Actualitate

Stadiul amenajării noilor locuri de parcare. Ioan Turc, rugăminte pentru bistrițeni

Printr-o simplă reconfigurare a parcărilor din Piața Centrală au apărut 34 de locuri noi care vor fi completate cu încă o sută pe strada Lupeni și cu o nouă zonă de parcare ce va fi amenajată provizoriu pe strada Bistricioarei în așa fel încât cei care vor să vină cu mașina în centru vor avea unde parca, spune primarul Ioan Turc.

”O parcare nu poate fi realizată pocnind din degete. Presupune studiu de fezabilitate, proiect tehnic (PT), proceduri, pot să apară contestații – așa cum s-a întâmplat – pe componenta de execuție. Noi, în cei 3 ani de mandat, am amenajat peste 800 de noi locuri de parcare în oraș în urma dezafectării unor puncte termice. Am pus la pământ 12 puncte termice, focare de infecție, am finalizat tot ce ține de primărie. Unele au fost vândute de fostul Proditerm, iar astăzi aparțin unor societăți comerciale. Cele 800 de locuri pe care le-am amenajat sunt prea puține pentru ceea ce are nevoie orașul. Vom construi parcări”, a spus primarul într-o emisiune la postul local de televiziune AS TV.

Iată principalele declarații ale edilului legate de parcările pe care municipalitatea vrea să le facă:

  • Pentru parcarea de pe Vasile Lupu cu o sută de locuri suntem la faza de eliberare a autorizației de construire. Dacă vremea permite, și avem o toamnă caldă, lucrările vor demara în curând.
  • Pe str. Ion Minulescu vor fi alte 90 de locuri de parcare. Vom amenaja o parcare la sol prin dezafectarea unor construcții care există în perimetrul respectiv și printr-o optimizare a spațiului. Nu va fi o parcare amenajată prin linii pe asfalt, vom avea o infrastructură de preluare a apelor pluviale și infrastructură pentru iluminatul parcării, vom avea stații pentru încărcarea mașinilor electrice. Aici suntem la nivel de PT cu execuție.
  • Vom construi o parcare de 165 de locuri, mare, pe strada Năsăudului. Aici suntem la faza de contestație a PT+execuție, dar vom depăși și această fază, iar în primăvară vom demara lucrările cu atât mai mult cu cât și pe strada 1 Decembrie urmează să fie amenajate piste pentru cicliști, prin vechile proiecte, care vor elimina un număr important de locuri de parcare. Ne aflăm într-o discuție avansată cu Ministerul de Finanțe pentru a prelua, prin Hotărâre de Guvern, terenul din spatele clădirii Finanțelor județene pe care, de asemenea, vom amenaja locuri de parcare.
  • Pe strada Crinilor dorim să construim o parcare cu circa 140 de locuri. O serie de cetățeni care locuiesc în proximitatea viitoarei parcări se opun pentru că insistă să rămână locul de joacă amenajat acolo. Totuși, în condițiile în care pe Andrei Mureșanu, pe Bd. Decebal dispar locurile de parcare, eu apreciez că parcarea aceasta este utilă în primul rând pentru cei care locuiesc acolo. Am primit o sesizare de la un grup de cetățeni – cu care nu pot fi de acord pe fond – mi-au scris că nu sunt de acord cu edificarea unei parcări fiindcă dânșii au parcare. Orașul este al tuturor, toți trebuie să trăim în el și să găsim acele soluții rezonabile ca să împace interesul particular al fiecăruia cu cel general, ori Primăria Bistrița, prin primar, prin aparatul de specialitate, are această obligație de a media și de a găsi soluțiile cele mai bune pentru ca toți să trăim cât mai bine. Aici suntem la faza de PUZ, aflat în transparență.
  • Pe strada Clopoțeilor dorim să amenajăm o parcare cu 80 de locuri pe două niveluri.
  • În proiectul de regenerare urbană a zonei Independenței Nord vrem să construim o parcare din bani europeni, proiect pe care-l putem acoperi în proporție de 15% din fonduri europene. În zona unde am demolat mesele vom construi o parcare etajată.
  • Pe strada Carpați ne propunem să amenajăm o parcare de 135 de locuri. Am avut tot felul de probleme de natură juridică pentru că nu tot terenul acela nu era proprietate publică. În sistemul românesc să rezolvi o asemenea problemă cere mulți nervi și timp și răbdare, dar suntem în punctul în care putem da drumul la tema de proiectare, să parcurgem toate etapele, iar anul viitor să începem să construim o parcare fiindcă strada Carpați este limitrofă cu Împăratul Traian de pe care, de asemenea, dispar o serie de locuri de parcare. Unii oameni, proprietari de mașini, nu vor mai putea parca chiar în fața locului, însă dacă ai o parcare la 5 minute de mers pe jos de casă e rezonabil.
  • Pe strada Lupeni vom construi o parcare de aproximativ 100 de locuri. Am discutat cu părintele paroh Gered. Biserica are un teren generos și pe acest teren Primăria va amenaja o parcare la sol după toată rețeta modernă a unei parcări și vom pune în valoare acel teren. Pe Gheorghe Șincai se pierd 80 de locuri de parcare, așa încât vom avea acolo o parcare de 100 de locuri. Dacă ne raportăm la faptul că, prin reconfigurarea zonei centrale, am obținut 34 de noi locuri de parcare, observăm că vom avea o situație relativ similară cu cea anterioară. Oamenii vor putea veni în continuare cu mașina în centrul istoric fiindcă vor avea unde parca. Să nu ia nimeni în derâdere reconfigurarea. Am avut pe latura sudică a pieței centrale locuri de parcare la bordură, așa încât dintr-un loc am realizat două perpendicular. 34 de locuri de parcare, înmulțit cam cu 15.000 de euro locul de parcare la sol – atât ne costă în Minunescu, cifre calde – ne duc undeva că o jumătate de milion de euro. Dintr-o reconfigurare am făcut o economie de o jumătate de milion de euro și am rezolvat o problemă stringentă pentru cetățeni, măcar parțial.
  • Pe str. Sucevei vom construi locuri de parcare pe amprenta punctului termic pe care l-am demolat. Pe strada Grănicerilor, am demolat punctul termic, vom construi locuri de parcare, în zona Casa Albă, la fel. Avem un program de realizare a peste 2000 de locuri de parcare. Cred că este o preocupare care va fi încununată de succes. Încă puțină răbdare. Până acum avem 808 locuri noi de parcare și, prin tot acest proces investițional, vom rezolva această problemă în Bistrița.

