Actualitate

Ioan Turc și Diana Morar, despre drumul expres Bistrița – Cluj

Primarul Bistriței, Ioan Turc, spune că ”dacă ne dorim variantă ocolitoare și drum expres, trebuie să ne implicăm ca autorități locale”.

”Pentru cei care își pun întrebarea cum va arăta drumul Bistrița – Cluj pe componenta Bistrița – Dej, pentru că există acest tronson și pe Autostrada Nordului și s-ar suprapune. E foarte simplu, nu vom avea două drumuri expres de la Bistrița la Dej, ci unul singur, dar lucrurile sunt clare. Cele trei tronsoane ale drumului Baia Mare – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava s-au licitat studiile de fezabilitate, pentru două s-a semnat, pentru al treilea s-a făcut contestație dar se va rezolva juridic și această problemă și este limpede că Bistrița pe această soluție va merge, pentru că ea este cu un pas înainte. Adică așa cum noi vom decupa din traseul Bistrița – Vatra Dornei segmentul de drum ocolitor, tot așa vom decupa din tronsonul Bistrița – Baia Mare segmentul Bistrița – Dej, care va fi parte a drumului rapid Bistrița – Cluj-Napoca”, a declarat Ioan Turc într-o conferință de presă.

El a menționat că a avut discuții cu primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc, și cu președinții CJ Cluj și Bistrița-Năsăud, Alin Tișe respectiv Radu Moldovan. ”Primăria Bistrița este cât se poate de deschisă pentru semnarea unui parteneriat în vederea realizării mai rapide a drumului Bistrița – Cluj. Această procedură a făcut-o pentru prima dată Ilie Bolojan pentru drumul rapid Oradea – Arad, acolo s-au semnat niște acorduri între UAT-uri și CNAIR, rezultatul fiind un ritm mai alert fiindcă CNAIR este un mamut, există multă documentație, o anumită inerție și dacă vrem să ne mișcăm mai repede trebuie să ne asumăm responsabilități”.

Deputatul PNL Diana Morar a precizat că, în urma discuțiilor cu conducerea CNAIR, a reieșit că Bistrița-Năsăud este în fața altor județe care au prinse tronsoane prin acest proiect, având în vedere că pentru tronsonul Bistrița – Vatra Dornei este în lucru studiu de fezabilitate, iar pentru tronsonul Baia Mare – Bistrița, după decizia finală a instanței, se reevaluează ofertele pentru realizarea studiului de fezabilitate, procedură care se va încheia la jumătatea lunii mai și se va putea semna contractul.

VEZI ȘI:

7 comentarii

  • Din ce inteleg, sunt doua drumuri: Autostrada Nordului (Baia Mare-Bistrita-Suceava) si Drumul Expres Cluj-Bistrita. Acestea se suprapun pe relatia Dej- Bistrita, unde vor avea un singur traseu. Pentru Autostrada Nordului sunt incepute demersuri pentru studii de fezabilitate. Pentru Drumul Expres n-au nimic, doar povesti. Inseamna ca toata nadejdea trebuie sa ne-o punem in Autostrada Nordului de a avea ceva macar pâna la Dej.

    • De ce nu un drum expres Saratel-Tureni?
      Ar decongestiona BN-CJ , ar facilita accesul la autostrada, ar dezvolta podisul Transilvaniei etc.
      Dupa deschiderea autostrazii MM si SM vor intra pe autostrada si drumul actual Dej-Baia Mare va fi mai liber.
      Poate si o conexiyne catre Tg Mures?

    • De acord, dar cine sa gandeasca si sa faca? Nu vezi ca nu-i intereseaza! Multe s-ar putea face, dar n-ai cu cine.

