Actualitate

Ioan Turc, despre varianta ocolitoare a Bistriței: Vom lua o decizie importantă

”Știți că am încheiat un acord cadru cu CNAIR pentru varianta ocolitoare, astfel încât imediat ce studiul de fezabilitate va fi gata, Primăria municipiului Bistriţa să își asume proiectul tehnic și execuția variantei ocolitoare. La Beclean se discută de ani şi ani de zile despre o centură ocolitoare. Din păcate, în România, investiţiile de acest gen se fac greu, dar aceasta este e soluţia pe care am identificat-o pentru a comprima timpul până când vom avea o variantă ocolitoare aşteptată de oameni”, spune primarul Bistriței, Ioan Turc.

El a adăugat în conferința de presă că în 25 octombrie se deschid ofertele pentru Lotul 1 (studiul de fezabilitate), pentru care a fost refăcută licitația în urma contestațiilor. ”Mă refer la componenta Dej – Bistriţa. Inițial a fost Baia Mare – Bistrița, dar a fost împărțită în două, de fapt Lotul 1 a devenit Lotul 2, iar centura este parte a Lotului 2, Dej – Bistrița. Imediat ce vom avea un câştigător vom lua o decizie importantă. Am avut această discuţie cu directorul CNAIR. Dacă proiectantul este o firmă serioasă, pentru că avem de-a face şi cu firme serioase şi cu firme care ne încărunţesc, atunci lăsăm acolo tronsonul, dacă nu, am agreat cu directorul CNAIR că vom transfera de pe Lotul 2 pe Lotul 3, adică Bistriţa – Vatra Dornei componenta drumului de centură, pentru că Lotul 3 a fost câştigat de o firmă din Cluj, Explan, care a participat şi la licitaţia pentru Loturile 1 şi 2. După ce vom avea SF-ul, în contract sunt trecute 18 luni, prin SF trebuie studiate trei variante, dar ca să nu mai pierdem timpul ne vom pune de acord Primăria Bistriţa, Consiliul Judeţean, comuna Budacu de Jos şi comuna Livezile în aşa fel încât să mergem din start pe formula pe care ne-o dorim, să nu pierdem vremea cu metafizica”, a menționat primarul Ioan Turc.

32 comentarii

  • Daca „varianta ocolitoare” nu trece prin Bistrita (doar de aia e ocolitoare) ce treaba are d-l primar ? Sunt implicate UAT-urile Livezile si Budacul de Jos precum si Consiliul Judetean dar primarul de Bistrita se baga in seama ca de obicei. As vi vrut sa stiu opiniile celor implicati direct , adica a primarilor din cele doua UAT-uri si opinia presedintelui Consiliului JAudetean.

    • @ Leo, Beneficiarul real a acestei variante ocolitoare este municipiul Bistrița aşa că este normal ca oraşul Bistrița să se implice la maxim. Chiar ca lucrurile să meargă bine oraşul ar trebui să finanțeze o parte din această lucrare.

    • Prin oraşul Bistrița nu mai este loc pe unde să faci o centură ocolitoare atât de necesară pentru un oraş mai puțin aglomerat şi mai verde.
      Aşa că rămâne doar traseul pe la Budacul de Jos.

  • Felicitări primarului Turc, O dată ce se va construi noua centură Beclenari nu o să mai facă mişto de noi. Acum râd de noi de fiecare dată.

  • ” Fără o centură prin afara intravilanului oraşului, fără o autostradă, fără un aeroport , fără toate acestea Bistrița va rămâne un cătun nenorocit uitat de timp şi lume „.

    Sper că aceşti administratori de la Primăria Bistrița , Consiliu Județean, Primările Budacul de Jos şi Livezile să fie destul de chibzuiți astfel încât să se aleagă ca centura Bistriței să fie pe lotul care se va realiza cel mai rapid Bistrița – Vatra Dornei sau Bistrița-Dej.

  • Becleanul în curând va avea o centură ocolitoare în schimb Bistrița este tot la poveşti de genul ” dacă o fi o păți ” .
    Cam jenant !

  • Nu inteleg ce legătură are centura Bistritei cu șoseaua Satu-Mare-Suceava(este un drum foarte bun pe la Borsa Pasul Prislop,Carlibaba Iacobeni),vorbim să nu dormim.

    • @ Observator, Este vorba de centura Bistriței tronson pe Autostrada Nordului A14 Suceava -Bistrița-Baia Mare care se va construi pentru a înlocui Drumul European E58 care acum trece prin toate localitățile inclusiv Bistrița de aceea este foarte periculos şi deplasarea pe acest drum dureazã foarte mult.

  • Propunerea primarului Tur pentru Varianta Ocolitoare a Bistriței ce va trece şi pe teritoriul comunei Budacul de Jos este foarte bună, analizând bine este de fapt singura posibilă. Felicitări Turc felicitări PNL.

