Consilierul municipal Sorin Hangan, copreședinte PNL Bistrița, s-a referit într-o conferință de presă la proiectul privind aprobarea contractelor de transport și de depozitare a deşeurilor existente pe platforma de stocare temporară din zona Zăvoaie la depozitul de la Tărpiu, reintrodus de primarul Ovidiu Crețu pe ordinea de zi a ședinței CL, după ce a fost respins în 13 august, când PNL a votat împotrivă. Detalii despre proiect aici.
”Câteva precizări de dragul adevărului. De mai bine de doi ani de când discutăm de acest aspect, de când s-a și semnat acel contract de concesiune cu Vitalia, am susținut toate demersurile colegilor de la PER, am făcut și noi numeroase interpelări, de fiecare dată ni s-a cerut să avem răbdare pentru că este prevăzut în contractul de concesiune transportul deșeurilor, ca o obligație a celui care a câștigat licitația. Nicio clipă nu ni s-a spus că va trebui să mai adoptăm un proiect de hotărâre în plus față de ce este prevăzut în contractul de concesiune, nu ni s-a spus nicio clipă că trebuie să alocăm sume în plus pentru încărcatul deșeurilor și transportul lor, de aceea am considerat că nu există niciun fel de justificare pentru acest proiect.
Am făcut trei amendamente. Unul se referea la faptul că dintr-o dată trebuie să suportăm cheltuiala cu încărcatul deșeurilor, lucru anormal. Considerăm că nu este datoria cetățenilor și fac apel la o judecată logică simplă: încărcați dvs. gunoiul cumva când vine Vitalia să-l ridice sau îl iau ei de la tomberoane și îl duc la rampă? Oricine ce ar spune, ne interesează la fel de mult sănătatea orașului ca și pe ceilalți colegi, ca și pe domnul primar, însă nu putem să nu ținem cont și de aceste cheltuieli. Dicsutăm de sume foarte mari provenite din sudoarea cetățenilor. Eu judec un proiect ca trimis al cetățenilor. Un alt amendament se referea la penalitățile de întârziere la plăți, dar o să-l retrag. Primăria are bani, nici n-o să cheltuiască atâția, nu se va pune problema să întârzie la plată, poate rămâne 1% cât a cerut Vitalia.
În contract se face referire privind tariful de depozitare la Tărpiu la hotărârea CJ din februarie, hotărâre care este atacată în instanță de Vitalia. Dacă un judecător consideră justificată cererea societății Vitalia de mărire a taxei de depozitare, ne trezim că de la 17 miliarde de lei vechi ajungem să plătim 30 de miliarde. Am cerut ca tariful de depozitare să fie cel stabilit în contractul de concesiune, pentru că așa a câștigat Vitalia, cu anumite tarife. Să facă bine să le respecte. Nu după un an să vii să mărești, mi se pare o adevărată golănie. Domnul primar mi-a spus că nu se poate deoarece a negociat cu Vitalia și Vitalia nu va fi niciodată de acord. Păi tocmai am primit adresă de la Vitalia prin care ne cere imperios să ne hotărâm ce facem cu gunoaiele, cine le încarcă, dar nu au înțeles amendamentul meu, au înțeles că eu propun un tarif. Dar prin cele scrise în adresă practic Vitalia este de acord cu amendamentul propus de mine. În schimb, domnul primar ne propune același contract, nu este modificat nici măcar acest capitol cu care Vitalia e de acord, să ne depoziteze la tariful cu care a câștigat licitația.
Dacă domnul primar nu e de acord nici măcar cu această modificare numai fiindcă ea a venit din partea noastră, nu vom vota în acest format proiectul. Ținem la sănătatea orașului și a cetățenilor, dar nu este totuna din punctul nostru de vedere să plătești 17 miliarde de lei vechi sau 35 de miliarde de lei vechi pe un serviciu. Știm ce înseamnă să câștigi banii, unii se pare că nu știu, nu sunt în stare nici măcar să cheltuiască cu bun simț banii produși de alții”.
Copreședintele PNL Bistrița Gheorghe Tuță a adăugat: ”Noi n-am votat să suplimentăm sume pentru transportul gunoaielor, contractul de concesiune e limpede, ei sunt obligați să le transporte, iar primarul e obligat să-i determine să înceapă transportul. S-a zis că nu s-a aprobat transportul gunoaielor fiindcă n-am votat noi, consilierii PNL se împotrivesc, orașul rămâne cu gunoaie… Iată ce prevede contractul pe care primarul vrea să-l încheie cu Vitalia, ca să vă dați seama cât este de demagog: ”Prezentul contract intră în vigoare la data semnării lui de toate părțile și este valabil până la realizarea integrală a activității care face obiectul contractului”. Deci nu este prevăzut niciun termen. Ce contract e ăla fără termene? A venit cu acest proiect ca să mai găsească o justificare de ce nu aplică legea. Garda de Mediu ar putea să fie preocupată de această clauză, care presupune că operatorul trebuie să facă tot ceea ce s-a angajat. De asta nu se transportă gunoaiele, fiindcă PNL nu votează inepțiile cu care vine primarul?”.
Sorine ascunde-te naibii cu fata aia ca sperii mamicile si le stagneaza lactatia . Da interviuri numai la radio
In cazul de fata nu mai ramane nimic de adaugat, decat aplicarea sanctiunilor prevazute de legile de mediu. ALO…GARDA, ALO SGA, ALO DIRECTIA de SANATATE PUBLICA; va rog frumos faceti-va datoria fata de cetateni, si fata de voi , ca ati fost numiti sa conduceti institutiile STATULUI ROMAN, care se afla in EUROPA nu in Africa !
Vitalia si cele doua firme” surori ” care au castigat o licitatie publica care avea ca obiectiv ” cel mai mic pret”, trebuie sa-si respecte contractul de prestari servicii incheiat la acea data !
Tactica in Romania in ceea ce priveste licitatiile se bazeaza pe o smecherie care s-a si pus in practica ! Este vorba de ANEXELE ULTERIOARE ( dupa semnarea contractului ) la contract care aduc preturile unde trebuie ca sa asigure din condei profituri mari din care sa se poata plati angaralele politice !
Cred ca si procesul este o paranghelie regizata, deoarece CJ-BN, nu are avocati platiti si interesati sa castice procesul cu Vitalia …. doar juristi care pot practica zicala ” timpul trece …leafa merge „. Deci in cazul ca Vitalia castiga procesul ….va legaliza smecheria ! iar juristii ( de la C.J-BN ), perdanti nu vor pati nimic !
De aia ati fost votati sa rezolvati problemele bistritenilor.
De ce dati minusuri ? Va place sa stati in CACAO ?