  • Parafrazându-l pe Ion Luca Caragiale, Proiectul pentru drumul expres Bistrița – Cluj-Napoca, „e admirabil, e sublim, putem zice, dar lipseşte cu desăvârşire”. In schimb există proiectele aprobate pentru „Autostrada Nordului” și „Drumul Someș Expres”.
    După cum se stie in noiembrie, 2020 preşedintele Klaus Iohannis a promulgat legea pentru construirea Autostrăzii Nordului, care prevede demararea lucrărilor pentru drumul de mare viteză pe traseul Vama Petea , Satu Mare, Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei și Suceava. Această autostradă include și șoseaua de centură a orasului Beclean si a municipiului Bistrița.
    Termenul de execuție al obiectivului este de 4 ani de la data intrării în vigoare a legii, ceea ce ar însemna anul 2024. În lege se mai arată că obiectivul se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene.
    În acest sens, pe data de 10 martie, 2021, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţă că a semnat contractele având ca obiectiv „Elaborare studiu de fezabilitate drum de mare viteză Baia Mare – Suceava: Lot 2, Bistriţa – Vatra Dornei şi Lot 3, Vatra Dornei – Suceava”.
    De asemenea, pe data de 31 mrtie, 2021 , Ioan Turc- primarul municipiului Bistriţa a parafat, împreună cu directorul general Mariana Ioniță, la București, acordul de colaborare cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., pentru realizarea proiectului „Varianta de ocolire Bistriţa”, ca parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului.
    Pe de altă parte, în cadrul planurilor naționale de redresare și reziliență conditia este ca investițiile pe care le vor realiza țările din UE să fie finalizate până la sfârsitul anului 2026. Prin urmare proiectele din PNRR nu se pot extinde după finalul anului 2026 și nici nu pot fi fazate. De aceea, au fost incluse în PNRR autostrăzile sau drumurile expres pentru care proiectele sunt în faza avansată si pot fi finalizate în termenul cerut de UE.
    Cât priveste Drumul Someş Expres, ar urma să facă legătura dintre Autostrada „Nordului” şi vestul Europei, acesta nu trece pe teritoriul judetului Bistrița-Năsăud. Totusi, Drumul de mare viteză Someş Expres (380 km) va deveni una dintre şoselele de importanţă majoră pentru fluidizarea traficului în regiunea Transilvania, urmând a fi construită pe traseul Turda – Dej – Baia Mare – Satu Mare – Halmeu, cu extensia Satu Mare – graniţa cu Ungaria. Se estimează că investiţia va avea un cost total de aproximativ de 2 miliarde de euro. Drumul va asigura şi legătura dintre Autostrada Transilvania (A3) şi Varianta de Ocolire Cluj-Est, urmând să includă centura orasului Dej de unde se interconectează tronsonul Baia Mare- Bistrita- Vatra Dornei al Autostrăzii Nordului.

  • Visam la drumuri expres iar la bistrita primaria nu este in stare sa astupe santurile lasate in urma lucrarilor de instalare a iluminatului stradal de catre firma electroursa pe aleea Trandafirilor. Strazile orasului ar fi trebuit sa aiba un asfalt de calitate dar conducatorii iubiti ai orasului au stat vara la umbra in loc sa faca ce trebuie facut pentru modernizare a orasului. Orasul e plin de praf, noroc cu ploaia care mai spala orasul…

  • Stranepotii nostri vor râde si cu fundul când vor citi presa din trecut si vor da de articole ca acesta (categoria povesti nemuritoare).
    O sa se mire cât de prosti si usor de dus de nas erau strabunii lor.

  • Politicienii pot sa se intalneasca intre ei , pot sa spuna ca s-au intalnit , pot sa spuna ca au convenit , pot sa spuna ca vor face si ca vor drege dar vorba zboara si doar faptele raman in final. Oamenii ori cat de creduli sunt (majoritatea) totusi pana la urma isi dau seama ca vorbele sunt gaunoase si faptele lipsesc cu desavarsire. Aprecierea suprema va fi data faptelor nu vorbelor chiar daca acestea se numesc declaratii politice.

Apasă aici ca să comentezi

Dă-i un răspuns lui gicu Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS