Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat în ce stadiu este proiectul drumului de mare viteză Baia Mare – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava, pentru care în iarnă a fost deblocată procedura de realizare a studiului de fezabilitate.
”În decembrie am reuşit să depunem cererea de finanţare pentru elaborarea studiului de fezabilitate la drumul de mare viteză Baia Mare – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava. Avem trei loturi. În prezent, ofertele depuse sunt analizate în cadrul comisiei de evaluare şi estimăm ca la sfârşitul lunii august să semnăm contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru cele trei tronsoane”, a declarat ministrul Transporturilor.
La începutul anului, CNAIR a dat undă verde licitației pentru elaborarea studiului de fezabilitate ”Drum de mare viteză Baia Mare – Suceava: Lot 1 Baia Mare – Bistriţa, Lot 2 Bistriţa – Vatra Dornei şi Lot 3 Vatra Dornei – Suceava”, valoarea estimată a procedurii fiind de 53.508.132,47 lei fără TVA (din care 19.415.185,95 lei fără TVA pentru Lotul 1, 16.497.789,72 lei fără TVA pentru Lotul 2 şi 17.595.156,80 lei fără TVA pentru Lotul 3). Finanțarea europeană vine prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).
Lucian Bode a menționat că în acest an vor fi demarate lucrări de infrastructură la peste 150 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres, în toată ţara.
Waw ce fain,în luna august vor reuși să semneze contractul pt studiul SF…peste 3 ani va expira studiul…peste 4 vor fi iar alegeri,iar totul va deveni o poveste SF de campanie electorală…
PĂREREA MEA!
Contestatiile la licitatii
Asa si este! E ceva normal ca doar treburile de harti sa dureze cativa ani pana la adevarata lucrare. Si culmea toate studiile astea/proceduri / licitatii etc costa milioane de lei. Va dati seama ca mai trebuie bani si pentru materialele si munca in sine?! De acolo si proasta calitate a lucrarilor in ciuda atâtor ani de studii si negocieri privind proiectul in sine… trist… doar in Romania
Ca în filmele cu proști….. După 30 de ani de la revoluția dim 1989 ei se laudă că contractul pentru studiu de fezabilitate (adică nimic) „ar putea fi semnat la sfârşitul lunii august”. După atâția ani de așteptare noi vrem să vedem terminată Autostrada Nordului nu SF-uri și alte prafuri în ochii.
„În prima etapă vom identifica tronsoanele de autostradă care pot funcţiona în regim de variantă ocolitoare. Mă refer la Gura Humorului, Câmpulung şi Vatra Dornei” Varianta Ocolitoare a Bistriței nu este și ea în prima etapă ?!?!?!?!?! Probabil că de la Vatra Dornei se va lua avionul o;)))
Turc incapabilule ai auzit ce zice Ministrul tău că se vor face drumuri dar nu pe la noi ci pe la alți ? Acum nu mai dai fuguța la București să vorbești cu ușile sau cu lifturile ? A, ai luat poziția ghiocelul și aștepți să-ți iei salarul nesimțit și nemeritat de la registru. Mai și vrei ca Bistrițeni să te voteze ca primar Rușinică.
Digitalizarea Județului ;o)
Turc LowTech incompetent în ale informatici și acum în pandemie declarația de acționar unic nu se poate depune online ea trebuie depusă la ghișeul Registrului Comerțului.
Cică a obținut postul de director prin concur, atunci nu ne mai mirăm că țara arată în halul ăsta cum poate obține un post de manager la o instituție de stat care lucrează cu publicul un om care nu știe informatică.
Să ne mai râdem odată cu bazaconia de propunere a lui Turc de lărgire a străzilor de pe fosta centură a Bistriței:
https://www.timponline.ro/ce-solutii-de-fluidizare-a-traficului-a-gasit-ioan-turc/
No bine mă Oscar, când e vorba să propună prosti nici c..c.. nu se lasă mai prejos
https://timponline.ro/primaria-bistrita-a-trimis-la-adr-nord-vest-lista-proiectelor-pentru-care-cere-bani-pe-urmatorul-por/
Statul roman este plin de incompetenti care stau pe salar mare angajati pe pile politice sau numiti politic. Alte state sunt in fata noastra datorita seriozitatii. Imi este rusine ca sunt roman. A fost comunism era alta treaba dar comunismul a fost acum 30 de ani. Se putea ajunge departe daca totul era luat in serios. Rusine ca sunt roman cand stau la vama pe diferita aeroporturi si vamesul imi verifica identitatea.
Străzile Calea Clujului, Drumul Cetății și Simion Mândrescu nu se pot lărgi fiindcă nu este spațiu pentru aceasta prostie.
Acolo trebuie făcute trotuare pe ambele sensuri și treceri de pietonii pe care copii noștri să poată să meargă în siguranță la școală, trebuie să fie termită lucrarea la pista de biciclete să nu mai fim nevoiți să mergem cu bicicleta pe șosea printre mașini când mergem la lucru, trebuie făcut sensul giratoriu de la intersecția cu strada Drumul Dumitri Vechi în acea intersecție vizibilitatea este imposibilă.
