Actualitate

Ioan Turc, despre lucrările din 2022. Pasaj pe sub CF și drum pe lângă linie, vitale

Primarul Bistriței, Ioan Turc, spune că în anul 2022 se vor derula lucrări importante în oraș, care vor aduce și un disconfort ridicat în trafic.

”În 2022 vom avea lucrări la Linia Verde, la axa str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureşanu – str. Năsăudului, la pasajul pe sub calea ferată, proiect depus pe ”Anghel Saligny”, practic cea mai importantă investiție pe care orașul urmează să o facă prin acest program, plus alte lucrări care se vor derula vor presupune și un disconfort, dar important este ca aceste lucrări să se facă bine”, a declarat primarul Ioan Turc într-o conferință de presă.

Pasajul rutier subteran str. Gării – str. Tărpiului presupune realizarea unui pasaj subteran (450 m lungime și 7 m lățime) pe sub calea ferată care să lege cele două zone ale orașului separate de structura feroviară, respectiv zona de SV str. Gării, str. Rodnei, Aleea Trandafirilor şi zona de NE str. Tărpiului, str. Industriei, pentru o legatură directă și facilă a circulației rutiere.

Ioan Turc a menționat că varianta ocolitoare este ”singura soluție care, pe fond, poate rezolva problema” traficului din oraș: ”Am încheiat cu CNAIR un acord, acest acord va fi extins cu CJ Bistrița-Năsăud și CJ Cluj, referindu-ne și la drumul rapid Bistrița – Cluj. Pe de altă parte, vom începe proceduri pentru a stabili o legătură, un drum pe lângă linia ferată, între strada Colibiței și strada Lucian Blaga. Acest lucru se va întâmpla anul viitor. Investitori care au venit la Primărie cu documentații de urbanism au cedat teren, dacă va fi nevoie vom face și exproprieri pentru că este foarte improtantă această legătură și eu cred că Bistrița va putea avea un al patrulea culoar de mobilitate important”.

7 comentarii

  • Vise Turc, vise. Pasajul despre care ai visat noaptea trecuta nu se poate realiza din cauza faprului ca lungimea de coborare si de urcare este atat de mare incat ar fi nevoie sa se modifice intrarea de pe strada Decebal. Iar asta este imposibil din cauza cladirilor din zona. Deci cum spuneam vise si promisiuni

    • Nu e adevărat, se poate face, pasajul va avea doar 2m înălțime și va fi exclusiv pt circulația autoturismelor, deci nu va fi nevoie de o pantă/rampă prea lungă. Autobusurile și dubele vor circula în continuare pe rute alternative.

    • Va fi un pic problematic peste linie, cu rampa de pe Tarpiului. Va trebui facuta dincolo de strada Industriei sau chiar dincolo de Grivitei, pentru a nu intrerupe strada Industriei. Cei care vin pe Industiei si vor sa mearga pe Tarpiului vor trebui sa intre pe la Cantina zonala si prin fata Netexului. Va iesi un pasaj destul de lung. Dincoace, langa Autogara, nu par sa fie probleme.

  • Orasul Bistrița are nevoie de actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras. Aici nu-i vorba de varianta ocolitoare pentru traficul de tranzit, deoarece aglomerarea circulatiei auto in oras este dată tocmai de bistriteni. De aceea trebuie găsite solutii pentru imbunatatirea circulatiei din oras.
    In primul rând, pentru descongestionarea circulatiei auto este nevoie de amenajarea mai multor „coridoare” care să traverseze orasul pe lungime, adică pe directia est-vest si care să facă legatura cu intrările in Bistrița dinspre Unirea si Viisoara sau Sărata. Inafară de „linia verde” aflată in procedură de executie, pentru care s-a făcut atâta tevatură ar trebui demarate lucrările si pentru „linia albastră” pe malul stâng al râului Bistrita, intre s

  • Fiecare vine cu problema lui. Eu vin pur și simplu cu a mea. Locuiesc in zona „Zavoaie” de aproape 20 de ani. In aceasta perioada cand ploua sau ninge drumul se înrăutățește din ce in ce mai tare. Conditiile de circulat pe strada Zavoaie si străzile alăturate sunt inumane. Calul sau boul s-ar bucura să tragă carul dupa ei, dar eu nu ma bucur deloc. Daca îmi repar masina acum peste 6 luni sunt dinou cu ea in service si nu din cauză ca r veche. Nu ma pot grăbi niciodată deoarece viteza maximă de circulat pe strada Zavoaie e maxim 15 km/h. Eu as zice sa se asfalteze toate străzile de pământ/ piatra (prea putine fiind de piatra) din oraș di poate o sa avem succes cu aglomerația. Nu vreau sa aduc in discuție strada Tărpiului. Tărpiului si Zavoaie sunt asemănătoare, diferența dintre ele este doar asfaltul de pe Tarpiului. Atat. Zici că a fost teren minat si au explodat toate bombele. Efectiv asa e. Domnul Turc am înțeles ca raspunde la toate apelurile telefonice, asadar eu fac un apel prin prisma acestui mesaj si va spun doar sa veniți într-o „vizita” pe strada Zavoaie. Gazul, curentul sunt „trase” de noi, de cetățenii din perimetru”, apă si canalizare încă nu avem. Nu m-aș mira sa ne obligati sa ne „tragem” noi apa si canalizarea că la fel s-a întâmplat si cu curentul. Imi pare bine ca noi suntem cetățeni punctuali in ceea ce priveste taxele si impozitele si nu asta ar fo problema. Problema mare ar fi că, cu toate ca le plătim, strada pe care noi locuim nu beneficiază de taxele platite din care ar trebui făcut cate ceva. Imi cer scuze daca nu stiu eu pentru ce se folosesc banii din taxe. Cum vedeti dumneavoastră siguranță circulării pe jos a unui cetățean pe o stradă neiluminata???

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.