  • Domnule Primar, vedeti ansamblul problemei si anume traseul autostrazii cat mai aproape de toate orasele judetului ca pentru asta trece prin judet. Pentru a avea acces si orasele Nasaud si Sangeorz-Bai atunci ar trebui sa treaca prin nordul orasului Bistrita. Prin nord traseul este mai de-a dreptul prin sudul orasului Bistrita face o mare bucla de ocolire, vedeti harta.

  • Pentru dezvoltarea economică şi culturală a oraşului Bistrița trebuie interconectată bine cu oraşele importate din jur respectiv cu restul țări şi Europei: Târgu Mureş Cluj, Suceava. Traseul prin partea de Sud a oraşului asigură cea mai rapidă legătură cu Târgu Mureş şi de aici mai de parte cu Bucureştiul şi de aici mai departe cu Grecia .

  • Este super că primarul Turc a reconfirmat traseul noii variante ocolitoare Bistrița prin perimetrul comunei Budacul de Sus. Acest traseu a fost propus şi în PATZ elaborat de Universitatea din Cluj în plus în perimetrul comunei Budacul de Jos a fost amplasat şi Aeroportul Bistrița normal foarte aproape de viitoarea variantă ocolitoare. Multă baftă în construirea aceste noi centuri !

  • Este făcut deja un studiu de fezabilitate pentru varianta ocolitoare a Bistriței elaborat de către IPTANA beneficiar fiind Compania de Drumuri Naționale şi Autostrăzi ….. În acest SF sunt propuse şi studiate 3 traseie: Sud1 şi Nord2 nu mai sunt de actualitate deoarece sunt în intraviranul Bistriței deci nu ocololesc oraşul. Aşa că acum există studiat deja traseul Sud3 prin comuna Budacul de Jos acesta fiind considerat singurul viabil. Deoare o parte documetația pentru acest traseu există inclusiv acordul de mediu atunci noua variantă ocolitoare va putea fi construită cel mai rapid pe acest traseu.

  • Nu ştiu ce să cred, parcă este prea frumos să avem şi noi o centură pe partea de Sud a oraşului.

    Sper să nu fie doar o altă minciună de politician aşa cum suntem mințiți continu timp de 30 de ani când nu au fost în stare să facă această centură.

  • Există o hotărâre de consiliu local Bistrița care a aprobat traseul variantei ocolitoare pe la Budacul de Jos. Această hotărâre este în vigoare deci băieți spor la treabă !

  • Problema traseului a fost rezolvată toată lumea este deacord că traseul autostrăzi/drum expres A14 este cel mai bun pe la Budacul de Jos.
    Mai rămâne de ales lotul potrivit pentru centura Bistriței astfel încât lucrările să înceapă cât mai repede :

  • Procedurile pentru elaborarea studiului de fezabilitate sunt mai avansate pentru Lotul Bistrița-Vatra Dornei şi se vor termina mai repede însă

  • România nu are nicio autostradă terminată. România are doar tronsoane de autostradă întrerupte chiar la mijloc pe porțiunile delicate de la munte prin urmare eficiența autostrăzilor româneşti este redusă cel puțin la jumătate, degeaba circuli bine pe porțiunile uşoare de câmpie dacă pierzi tot timpul pe porțiunile de munte exact locul unde ai nevoie de autostradă.

  • Aproape niciun constructor nu vrea să se bage să construiască tronsoanele de la munte preferând să liciteze tronsoanele uşoare de la câmpie. Spre exemplu pentru tronsonul de autostradă Sibiu-Piteşti a venit la licitație doar un singur ofertant din Turcia. Să vedem poate construtorul turc este capabil şi treaba se va schimba în România în privința tronsoanelor de la munte.
    Deşi elaborarea studiului de fezabilitatea pentru lotul Bistrița-Vatra Dornei se va termina mult mai repede s-ar putea ca procedurile de licitație şi construcție să dureze mult mai mult.

  • Acum fiindcă lotul Bistrița-Baia Mare este împărțit două a rezultat un lot mai mic Bistrița-Dej care va putea fi construit mai repede fiindcă este în zonă de podiş şi fiind mai mic este mai ieftin şi ar putea primi fiinanțare mai uşor, atunci ar fi posibilitatea să fie mutată centura Bistriței pe acest tronson.

  • Dar şi pentru lotul Bistrița-Dej sunt nişte aspecte de luat în considerare primul este când şi cum se va termina licitația SF şi dacă vor fi contestații al doilea aspect este că ce programe de fiinațare sunt prevăzute atunci când se va începe construcția efectivă a noi centuri a Bistriței.

  • Alt aspect este că vom fi în concureță deschisă pentru finațare cu Baia-Mare care este un oraş puțin mai mare ca Bistrița care va dori ca prima dată să se facă lotul Baia Mare-Dej.
    Apropo Baia-Mare are şi Mall şi Aeroport pe când Bistrița nu.

    • Până acum când era un singur lot Bistrița – Baia Mare cele două oraşe erau în aceeaşi barcă. Acum când acest lot a fost despărțit în două cele două oraşe au devenit concurente pentru finanțare pe acest subiect. Nu este chiar aşa bine.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.