului digitalizat administrativ. Pe termen lung ar trebui avuta in vedere o strategie astfel incat interactiunea cetatean-administratie sa poata fi facuta 100% in mediul electronic. Intrebarea e cate persoane isi vor pierde locul de munca, cati directori mai vor deveni directorasi sau mai putin. Iata cum se vede acum ideea PSD de a mari aparatul administrativ.
    Raspunsul la acesta problema din pacate nu este in tehnolologie, ci in schimbarea meantalitatilor oamenilor. O sa mai curga multa apa pe Somes pana cand voi vedea asa ceva implementat, daltminteri cum este cazul in tarile occidentale catre care ne uitam cu jind.

  • KCF UN MARE BRAVO.
    Cum e mama asa si fica.
    Si cand te gândesti ca au obligat sa se retragă de pe liste unii consilieri locali sa incapa ea la rand.
    Mama ei nu cumva este doamna caruia i sa infiintat o directie speciala ca sa fie mare sefa drept rasplata pentru actiunile ei?
    Vai s amar de tarisoara noastra.
    Are si Niculaie un sustinator.

  • Pe strada Năsăudului, lângă stația de autobuz era o casă îngrămădita între blocuri. A fost demolată și în locul ei se dorește construirea unui imobil cu mai multe etaje cu destinați multiple – spații comerciale, birouri, apartamente..
    Acum eu întreb :unde o să fie parcările pentru acest imobil? Deci nu înțeleg de ce primăria dă avize de construcție și îngrămădeste așa orașul. Lângă UBB extensia Bistrița este un spațiu în care se preta o parcare etajată cu spațiu verde și locuri de joacă pentru copii deasupra sau împreună cu clădirea UBB să fie puse bazele unei universități locale. Dar se pare că interesele buzunarelor și dezinteresul celor care sunt puși periodic să administreze buna funcționare a urbei își spun cuvântul.

  • Hangan? Mult mai logic decât Peteleu! Sper mai bărbat decât el. Sper să-i reziste secretarului municipiului care vrea și încearcă să-i încalece pe toți! Bine…nici Peteleu nu e prost…dar e manipulat! Ar putea schimba cei doi ceva…ar putea mișca Bistrița! Ar putea evalua funcționarii! Ar putea începe cu ce ?…cu urbanismul…cu PUG-ul adevărat…! Cu sa-bin-as! Cum să pui lupul la oi? Cum să se ocupe de Pug funcționarul in a cărui zonă sânt cele mai mari greșeli? Cele mai mari aberații…cele mai multe PUZ-uri? O temă de gândire! Tot el s-a ocupat și de actualyl PUG. Un eșec zona ei…Viisoara si compozitorilor! Așa va fi și viitorul…un ghetou…

  • Site-ul este o sectiune a unei comunicari cu toti cei care doresc sa interactioneze cu firma/institutia.
    Sa sari la gatul unui sector (IT) care functioneaza doar daca ai profesionalism…sa lansezi aceste acuzatii despre IT, cand e vorba doar despre site, nu pot decat sa NU va dau dreptate cand acuzati de neprofesionalism un sector care functioneaza, nu prin grija deosebita a politicului, ci prin upgradarea continua a sistemelor si personalului la noile cerinte!
    A-ti zice… ca ce… nu e treaba lor sa faca asta? Ei bine, sunt servere, sunt aplicatii, sunt baze de date in locatii care trebuie interconectate. Nu e normal ca si colegi de breasla sa fie catalogati ca incompetenti cand stiu cum se administreaza o asemenea infrastructura!
    Dvs credeti ca la Cluj toate s-a facut totul de ieri pana azi……. In niciun caz!
    De ce nu intrebati si IT-stul sef de acolo sa va spuna exact care e situatia? Eu, la firma unde lucrez, atunci cand apar evenimente, imediat conducerea intreaba ce masuri trebuie luate si va spun, isi intreaba exact proprii angajati…..pentru ca are incredere in ei….de aceea ii si tine, apoi se discuta de alte abordari.
    Daca cineva din institutie nu e capabil sa spuna 2 lucruri in apararea acestui sector de acolo atunci da, aveti o problema….si nu cred ca e a IT-ului.
    Sunt sigur ca acel site va fi schimbat (le sugerez sa o faca)…trebuie alta prezentare. Dar sunt sigur ca un IT gaseste el prima data solutii. Daca nu, intr-adevar nu is merita locul.

  • ce sa mai spunem ca daca vrei sa faci o sesizare de orice fel e imposibil … traim ca pe vremea lu raposatu cand sunai pe un numar de fix si nimeni nu-ti raspunde ….

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.