Aceste lucrări trebuie să fie făcute și nu alte prosti debitate de politiceni de cretini.
Știți de ce-i condus statul român de incompetenți de atâta timp ?
Pentru că cei care îl conduc sunt aleși din rândul celor conduși (mai ales al postacilor).
Screenshot din harta situației la zi a autostrăzilor din România, Ministerul Transporturilor:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3062923277122069&set=a.187357494678676&type=3&theater
Prin definitie, sintagma ”Drum de mare viteză” se referă deopotrivă atât la „autostrăzi”, cât si la „drumuri expres”. In cazul traseului Baia Mare – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava, fie că este vorba de „Autostrada Nordului” sau de un „Drum Expres”, rezultă clar impărtirea distantei respective in 3 loturi si anume: Lot 1, Baia Mare – Bistriţa; Lot 2, Bistriţa – Vatra Dornei şi Lot 3 Vatra Dornei – Suceava”. Pentru Judetul Bistriţa-Năsăud sunt importante lotul 1 si 2, care includ si centurile ocolitoare ale oraselor Beclean si Bistriţa. Acest lucru este important, având in vedere că in sedinta din 11 iunie Guvernul a aprobat o Ordonanţă de Urgenţă, prin care primăriile şi consiliile judeţene vor putea prelua în gestiune şi execuţie proiecte de centuri ocolitoare, drumuri naţionale, precum şi alte lucrări de infarstructură rutieră sau feroviară. Astfel, după finalizarea studiilor de fezabilitate ar putea fi demarate mai repede lucrarile la centura Bistriței pe traseul: DN17 – Sărățel – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Ghinda –Livezile.
Fain ! Ați făcut la obiect aceste precizări.
Faptul că Bistrita nu are până in prezent o centură ocolitoare se datorează primarului Cretu, care din 2010 s-a cramponat prosteste de varianta 2 Sud prin Padurea Codrisor, o solutie idioată ce nu respectă criteriile minime pentru o centură ocolitoare, si in plus era extrem de costisitoare, datorită problemelor legate de alunecarile de teren, ca să nu mai vorbim de cerintele impuse de protectia mediului, datorită poluării cu noxele produse de traficul de tranzit.
Președintele Consiliului Județean, Radu Moldovan, a fost si el părtas la gandirea inteleaptă a tov. Cretu, fiind un sustinător inversunat al variantei (ne)ocolitoare 2-Sud prin padurea Codrisor.
(vezi: https://timponline.ro/radu-moldovan-bistrita-blocata-cauza-unor-nenorociti-gandesc-bicicleta/
Ala DA drum expres sau cum s o numi.
Bravo domnule Emil.
Nu pri padurea codrisor, fix pe tetenurile lui cretu si a altora. Aia nu este centura si bime ca s au opus Dl Craciun, Chereji Balan.
Acuma fac scandal unii ca nu doresc largirea centuri existente pe care si in momentul de fata trec toate masinile mari, dar prin padurea codrisor, spital tbc, str Viorelelor, peste casele oamenilor inclusiv a lui dl Craciun sunteti de acord?
Propunerea pe la Monari, jelna etc este cea mai buna varianta, doar ca unii din institutia primarie au de pierdut.
Mai ales ca, primaria a concesionat lui Tanase teten pentru construirea unei pensiunii pe langa care treb sa treaca centura fiind scutit sau o suma f mica de plata pt teren.
Propunerea Variantei Ocolitoare pe lângă Monariu-Jelna a fost dintotdeauna singura posibilă.
Am pierdut o grămadă de timp în care această șosea ar fi putut fi terminată din cauza unor minți înguste cu niște interese financiare, uni au vrut să o facă aproape de malul râului Bistrița alți au vrut să lărgească străzile de pe fosta centură.
Acum când au văd și ei că nu se poate pe malul Bistriței și fosta centura nu se poate lărgi au revenit la prima soluție și lea venit mintea la cap dar da nu la toți.
Din 2012 sau pierdut 8 ani și se vor mai pierde alți cu procedurile birocratice greoaie de la noi.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=381154941965596&set=a.381154391965651&type=3&theater
Pt Paul…. domnule imbecil daca nu era unii ca Nacu,Chereji&company azi aveam un drum( era ocolitor nu era, aveam un drum) Din cauza unor imbecili ca cei amintiti mai sus si ca tine azi avem “nimic”. Cretul asa “timpit” cum zici ca este il facea si astazi padurea codrisor era mai aproape de oameni, iar dealul nu mai venea la vale.Poate azi, cu acel drum facut deja, vorbeam de un alt drum care sa treaca in mare viteza pe linga Bistrita la calendele grecesti. Pentru ca azi nu avem inca un drum important in Bistrita trebuie trasi la raspundere Gagea,Nacu si Chereji, acestia sunt adevaratii vinovati de nerealizarea lui.
Bistriteanule, ti ar fi placut sa ti treaca centura (viaductul) pe deasupra casei?
De ce ma faci imbecil,?, cate clase ai?
Un om cu cei 7 ani de acasa ar putea comenta pe acest online fara sa jigneasca.