Funcționarii de la ghișeele instituțiilor nu pot fi evaluați corect în urma chestionarelor la care răspund cetățenii nemulțumiți de legi și de anumite situații independente de aceștia, i s-a spus prefectului Stelian Dolha în ședința Colegiului prefectural în care le-a cerut șefilor de instituții să-i prezinte primele chestionare completate după cel târziu două săptămâni.
”În toate instituțiile noastre trebuie să fie un loc în care să amplasați chestionarul simplificat. V-aș ruga să-i îndemnați pe cetățenii care intră în instituțiile dumneavoastră să îl completeze pentru că eu cred că relația între cetățean și instituții trebuie îmbunătățită. Pe de altă parte, eu vreau ca evaluarea instituțiilor să o facem pe baza unor criterii pe care eu azi nu le prea văd. Avem nevoie de aceste chestionare ca să vedem cum se lucrează de la ghișeele noastre cu cetățenii. Vă rog ca, după două săptămâni după ce trec pe la fiecare instituție, să nu găsesc chestionarele goale, necompletate pentru că ar însemna ca tot demersul să fie degeaba”, a spus prefectul.
Stelian Dolha a spus apoi că a auzit și ”cârcotași” care au vociferat întrebându-se ce îi mai trebuie și prefectului: ”Păi, nu făceam lucrul acesta dacă nu veneau la mine în fiecare zi zeci de oameni care să se plângă că, în relația cu anumite instituții din județul Bistrița-Năsăud, lucrurile nu merg bine și că avem cam toți un calificativ pe la instituții foarte bine. Toată lumea e foarte bine, și la Instituția Prefectului e cam la fel. Toată lumea e de FB. I-am cunoscut, sunt și oameni de foarte bine, dar sunt și oameni care nu merită calificativul respectiv. Ori, astăzi, cei care ne plătesc salariile și care nu sunt deloc mici trebuie să știe un lucru: că suntem în slujba lor. Vă spun încă o dată: eu cred în asta, e deviza mea, eu cu asta merg înainte”.
În discuție a intervenit directorul Casei Județene de Pensii, Sanda Vișan:
”Vreau să fac o observație vizavi de aceste chestionare. Să facă diferența între nemulțumirea beneficiarului față de atitudinea funcționarului și cea față de serviciu. Vă dau un exemplu concret: vine perioada pentru eliberarea biletelor de tratament la noi la CJP. Pentru lunile iunie, iulie, august sunt cele mai multe cereri. Ne vin patru bilete pentru o anumită stațiune și avem pentru ea 200 de cereri de la tot atâți beneficiari. Ceilalți 196 vor fi nesatisfăcuți și nu vor face diferența între atitudinea funcționarului și faptul că nu a primit biletul de tratament pentru că nu încadrează în criteriile respective”.
”În cazul acesta, vom face pentru Casa de pensii, în varianta aceasta cu biletele de tratament un chestionar pe care să-l personalizăm pe instituție și în care să avem specificat ceea ce ați cerut acolo”, a răspuns Dolha.
Sanda Vișan a mai vrut să dea un exemplu de situații în care cetățenii sunt nemulțumiți, iar funcționarii de la ghișee nu au nicio vină pentru că aplică legile pe care le face Parlamentul: ” Mai am un exemplu, este și partea cu recalculările. În ultimii ani, aproape anual au apărut ordonanțe de modificarea legii prin care s-au recalculat doar un segment din beneficiarii tipului de pensii….”
Ea nu a fost lăsată să-și ducă ideea până la capăt fiindcă prefectul a intervenit: ”Doamna director, eu nu vorbeam aici de măsurile legislative cu care ne confruntăm. Eu vorbeam de atitudine și de eficiență. Dacă nu doriți, nu punem niciun chestionar la dumneavoastră dacă vă deranjează”.
”Nu mă deranjează, dar oricât încerci să-i spui omului, la final el pleacă și spune: Așa să-ți ajute Dumnezeu!”, a dat replica șefa CJP Bistrița-Năsăud.
”Stăm împreună o zi la Casa de Pensii, dacă vreți, să vedeți că se poate lucra și altfel. Da?”, a închis prefectul discuția.
Dolha a menționat că faza chestionarelor este ”una intermediară care nu va dura mai mult de 2-3 luni până când cei de la STS o să reușească să formeze și softul pentru că, după aceea, aș vrea să trecem și la tablete”. ”Cu alte cuvinte, o variantă jucăușă de evaluare a personalului. Simplu! Mie ideea mi s-a părut interesantă, de-asta am venit cu această idee și mi-aș dori ca și proiectul respectiv să-l ducem la bun sfârșit, să-i vedem eficiența”.