”Îi rog pe toți bistrițenii să mă sesizeze (în legătură cu parcările din zonele unde locuiesc) – numărul meu de telefon este pe pagina de Facebook – să-mi scrie la ioan.turc@primariabistrita.ro. Pot să-mi trimită poze. Am nevoie de ajutorul cetățenilor pentru a rezolva această problemă mai repede. Cu trei -patru oameni care lucrează în acest serviciu este mai greu să acopăr toate aceste probleme. De fiecare dată când am avut inițiative venite dinspre cetățeni – și multe au fost fezabile – am dat curs solicitărilor oamenilor. Eu cred că parteneriatul între oameni și administrației este esențial pentru bunul mers al lucrurilor din oraș”

Ioan Turc

Ioan Turc a criticat fosta administrație pentru lipsa de viziune de care a dat dovadă când a decis traseul Liniei Verzi din cauza căruia dispar atât de multe locuri de parcare.

”Dacă eram primar în vechiul mandat, eu nu aș venit sub nicio formă cu Linia Verde pe Dornei și pe Șincai. Aș fi dus Linia Verde pe Bulevardul Republicii pentru că acolo avem școli, instituții publice. Pe 1 Decembrie, avem CJ, Instituția Prefectului, Finanțele, Inspectoratul Școlar. Veneam de la Unirea, pe Calea Moldovei, 1 Decembrie, Republicii, Gării, Independenței, Viișoara. Am vrut să fac acest lucru, colegii mei îmi sunt martori. Chiar cu domnul Boloș când era directorul ADR NOrd-Vest, a venit de mai multe ori la Bistrița să ne ajute, dar traseul nu s-a mai putut schimba.

Eu am preluat mandatul în noiembrie din cauza Covid, dacă îl preluam mai repede, puteam schimba traseul Liniei Verzi, dar sunt convis că aceea ar fi fost varianta optimă pentru oraș. Zona centrală aș fi lăsat-o pentru noile proiecte pe care bistrițenii le vor vedea. Eu nu pot fi de acord ca zona centrală să moară pentru că ea trebuie să fie de servicii, de comerț, oamenii să vină pentru activități culturale. Dacă nu avem ofertă de locuri de parcare, vom suferi. De aceea căutând orice petec de pământ, am ajuns la pământul Bisericii Romano-Catolice și vom face acolo 100 de locuri de parcare.

În curând vom deschide terenul pentru parcarea din spatele BCR, pe strada Bistricioarei, teren pe care l-am văzut ca potrivit pentru parcare între 2005 și 2006 când eram viceprimar. Dacă rămâneam în primărie, o făceam. Primăria Bistrița însă l-a transmis CJ, eu l-am preluat cu SF și am dat la schimb clădirea de pe Albert Berger pentru UMF Târgu Mureș. Acum modificăm acel SF pentru că îmi doresc ca, la ultimul nivel al parcării, orașul să aibă și o sală de conferințe.

Dacă vrem să fim cu adevărat un oraș, avem nevoie de școli bune, de teatru, de aquaparc, de o infrastructură bună, de verde, de viață, dar și de spații în care să putem organiza un anumit tip de activități: conferințe naționale și internaționale. Se pretează foarte bine acel loc pentru așa ceva. Azi noi avem două variante: sala mare a Primăriei și Palatul Culturii. Am cerut proiectantului să gândească un spațiu modular care să poată fi folosit pentru conferințe de nivel. Undeva la 350 de locuri va avea parcarea de pe Bistricioarei, dar până atunci vom pune piatră, o vom cilindra și vom da drumul gratuit pentru ca oamenii să poată parca până când vom face toate toate studiile și vom putea demara lucrările pentru viitoarea parcare. Soluții există și ne străduim să le punem în operă cât se poate de corect”, a spus primarul Bistriței.

29 comentarii

  • Parcarea Supraterană Supraetajată Eminescu este singura capabilă să rezolve lipsă gravă a locurilor de parcare din Centru restul sunt frecți cu Diană sunt ca spoielile de fațade din centru care arată frumos însă nu ajută la nimic fiindcă structura interioară este putredă.

    49
    5
  • Vom face, dar s-a si facut. N-ai vrea primarul sa spuna doar ce a facut pana acuma si nimic despre planurile de viitor, nu? Cei dinaintea primarului actual nu au prevazut solutii pentru parcarile care dispar, cei de-acuma macar isi bat capul cum s-o rezolve.

    9
    31
  • sper sa nu mai apuci inca un mandat. trebuiau blocate aceste proiecte, iar cei care le-au semnat sa plateasca din banii lor tot. iar cetatenii Bistritei ar trebui scutiti de impozit, macar pe masini, 10 ani de acum incolo pentru disconfortul si reparatiile la masini.

    31
    7
  • Ganduri si idei bune,speram in realizarea lor spre marea bucurie a cetatenilor a acestui oras care candva era frumos,curat si aranjat.

    2
    17
  • Problemele vor fi muult mai grave în momentul recepționării și dării în folosință a acestor axe(linii) de transport.Acum,lumea inca mai poate parca pe banda1 dar când acest lucru nu se va mai putea za fi jale.

    33
    1
  • Nu va e rusine ?? Ati inceput sa dati amenzi intre blocuri pentru ca fiecare parcheaza pe unde poate, fara sa incurce pietonii sau traficul !!! Vorbesc despre aleea Ineu si zona de langa gradinita de pe Cerbului! Ati desfiintat fiecare loc de parcare fara sa ne dati alternative prima data ! Ati distrus toate parcarile de la Gara-Han, G-ral Grigore Balan si acum urmeaza si pe 1 Decembrie ! Si dupa ce ca ne-ati lasat in aer cu toate parcarile cand stiti foarte bine problema masinilor, acum ti-ai pus politia personala sa dea amenzi printre blocuri??? Sa va fie rusine la toti. Dar unde suntem aici, la vanatoare in cusca?? Cu ce ne ajuta ca faceti pe un loc imens cu potential, 100 de parcari cand sunt necesare 300??? Nu ganditi deloc in perspectiva si spre dezvoltare, un proiect nu am vazut serios in toate punctele astea termice, in care sa fie prevazuta o parcare supraetajata cu 3-4 etaje ! Pentru niste marcaje la sol faceti atata reclama?? NU NE TREBUIE PARCARE PE CRINILOR DACA STAM LA LAMA !!! NU NE TREBUIE PARCARE PE CRINILOR DACA STAM PE DECEBAL !! ASTA NU INTELEGETI VOI !! DEGEABA FACETI PARCARE LA HAN DACA OAMENII STAU LA BIG !! Ati distrus orasul asta incompetentilor. Si voi si ceilalti de dinainte. Sa va fie rusine la toti.

    42
    7
    • Nu dispar atatea parcari pe AXA drumului fiindca nici nu erau! Foarte putine locuri Au fost marcate, ín rest sí pana acuma s-a parcat haotic sí ilegal blocand O banda de circulatie. Pe axa Gari- Nasaudului sí pana acuma Au fost 4 benzi( doua sí doua) dar fara sa tineti cont S-a parcat pe O banda mai precis banda dedicat autobuzelor . Respectati ca sa fiti respectat!

      3
      16
  • Se pare ca ati inversat odinea in care trebuie facute lucrurile. Adica desfiintezi locuri de parcare si apoi te lauzi si promiti ca lucrezi la proiecte si ca, poate, peste un an, o sa faci noi parcari in alte zone in care au disparut cele vechi? Si te astepti ca lumea sa fie intelegatoare… Oare unde este logica aici? Daca proiectele au fost facute inainte, iar voi ati realizat ca nu sunt bune, trebuiau blocate sau daca nu s-a putut, trebuia sa incepeti prin a face noi locuri de parcare si apoi sa le distrugeti pe cele vechi.
    Timp de un an, ce ar trebui sa facem cu masinile?????
    Ar trebui macar o scutire de la impozit pana cand se vor face locurile de parcare necesare.

    28
    1
  • Din pacate lumea din acest oras e de o comoditate crasa.Vreti toti ca in Occident , dar nu va ganditi ca acolo lumea in loc sa isi cumpere 10 masini/familie ,incearca sa renunte la ele si folosesc alte mijloace de transport sau mersul pe jos!!
    Orice s-ar face in acest oras pentru bistrițeni niciodata nu o sa fie bine!

    11
    42
    • Nu zice nimeni sa nu se dezvolte, dar sa se dezvolte cu cap !! Ce intelegi tu prin dezvoltare mai exact? Vrei sa iti dau exemplu Cluj? Poate ca nu mai permite parcarea pe vreun bulevard, dar ai vazut parking-ul cu intrarea de la bulevardul respectiv? Ai vazut ca parking-ul e cat un bloc de 8 etaje?? Asta inseamna dezvoltare !! Nu incompetentii astia care dau un spray pe jos care se duce la prima ploaie si apoi se lauda ca au facut parcari !! Daca erai in locul meu si locuiai pe Andrei Muresanu cu copil mic de 9 luni, puneai un pic in balanta prostiile pe care administratiile astea le fac !! Du-te parcheaza tu masina la han si mergi cu copil mic si 4 plase de cumparaturi pana la Atlantis. Si apoi hai si vorbeste-ne de occident.

      37
      4
    • Mersul cu masina este comoditate pentru foarte putin dintre noi. Pentru restul este necesitate. Va rog sa va puneti in locul unui parinte care tebuie sa duca in fiecare dimineata, prin frig, 2 copii mici la cresa / gradinita
      iar apoi sa mearga la munca (la limita de timp). Credeti ca aceste lucruri se pot face pe jos sau cu bicicleta?
      Daca nu aveti astfel de „preocupari”, nu veti intelege.

      32
      3
    • Da pai si pe vremea voastra, parintii va duceau numai cu masinile la scoala/gradininita.Pot sa ii inteleg pe cei care stau la margine de oras sau in localitățile apropiate si folosesc zilnic masina,dar pe cei care stau la cateva minute de mers pe jos pana la locurile de munca /pana unde isi duc copiii ,nu ii inteleg.Sa nu uitam totusi ca in Bistrita faci 20-30 de min maxim ,dintr-un capat in celalalt

      6
      6
  • Pentru a încerca scoaterea Centrului Vechei din faliment trebuie construită o parcare în Piața Mică cu intrare pe strada Albert Berger şi ieşire pe strada Vasile Neacşu doar trasul de dungi pe străzile din Piața Centrală nu este deajuns.

    26
    1
    • Problema că acesul la Parcarea Lupeni este foarte dificil. Mai agravant este că deseorie strada Lupeni este blocată de cocalari care locuesc acolo care îşi lasă maşinile parcate pe stradă aşa că este nevoie să fie redeschisă urgent legătura dintre străzile Lupeni şi I L Caragiale pentru a avea o alternativă să putem ieşi-intra în parcare când strada Lupeni este blocată.

      26
  • Locuiesc de aproape cinci ani in Elvetia si observ ce se intampla pe aici. Intr-un fel sau altul pot extrapola realitate de aici cu ce se intampla acolo. Orasul Bistrita are foarte multe probleme grave.

    Dupa 1990 s-a construit in toate directiile fara a avea un plan concret al transportului in comun. Orasul nu a ramas compact si constructiile s-au facut pe toate dealurile, prin satele din jur s-au adaugat noi case.

    Inteleg foarte bine. Daca locuiesti pe Dealul Targului ori undeva pe strada Aedromului ai nevoie de masina pentru a ajunge la gradinita, scoala, servici, magazin, primarie. Ajuns in oras ai nevoie de parcari pentru a-ti lasa masina. Sunt surpins sa observ ca nimeni nu mentioneaza ca orasul, incetul cu incetul, o sa devina inadecvat pentru locuit. Prin cresterea graduala a acestor insule de asfalt aducem si disconfortul termic (temperaturile pe timp de vara pot ajunge si la 45 de grade), poluarea fonica…

    Practic am ratat sansa de a pune presiune asupra autoritatilor locale de a avea transport in comun in afara orasului. Ne bucuram ca avem strazi de pamant asfaltate si putem sa iesim cu masinile personale.

    Inainte sa construim la periferie avem nevoie de transport in comun. Vorbeam cu un inginer francez care face proiecte de infrastructura urbana in toata Franta, imi spunea ca pentru a avea un tramvai intr-un oras e nevoie minimum 150.000 locuitori (aici intra si toate aglomeratiile urbane din jurul sau). Cu toate astea, calea ferata de la Viisoara si pana la Livezile poate sa fie folosita pe modelul DLR din Londra. (https://en.wikipedia.org/wiki/Docklands_Light_Railway).

    12
    14
  • Daca tot vreti sa o rezolvati cu parcarile de ce nu convocati consiliul local si supuneti spre aprobare ,alocarea maxim a unui loc de parcare / apartament.
    Uni au 2 sau 3 locuri de parcare , folosesc doar unul, iar pe restul ruginesc masini fara miscare.

    Viitori beneficiari va vor multumi.

    Idee desfintarii parcului de pe Crinilor, e cu siguranta gresita.
    Cat se castiga , 20 de locuri de parcare? Parculetul fiind flancat pe 3 laturi de masini parcate si pe o latura de aleea de acces.

