Primăria Bistrița are în derulare un împrumut bancar în valoare de 34.613.279 lei contractat de la Banca Transilvania, prin care se asigură cofinanțarea pentru 20 de proiecte europene. Din acest împrumut, până în prezent a fost folosită suma de 3.333.859,35 lei.
Aând în vedere renunțarea la proiectul centrului intermodal de transport Gării-Tărpiului-Industriei și modificarea devizului în urma creșterii prețului materialelor de construcții pentru cinci obiective (reabilitările termice de blocuri Bistrița 11, Bistrița 14, Linia Verde, amenajarea zonei centrale în Slătinița și modernizarea Școlii Gimnaziale nr. 1), suma de 10.062.994 lei alocată inițial pentru cofinanțarea cheltuielilor la centrul intermodal va fi redistribuită celor cinci proiecte menționate.
Valoarea totală a împrumutului contractat de la Banca Transilvania rămâne nemodificat.
Proiectul de hotărâre se află pe agenda Consiliului Local în ședința din 24 iunie.
Redistribuirea sumelor:
Situația investițiilor pentru care s-au alocat bani din împrumut:
Foarte bine ca a venit Turc sa opreasca noua nebunie, fix cum a fost partia – degeaba. Pierdeam bani si nervi cu totii in constructia aia fara cap si coada.
Acest centru cu nume pompos INTERGALACTIC nu se justifica atata timp cat toti romanii au prpria masina la fel de ieftina ca o bicicleta. Tata lumea are o cxopta pe patru roti si soselele sunt pline si parcarile la fel. Cu transportul in comun doar pensionarii il mai frecventeaza si tot mai putini aleg aceste mijloace tocmai de frica PANDEMIEI.
Fabricile cum sunt LEONI etc au propriile masini si isi aduc muncitorii. Poporul nu prea mai alege nimic la comun si se vede cat de goale sunt microbuzele si trenurile. Mergeti in Gara si Autogara si va veti convinge. Doar STUDENTII se mai deplaseaza spre Cluj-Napoca in rest pauza.
Solutia aleasa de municipalitate este una corecta si bine ar fi daca aceasta suma se va redirectiona spre amenajarea de parcari etajate de resedinta .
Balane ca ai fost si ai ramas un pupincurist o stie toata lumea dar ca esti si prost gramada o sa descopere toti! Unde vezi tu in listă vreo parcare?
În toată lumea civilizată, transportul de persoane se face cu mijloace de transport în comun, trenuri, metrouri, autobuze.E adevărat că toate sunt modernizate, electrice, pe perne magnetice, doar noi rămânem ancorați în trecut. Că acest proiect nu o fi fost el cel mai cel …se poate, dar să renunți la fonduri europene, la dezvoltare, fără studii de impact, consultare, eu cred că-i o prostie.Așa am procedat după 89, tot ce a fost făcut în vremea lui împușcatu, trebuia distrus.Mergem pe același principiu și cred că nu-i bine .
PĂREREA MEA !
O mare tampenie oprita la tine! Spre deosebita de pistele de biciclete, acest proiect, aflat inca in fasa, a putut fi oprit! Doamne-ti multam! Sunt multe alte proiecte importante care trebuie co-finantate din banii aia… Administrarea eficienta a banului public este cheia succesului actualei administratii, pe care o felicit pe aceasta cale! Sa nu credeti cumva ca bistritenii nu vad si nu inteleg ce tactici murdare au predecesorii dvs, noi va sustinem si va pretuim. Stim ce multa mizerie au lasat astia in urma lor… ca ceva bun nu puteau lasa ca nu au facut nimic bun… sunt multe de rezolvat din urma si tare greu va fi sa le gestionati, dar noi avem incredere in dvs!
Apropo, cum facem cu dubla masura? Cand se opreste o tampenie de-ale lui Cretu nu e bine, cand nu se opreste, iar nu e bine… Pana la urma voi nu sunteti impotriva a ceva/cineva, voi sunteti doar impotriva… impotriva de meserie, cum ar veni…
Nu v-ar da Dumnezo ceva de lucru sa nu mai vomitati pe aici? Ciumatilor…
Sunt total de acord cu parerea D-vs # Nea Ion . Ma intreb cam ce pot gandi oficialii de la Bruxelles despre seriozitatea neaosa romaneasca. Nu am auzit si nu cred sa se fi intamplat ceva asemanator in Cehia , Slovacia , Polonia , ultima renumita pentru absorbtia fondurilor europene.
Absorbtia fondurilor se face si cu cap, adica nu iei bani europeni si tu platesti mai mult de atata la cofinantare. Plus ca te mai si gandesti pentru ce ii iei, daca merita sau daca faci mai mult rau orasului cu miraculosii bani europeni.
da asa e…doar ca daca te uiti imprumul l-au luat la gramada pentru vreo 6 lucrari si au ramas 5 pe acelasi credit …dintre care si izolarea blocurilor domnului ceausescu (am inteles ca domnul ceausescu a facut 80 la suta dintre blocuri …daca jonh care a facut 10 blocuri e un fel de domn , dapai ceausescu cu mii de blocuri)
Rares, asa ma gandeam si eu! Cum naiba sa folosesti banii imprumutati pentru un anumit obiectiv si sa -i distribui in alte proiecte.? Cum vine asta ,sa reabilitezi blocuri proprietate personala cu bani imprumutati ?! Alo, curtea de conturi , mai traiesti sau doar huzuresti?!
Creditul l-ai luat pentru cofinantare, iar daca schimbi destinatia cofinantarii n-ar trebui sa intereseze banca. Important e ca banii sa mearga pe proiecte viabile, nu pe aiureala lui Cretu.
Sunt unii frânari care se opun la orice proiect. Lor le place așa ca la 1900 cu tarabe, birturi și chioșcuri, nu le place progresul de nici un fel, au rămas blocați în perioade de mult apuse.
Mai ieșiți din propria ograda și vedeți cum arată un oraș modern.
Într-un oraș modern și care se vrea european trebuie și infrastructura, nu doar iarba și tarabe cu brânză.
Ohoo ce lux e sa ai tarabe cu branza buna si spatii verzi!!! Ce vorbesti tu e ce era schemer acum 30 de ani… Noile tendite sunt spre sustenabilitate si durabilitate, spatii verzi, 0 emisii de carbon, energie verde, produse bio, in fine, tot ce tine de natural si de mediu… Vezi Varsovia cu 25% suprafata cu copaci… Si chiar nu inteleg de ce doar francezii sau italienii sa se lauda cu branza lor… Pana la urma, urda ca la noi, MAI RAR! Doar ca noi nu stim sa apreciem si sa valorizam… Noi vrem masini si intermodale si asfalt…
Propun administratiei ca ia modelul orasului Copenhaga: este a doua cea mai durabila destinatie din Indicele de sustenabilitate a destinatiei globale si are multe puncte comune cu orasul nostru. Asa ca la cat mai multe spatii verzi si mai ales BRANZA D-AIA BUNA!