Pe Dolha nu lau vrut Bistritenii nici macar ca primar dar cu toate acestea PNL-ul la numit prefect. Cei din PNL sunt departe de orice urma de logica.
PNL-ul este mult mai rau decat PSD-ul ei macar dadeau concursuri pe post in schimb actualul prefect a destituit si numit directori numai pe criteri de apartenta la gasca politica fara nici un concurs.
Cu asa „competenta” nu ne mai miram ca judetul merge acum fix in gard.
Pe politrucude la registru desi a facuto de oaie cu declaratia pentru actionari este pastrat in functie.
Politrucu directorul de la registru comertului este din aceeasi gasa politica asa ca poate neperforma in continuare linistit acolo.
PNL-ul nu va avea niciun primar de oras in judentul nostru daca il pastreaza pe incompetentul Turc ca si candidat la primaria Bistrita, Ogagau cu condamnarea lui la inchisoare deja este pe faras si banuiesc ca nimeni din PNL nu isi face iluzi ca lar putea incurca macar un pic pe Moldovam la Beclean.
Gratian-primar!!!VOTEAZA-MA!!!!!
Dolha zilele astea se plangea cu lacrimi de crocodil ca Radu Moldovan nu participa la asa zisele sale sedinte. Tin sa-i reamintesc prefectului ca Radu Moldova a fost ales si va fi ales de cetateni judetului si nu este un politruc NUMIT POLITIC pe care nu la votat nimeni ca si el. Mai Dandanache.
Felicitari doamnei director!!!! am vazut acolo in sala barbati si directori vechi care n-au avut macar intentia de a se exprima!!!! bravo , Felicitari! un astfel de system de evaluare a satisfactiei clientilor nu merge intr-o societate in care daca nu ii convine clientului ce ii spui(dpdv legal) te scuipa in fata si face scandal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Da Dolha e conscvenct::)) este o vorba: numai anumite animale cunt consecvente!!!!Este o rusine pentru judet, PNL avea oameni mult mai luminati pentru o astfel de functii. Sa fi prefect trebuie sa insemne altceva nu sa te ratoiesti la o femeie care iti prezinta un punct de vedere perfect correct!!!!!! Bravo! barbat esti Dolha!!!! daca nu ii convine sare ca ars…… ei bine deja aveti o fetisoara rosie, sau verde?
Prrfectule din partea mea am iam dat o gramada de NESATISFACATOR directorului de la Registru Comertului.
Dolha pentru numirile de directori numai pe criteri politice si nu pe competenta si de la mine tu ai un MARE NESATUSFACATOR.
Modelul este excelent, dă rezultate la Cluj de 4 ani, nu văd de ce nu ar funcționa și în județul nostru. De fiecare dată PSD-ul se opune lucrurilor constructive, de teama normalității. După ce și-au angajat toată camarila PSD în toate deconcentratele, fără nimic de-a face cu competența, se tem de evaluări imparțiale, evident.
Florian aplica acest model prima data pentru Dolha in fata cladiri prefecturi dupa aceea putem sa mai vorbim si de alte lucruri!
Prefectule plasat acolo pentru pupincurism politic fata de Ogagau primar PNL care are o condamnare la inchisoare de ce nu ai luat nicio masura? Pote ca pentru ca Ogagau este fin gasca voastra de hoti.
Prefectule filozofic vorbind la limita la infinit tu esti un epsilon oricat de mic.
Floriane, Liviu Rus ce mai face, mai vorbeste la telefon ? ;o)
Botis ce mai face?
unde la Cluj? stimate domn? in care institutie??? va rugam sa ne precizati exact! ca sa cerem un schimb de experienta in bune practici eventual! asteptam cu interes raspunsul Dvs. care sunt institutiile din Cluj in care evaluarea satisfactiei clientilor se face in acest mod!!! multumim
Pentru domnul Florean, candidatul PNL-ului la primăria Bistrița este Ovidiu Crețu? Mă ghidez pe regulile folosite, cooptarea primarilor PSD în PNL, vezi Iași, Turda etc. Aceasta este schimbarea pe care ne-o propune PNL-ul? trist și rușinos! Dacă sunt la voi sau de ai voștri, indiferent de tinichele, sunt foarte buni, dacă sunt de la alții, trebuie înfierați, dar dacă se înscriu în PNL devin fecioare. Când vom scăpa odată de cele două partide și de metehnele lor? Oare nu ne ajung 30 de ani? Chiar nu putem să ne trezim? Aștept cu nerăbdare momentul, dar tot întârzâie.
Stimati cititori, comentatori… Domnul Prefect este in functie, de aprox. 3 luni! Ce credeti dvs. ca se poate face in acest timp ? Peste tot in lume, dupa ce se castiga alegerile sau se schimba Guvernul ,se fac anumite schimbari! Ele, (schimbarile) se fac,cred, spre binele oamenilor! Numai timpul, va putea demonstra daca a fost bine sau nu ! Oameni competenti, dedicati, multi fara partizanat politic, se gasesc greu… Au personalitate puternica si nu pot fi usor controlati… Si atunci ,pentru siguranta,se apeleaza la alti oameni, multi dintre ei competenti dar si inregimentati, care vor urma normal, strategia partidului! E simplu! Fiti siguri ca, 90% din demnitari isi fac datoria! Restul, sau nu stiu sau fac altfel! Asta e valabil peste tot! Exista anumite sectoare ale vietii publice care necesita 10-20 de ani pentru implementarea unei solutii-cheie(transporturi, educatie, agricultura, sanatate) unde, dupa umila mea parere ,nu ar trebui schimbari dese…! Pentru asta, fiind vorba despre interesul strategic, partidele trebuie sa inteleaga si sa aleaga si sa fie de acord , cu oamenii cei mai buni, alesi de exemplu, de Academia Romana! Cu respect, MNPop
@ Domnule Pop intodeauna se vor gasi scuze pentru a acoperi prostia.
Da domnule doctor de acord cu d-voastră dar nu vedeți că lumea a luat-o razna,nu se mai caută competențe si se fac doar rocade,cei care nu au fost buni sunt pusi înapoi,totul e o cacealma a politicienilor pe spatele nostru,” câțu”tupeu și la Dolha ăsta care a fost numit ca prefect tot prin niște manevre neortodoxe de un guvern care la 3 luni a căzut și care nici măcar nu a fost ales prin vot să facă ce-l taie capul.Ne ducem la vale rău de tot.
Orice masura pe care vrei sa o impui la alti mai intai trebuie sa tio impui tine asa ca un automat de contorizare a gradului de nemultumire a cetatenilor judetul trebuie amplasat in fata cladiri prefecturi pe el trebuie scris „….. pentru Stelian Dolha” acesta trebuie sa aiba neaparat si un afijaj electronic cu punctajele negative pe care le va incasa Dolha. Aceste aparat trebuie amplasat de alta institutie nu de guvern, prefectura sau alta institutie subordonata prefectura asta pentru ca prefectul sa nu poata trisa la afisarea punctajului.
Prefectul trebuie supravegeat de cetateni mai ales pentru ca el a fost parasutat in aceasta functie doar pe criteri de pupincurism politic si nu pe criteri de capacitate intelectuala.
ultimul comentariu e cel mai corect, sunt oameni care judeca bine
Societatea civila constienta de prostia generalizata , trebuie sa supravegheze aceasta tara si sa explice celor 41 % de cetateni analfabeti care nici macar nu au un nume , dar posteaza manati de amatorism si multe alte insatisfactii , cum stau treburile in aceasta tara amarata dar frumoasa.Succes d-le Prefect !
Nene Balane nu mai pupa atata…. ca tot degeaba, nici astia nu o sa-ti dea autorizatia,nu te-ai prins ei sunt ‘cosa nostra’ is pe-o mana toti,nu mai crede in mos Craciun ca o sa te imbeti cu apa rece si e pacat de truda matale.
Uau ce periuta!
Si noi lafel ii dorim prefectului sa aiba o demisie grabnica cu succes.
@Domnule Balan,
Dolha este un primitiv, el inca nu a auzit de directiva eco „paperless”, el este lafel ca si Turc de la registru comertului este un analfabet in domeniu informaticii.
De ce nu ii spuneti si lui ca aceste formulare pe care in mod primitiv lea distribuit el sunt fabricate din hartie iar hartia este obtinuta din taierea copacilor din judetul nostru?
Sondajele de evaluare si sugestile cetatenilor trebuie facute online pe paginile web ale institutilor respective si nu pe formulare de hartie !
Pentru Balan ecologistul,
Prefectul a spus ca va taia copacii fara sa precize nici macar ca va planta un numar cel putin dublu de copaci pe un teren ce apartine prefecturi.
Eu nu am auzit sa-i fi spus nimic despre asta, ” pentru uni sunteti muma pentru alti ciuma”.
Domnilor, un feedback din partea cetateanului pentru toate serviciile publice este necesar pentru a ridica standardul acestor servicii. dar trebuie sa stim cum sa interpretam acest feedback.
Scopul acestuia este de a satisface cat mai multe si cat mai bine din cerintele cetateanului vizavi de serviciul solicitat si institutia la care se duce.
Numai vazand nemultumirile putem sa imbunatatim serviciile si comportamentul fata de el.
1. Niciodata nu o sa avem cetateni super instruiti si superdocumentati si nicaieri nu sunt. Ei stiu ca au o problema de rezolvat la o institutie publica.
2. Trebuie sa plecam de la principiul ca „cetateanul nu este de vina”.
3. Daca vrem sa-l avem de „client” trebuie sa ne adaptam lui, sa gasim solutii incat sa-i solutionam problema.
În chestionare introducem intrebari carev sa ne ajute sa imbunatatim serviciile publice ca de exemplu: existenta locului de parcare, curatenie, daca a fost intampinat cu un zambet si un salut, daca pe timpul discutiei functionarul a zambit, daca a putut vedea numele functionarului ecuson, daca a fost amabil, daca i-a raspuns competent, daca la ora inceperii programului a putut opera pe calculator fara sa se scuze ca porneste greu sau nu merge inca, daca a fost indrumat si i s-a explicat unde sa mearga ca sa-si finalizeze doleanta (daca este cazul), daca a inteles explicatiile, daca este multumit de serviciul oferit sau de explicatiile oferite, daca in timpul discutiei cu functionarul acesta a vorbit la telefon, daca acel serviuciu solicitaT ar fi pe bani l-ar recomanda unui prieten?… si alte intrebari functie de ce constati ca ai de imbunatatit la institutie.
La anumite perioade, trimestrial faci un grafic din care sa reiasa unde sunteti deficitari ca institutie ca sa actionati in consecinta. Adica cursuri de perfectionare pe domenii: legislatie, comportament cu clientul, comportamentul la birou, comportamentul la ghiseu etc.
SUSTIN UN ASEMENEA DEMERS…!
Excelent comentariu.
Dar cei care merg la serviciu paraşutați nu vor înțelege responsabilitățile lor.
DA LA INVATAMANT CE PENELIST PUN???
Pentru domnul Bălan, îi faceți pe alții analfabeți, dar dumneavoastră scrieți limba română, cum aș face-o eu cu picioarele. De asemenea, semnele de punctuație lipsesc, iar acolo unde nu lipsesc, ușor de constatat, sunt poziționate aiurea. Prezint scuze pentru tupeul meu nemărginit! Numai bine și multă sănătate, domnule Bălan!
in primul rand prefectul a fost numit politic, noi daca vrem un serviciu sa lucram ceva trebuie sa ne bagam dosarul, trebuie sa ne inscriem la concurs iar daca concursul nu e arabjat ca mai toate concursurile atunci da avem izbanda, el a fost pus ca si cicioc si altii de catre politic, azi e rosu, maine galben si tot asa…..daca m-as face un lipitor de afise, apoi un lingusitor la nelu kilowat si altii as ajunge sigur si eu un sefulet cu foarte foarte multe idei as putea scrie un caiet plin cu idei marete pentru cincinal..mai da ma lasati
iar pt dnul Balan noi muncim ii platim pensia nu stiu pe unde a muncit pe vremuri pe vremea lui ceasca….taxe si impozite platim ca naiba..cateodata e pacat ca Doamna Sabau ne suporta la toti comentariile, mai mult gargara, in loc sa ne respectam, ne atacam cu orice ocazie
Tovarasa Echim Ioana ; mai bine ai stricali pe vremea asta urata in loc sa iti faci griji daca eu am muncit sau ba. Afla ca am trei randuri de pensii speciale si nu iti dau socoteala daca am muncit. In tot cazul de la tine poti fii sigura ca nu primesc un leu . Sunt independent financiar pt. ca m-o dus capul. Statul primeste de la mine tot la trei luni si nu invers. Sunt un contribuabil de categorie medie si te tin eu pe tine si nu invers. Somn usor pe deseara si nu te framanta de unde am eu bani .Intradevar ai scris un comentariu de RAHAT !
Suntem un neam nenorocit nu putem sa scapam odata si odata de toti politruci astia care isi baga manile jegoase peste tot.
Puneti automate de evaluare a functionarilor si la Ogagau la Sangeorz Bai ?
;o)
Prefectule nu mai trebuie sa cheltuiesti bani pe formulare si automate avem aici un indicator oficial pe ecologist-pensionar, el intodeauna este multumit cu tot(cu toate prostiile) ce le face PNL si intodeauna nemultumit cu tot ce fac toti ceilalti (aici sunt inclusi si alti ecologisti).