    9
    9
    • @loro, Ce spui tu cu un singur loc de parcare pe apartament este puțin mai mult ilegal fiecare membru din familia are alt program şi merge în locuri diferite deci foloseşte altă maşină.
      Este similară cu situația dezvoltatorilor hoți care fac blocuri fără locuri de parcare suficiente deşi sunt conştienți că locatari o sã aibă mai mult de două maşini de apartament pe care le vor parca cu tupeu pe străzile din înprejurimi blocând cel puțin o bandă chiar mai mult de atât sunt acum străzi în oraş pe care trebuie să faci slalom fiindcă nu ai pe unde trece de maşinile parcate aiurea pe ambele sensuri. Prinăria ar trebui să oblige când eliberează autorizați de construcți ca dezvoltatori să facă cel puțin 2 locuri de parcare de apartament.
      Despre parcare de pe Crinilor subscriu la spusele tale fiindcă acolo nu se fac locuri de parcate suficiente aşa că nu prea are rost să distrugi un loc de joacă pentru a obține aproape nimic..

      13
      2
  • După trei ani de mandat primarul Ioan Turc se mai plânge de „graua mostenire” de la vechea adminiatratie care a promovat proiecte de mobilitate urbană fără a se gândi că dispar aproximativ 4000 locuri de parcare. Cea mai mare problemă este că pe traseul „Linia Verde” peste 1000 de locuri de parcare dispar tocmai din zona centrală fără să se pună nimic in schimb.
    Primarul Bistriţei, se laudă că în cei trei ani de mandat administraţia municipală a reuşit totusi să amenajeze 800 de noi locuri de parcare. Numai că acestea nu se află in zona centrală si oricum până la 4000 mai e cale lungă. De aceea trebuie început un program de construire a unor parcări supraetajate cu număr mare de locuri. Este vorba de parcarea supraetajată de pe strada Bistricioarei. De asemenea in Piata Mihai Eminescu încă înainte de 1989 era pravazuta amenajarea unei grădini suspendate cu o parcare generoasă sub aceasta, fără a fi necesară relocarea retelelor de utilităti din subteran.
    Cel putin aceste două locatii ar putea fi luate în considerate pentru compensarea partială a locurilor de parcare dispărute din zona centrală.
    Pe de altă parte Ioan Turc se plânge că dacă era el primar în vechiul mandat, nu ar fi venit sub nicio formă cu Linia Verde pe străzile Dornei și pe Șincai. Cu alte cuvinte a fost pus în fata faptului împlinit când traseul nu s-a mai putut schimba.
    Numai că lamentările nu ajută la nimic. De aceea o solutie ce s-ar mai putea face în prezent ar fi o actualizare a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) care este un document strategic de dezvoltare, având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras. Această actualizare a PMUD ar permite o modificare a traseului pentru Linia Verde fără cheltuieli suplimentare. Astfel de la Poșta veche traseul ar trebui deviat pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde ar putea fi amenajate fără probleme benzi dedicate pentru Linia Verde de transport public, inclusiv statii de autobuz moderne de unde pasagerii pot ajunge usor in centrul orasului pe traseul pasajelor amenajate cu bani europeni. In felul acesta, pe strazile Gh. Sincai si Dornei ar putea să ramâna doar pistele de biciclete cu dublu sens, asemanatoare cu cele existente pe Bul. Independentei, care să permită trecerea prin centrul vechi până la Piata Petru Rares.

  • Dle primar, până una-alta încetați să prelungiți automat contractele pentru parcările rezidențiale și organizați ANUAL licitații! Nu e normal să rămână închiriate pe bani de semințe (180 de lei pe an), când mulți ar da și de zece ori mai mult pentru ele! LICITAȚIE REALĂ în fiecare an, cine plătește mai mult, primește loc de parcare! Veniturile primăriei ar crește de minim 10 ori iar bistrițenii ar scăpa de rable care ocupă degeaba parcările rezidențiale!

    5
    6
    • Cum să nu? Să dăm vreo 1000 de lei pe an pentru două linii trasate pe asfalt…ca să fie mai mulți bani la buget pentru pomeni și proiecte fantomă.

