După pauza de două săptămâni de vacanță, elevii au fost supuși unui tir de evaluări la toate materiile. ”Problema nu este că elevii sunt evaluați, ci rapiditatea, frecvența și presiunea la care sunt supuși în momentul în care trebuie să susțină 2-3 teste pe zi din 1-2 capitole, deci nu exclusiv din lecția de zi. Să nu ne mai mirăm atunci că nu au încredere, le este frică, sunt nesiguri și nu își mai doresc să vină la școală”, a declarat inspectorul general Aurelia dan într-o emisiune televizată la Bistrița Express unde a fost întrebată și despre calitatea învățământului online.
”Ca profesor, pot să spun că am resimțit diferența între activitatea cu elevii în clasă și activitatea în online. Sunt lacune și vor fi. Nu știu în ce măsură le vom putea acoperi prin simplul fapt că nu avem control asupra a ceea ce se întâmplă dincolo de ecran. Nu ascund faptul că aveam cam 70% dintre elevi care nu se conectau cu camere, asta înseamnă că puteau fi sau nu în legătură cu mine ca profesor. Am avut și situații în care au deschis, din greșeală, camera și i-am văzut în pat și am avut situații în care am pus întrebări și nu mi-a răspuns nimeni, deși era conectat. În astfel de situații, o evaluare obiectivă nu se poate face. Nu avem cum să evaluăm achizițiile învățării atâta timp cât nu avem control și nu avem feedback-ul real din partea celor cu care interacționăm în mod direct. Este un motiv pentru care insistăm și pledăm pentru învățarea față în față”, a răspuns Aurelia Dan.
Vor fi și efecte pe termen lung ale școlii online, în special cele care țin de starea socio-emoțională a elevilor: ”Sunt copii care petrec multe ore în fața computerului, deja dependența de device-urile electronice a crescut și lipsa de relaționare cu ceilalți, empatia, socializarea care pot să încarce cu o stare de bine, pozitivă, un copil la școală fiind, toate aceste lucruri nu le mai găsește în spațiul lui privat și toate aceste elemente vor lăsa, cu siguranță, urme asupra dezvoltării lui socio-profesionale și din prezent și de mai târziu. Recunosc, din păcate, ca mamă, că mă confrunt cu astfel de dificultăți pentru că fetița mea a devenit mult mai irascibilă, își înfrânează mult mai greu trăirile, îmi spune în fiecare zi că se simte copleșită de toate sarcinile pe care și școala, și eu ca părinte i le atribui mai mult sau mai puțin voluntar”.
În acest context, ea a lansat o rugăminte colegilor ei profesori: ”Știu că sunteți nevoiți să faceți evaluări și să dați note, dar vă rog să vă gândiți și la copiii care timp de o săptămână, trebuie să susțină una sau două lucrări de control. Este imposibil pentru un copil de gimnaziu să își gestioneze atât de bine emoțiile ca să facă față acestor provocări. Cred că este foarte productiv să ne întâlnim în sala profesorală, să discutăm toți cei care predăm la o anumită clasă și să planificăm aceste evaluări. Cel puțin în această săptămână, revenind după pauza aceasta de două săptămâni de vacanță, elevii au fost supuși unui tir de evaluări la toate materiile ca să aibă profesorii note, din păcate”.
Aurelia Dan a reamintit că evaluarea nu înseamnă doar test și o notă dată pe lucrările de control: ”Înseamnă și evaluarea formativă, prin proiecte, orală, evaluarea progresului care presupune și aplicarea altor instrumente. Problema nu este că elevii sunt evaluați, ci rapiditatea, frecvența și presiunea la care sunt supuși în momentul în care trebuie să susțină 2-3 teste pe zi din 1-2 capitole, deci nu exclusiv din lecția de zi. Să nu ne mai mirăm atunci că nu au încredere, le este frică, sunt nesiguri și nu își mai doresc să vină la școală. În această perioadă de două săptămâni, foarte mulți și-au dorit școala online pentru a nu fi evaluați. Inițial m-am simțit revoltată și eu ca profesor, însă am înțeles după ce copiii mi-au explicat că, de fapt, nu sunt împotriva evaluării, ci a faptului că foarte multe evaluări sunt susținute în același interval de timp și este greu. Eu îi înțeleg pentru că văd, copilul de acasă îmi oferă cel mai real feedback asupra procesului de învățământ dintr-o unitate școlară”.
