Săptămâna viitoare încep forajele pe raza comunelor Livezile, Josenii Bârgăului, Prundu Bârgăului, Tiha Bârgăului și Lunca Ilvei pentru realizarea studiilor geotehnice pentru drumul rapid Bistrița – Vatra Dornei (83 km).
”Se lucrează intens la realizarea studiul de fezabilitate pentru proiectul “Drum Expres Bistrița-Vatra Dornei”, parte din Autostrada Baia Mare-Dej-Bistrița-Vatra Dornei-Suceava. Pentru o bună organizare, s-a luat decizia formării unui grup operativ de lucru, cu specialiști din cadrul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, IPJ BN, Direcția Silvică, Garda Forestieră, APM, și reprezentanți ai UAT-urilor, pentru sprijinirea realizării lucrărilor privind studiile geotehnice, studii arheologice și lucrările de deminare. Astfel, începând de săptămâna viitoare specialiștii vor demara realizarea studiilor geotehnice, ce presupun foraje tehnice din 200 m în 200 de m pe raza UAT-urilor Livezile, Josenii Bârgăului, Prundu Bârgăului, Tiha Bârgăului și Lunca Ilvei. Facem pași concreți în realizarea acestui obiectiv care să ne ajute la decongestionarea traficului rutier de pe Valea Bârgăului și la reducerea semnificativă a accidentelor”, spune președintele CJ Radu Moldovan.
Ofertantul declarat câştigător pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent Lotului Bistriţa – Vatra Dorne, este SC Explan SRL din Cluj-Napoca, valoarea contractului fiind de 15.793.026,12 lei fără TVA.
Studiul de fezabilitate pentru realizarea drumului expres între Bistrița și Vatra Dornei va fi gata în toamnă, iar în această vară se va desemna, cel mai probabil, și câștigătorul licitației pentru realizarea studiului de fezabilitate al tronsonului Dej-Bistrița. Varianta de ocolire Bistrița este parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului la municipiul Bistrița. Traseul propus pentru centura Bistriței este Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile – nod rutier spre Rusu Bârgăului.
Super, Pe lângă Budac – Monariu este singurul traseu posibil pentru noua centură a Bistriței .
Ești tu șofer cum sunt eu popă!
În intrarea în Bistrița de pe acest tronson Vatra Dornei – Bistrița trebuie realizată și o ieșire spre Valea Ghinzi pentru o stradă magistrală de categoria lll-a pe lângă aerodrom. Zona aceia se va aglomera foarte mult iar străzile și podul din Unirea care fac legătura dintre Complexul Sportiv Coșul drumul național sunt foarte înguste și se vor bloca rapid. Poate chiar ar fi bine ca aceasta intrare în Bistrița să fie mutat mai în sud pe păsune unde este loc suficient pentru toate conexiunile.
Traseul de ocolire al Bistriței este o nouă porcărie politică! Atât Răducu cât și Turc s-au grabit să stabilească ei traseul înaintea specialiștilor. Varianta pe la Nord-ul Bistriței este de departe mult mai avantajoasă din punct de vedere al lungimii traseului, al facilității, al lipsei traversărilor râului Bistrița și a CF. Varianta propusă de acești politruci este doar în avantajul privat al unora care au terenuri și afaceri pe șesul Jelnei și al celor care vor acorda contractele umflate de lucrări. Și aici s-au băgat în față politrucii locali. Ca să nu mai vorbim de faptul că prin stabilirea traseului pe valea Bârgăului dublând actualul drum național, Răducu s-a gândit doar la afacerile lui cu primarii PSD de pe Bârgău nu la dezvoltarea în ansamblu al județului, condamnând valea Someșului și Năsăudul la înapoiere. Cam asta e strategia.
Nu stiu cine e acel Alex! …Dar vazand „acele figuri plictisite si triste” din fotografiile atasate de d-voastra,d-na Cristiana,eu sunt convins ca nu se va intampla”NIMIC”,in viitoarele decenii !!!! Doar „MINCIUNI ELECTORALE”!!!
Ce fel de ,,drum rapid ”când este trasat prin centrul localităților menționate?