      4
      2
    • Tu ce raketă ai buey jmekere? Hai sparge-te in figuri sa te vedem .Te pomenesti că ejti vreun meleardar ,care stai la bloc si ai doua gioarse .De unde ai tu buey atitudinea asta de superioritate ,,cuvenita”?

      2
      2
    • @carr es, nu e vorba de așa ceva, nici pe departe, doar că unde stau acum nu există niciun loc liber în zonă, multe sunt ținute ocupate de pensionari care doar staționează mașini foarte vechi, unul chiar o dacie 1300. Aici la bloc o perioadă parcam pe locul uni pensionar care își ținea mașina pe un teren prin zăvoaie (evident îi plăteam lunar o sumă) dar acum a vândut apartamentul și nu este absolut niciun loc liber, îți râd în față pensionarii. Așa că aș plăti mult peste 180 lei pe an să am și eu un loc de parcare dar nu există această posibilitate. Corect ar fi să se liciteze măcar la 2-3 ani, să avem și noi cei veniți mai recent în cartier un loc de parcare.

  • Problema cea mai critica e cea a locurilor de parcare care nu sunt de resedinta. Au disparut sute de astfel de locuri. Din pacate locurile care se creaza par sa fie locuri de parcari de resedinta. Bistrita o sa devina un oras trist in care businessurile mici vor disparea iar businessurile mari(cele mai multe au parcari proprii) vor prospera.

    3
    1
  • Ar fi util se știut după câți ani se pot aduce modificări proiectelor cu finanțare europeană. Dacă pistele de biciclete vor rămâne nefolosite, ar fi foarte benefică marcarea lor ca locuri de parcare. Pentru ce să fie km întregi de piste goale și lumea să nu aibă unde parca? Dacă oricum nu e cerere pentru ele?

  • ParculEMINESCU trebuie trecut urgent in CADASTRUL VERDE al orasului asa cum obliga legea 24 Spatii Verzi.
    Nu se justifica deloc schimbarea destinatiei din moment ce la sol in Eminescu pe cele doua laturi sunt fix 104 locuri festite.
    Domnul Primar se face ca nu stie cine a fost primul cetatean care a rezolvat situatia incantatoare din curtea BISERICII ROMANO-CATOLICE.De groaza distrugerii parcului Eminescu am intervenit inteligent si eu aduc multe multumiri stimabilului parinte paroh.GERED
    Asadar cu inca 100 locuri cu 104 ezistente in Eminescu cu inca 135 pe str. Carpati cu inca vreo 50 locuri care se pot face la Trezorerie pe ratul ala desfundat situatia este foarte buna.

    2
    1
    • Incepi sa clantzani si la primarul Turc.Se vede ca a mai uitat de ceva.De autorizatia ta …ca nici justitia nu ti a respectat termenul pe care l ai dat judecatorilor ,in septembrie…Asa e cand esti trompetă si fraier.Numa pe la usr n ai fost cu linsul.Incearca si pe acolo.

      2
      1
  • Cum spuneam in articolul despre modernizarea bulevardelor Bistritei.pe care unii îl laudă excesiv. Atât s-a putut. Acum vă încurcă axele. Parcare ușoară.

  • Nu înțeleg de ce conducerea urbei nu achiziționează de la persoane fizice sau juridice teren sau case care sunt de vânzare în zonele cheie ale orașului( cu instituții care au program cu publicul, unități de învățământ,…), in preajma altor suprafețe deținute de primărie, pe care să fie construite parcări etajate… Parcări cu 5 -7 etaje( 2 subterane, parter și 3-4 etaje, cu spatii de joaca, parcuri, terenuri de sport pe acoperiș) . Astfel nu ar mai fi distruse atâtea spatii verzi, nu ar mai fi tăiați atâția copaci, …etc. Este mai simplu sa faci parcări la sol , dar pe termen lung suntem tot mai privați de trotuare, spatii de joaca, spatii verzi și atât de căutații copaci pe timp de canicula.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.