Multumim mult. In final cineva cu empathie si bunul simt in locul potrivit. Cel mai greu pentru elevi este izolarea, lipsa de socializare intro faza importanta la trecere de copil spre adult. Ma bucur se aud cele spuse de dna Aurelia Dan. Mult inainte si introduceti mai multa empathie a scoli, scoateti si ideile gresite la parinti care imping copii spre performanta in loc sa le sprijine la dezvoltarea talentelor si pasiunele lor. Doar omeni care fac ce fac cu pasiune pot avea si suces. Presiune strica. Cu mult respect!
Asta nu e nimc. Exista cadru didactic (sau poate cadre???) la CNLR care nu si-a terminat de predat materia anul trecut si a predat-o anul acesta, in conditiile in care copii nu mai detin cartile din care sa invete, totul bazandu-se pe ce apuca sa scrie in clasa (materie care cu parere de rau dar asa este in final) poate sa mearga inainte chiar daca s-a omis ceva la predare).
Si ca sa fie treaba buna a le-a trantit copiilor test din bucata aceasta de materie ca si cum ar fi fost totul absolut normal. Sunt curios cum a respectat programa de predare pentru anul in curs, fiecare face asa cum il taie capul?
Asta nu-i nimic!
Partea si mai frumoasa e ca sunt profi la CNLR care dau test din materia nepredata si cu exercitii de nivel de olimpiada.
Stau atunci si ma întreb la ce ne mai trimitem copiii la scoala si pentru ce-i mai platim pe profesori.
Mai bine ne luam manualele din librarie si învatam individual, daca rolul profesorului a ajuns doar sa dea teste.
Toata lumea stie ca asa se intampla si totusi nu se face NIMIC!
Nu stiu ce se intampla la CNLR ca parca a tunat si i-a adunat! Am fost si eu elev aici acum 30 de ani, pe vremea comunistilor, dar parca nu era asa. Nu era asa o lipsa de empatie fata de elev. Erau si atunci unii care vedeau cu „ochelari de cal”, dar parca nu asa de multi.
Acuma de la sport, muzica la matematica si multe altele nu vad decat in alb si negru, nu mai exista nuante. Intradevar nici manualele nu ii ajuta, dar totusi daca vrei sa te faci placut si copii sa prinda drag de materia care o predai in nici un caz nu te comporti asa, sa ti se rupa de elevi si doar materia ta si testele in cantitate cat de mare conteaza.
Ce sa mai vorbim de educatie sexuala si de prevenire a drogurilor? Sunt doar niste deziderate. Cate actiuni de prevenire a-ti auzit ca s-au desfasurat in CNLR? Ganditiva cu cate sunt bombardati copii in ziua de azi la care se mai adauga si stresul scolar! Ganditi-va ca numai in urma cu ceva timp un elev de la acest prestigios colegiu a fost prins drogat, amentind o vanzatoare cu cutitul. Si cate cazuri sigur au mai fost dar nu stim de ele. Eu ca director imediat ceream si organizam cu sprijinul politiei cu toti elevii campanie de prevenire pentru asa ceva. La fiecare caz aparut in scoala. Zilele trecute aveam in tara doua eleve de 11 si 12 ani care au ramas insarcinate, dar noi nu avem nevoie de educatie sexuala in scoli. Vai de ei bietii copii!!!
D-na insp. o fi având intenții bune,zic.
Sunt convinsă că nici prof.nici părinții, cu atât mai puțin elevii ,nu au ales să meargă în vacanță două săptămâni. Semestrul se termină la aceeasi dată,volumul materiei este același.
Cei ce iau decizii contradictorii nu sunt vinovați, ei sunt sefi.Elevii sunt cei care plătesc oalele sparte,părinții, profesorii.
Profesorii, nu toți, au nevoie să studieze intens pedagogia si psihologia copilului.
Dar….Vorbim vorbe că așa dă bine!
La toate ne pricepem!🤔