”Conform unui raport al Comisiei Europene, România pierde cam o treime din încasările din TVA. Concret, acest lucru înseamnă că, în 2021, s-au încasat din TVA, 80 de miliarde de lei, cu aproximativ 40 de miliarde de lei mai puţin”, spune președintele PMP Bistrița-Năsăud, Ionuț Simionca: ”Autostrada Nordului putea fi construită dacă nu eram conduși de incompetenți!”.
Secretarul general al PMP menționea că, ”în condiţiile în care un kilometru de autostradă costă între 30 şi 150 de milioane de lei, am arătat că, doar din pierderile din 2021, s-ar fi putut realiza între 266 şi 1.333 de kilometri de autostradă. În loc să mai inventeze taxe şi impozite noi, ministerele de resort ar trebui să vină cu măsuri de îmbunătăţire a gradului de colectare la bugetul de stat”.
”Nu doar că, în acest mod, nu am mai purta aceleaşi discuţii sterile despre modificările Codului Fiscal şi despre tot soiul de noi impozite asupra populaţiei, ci am avea şi bani în plus la bugetul de stat pentru spitale, autostrăzi, creşe şi alte investiţii”, mai spune Ionuț Simionca.
Te referi la perioada udrea?
Petrovuț, de ce nu vorbești cu fratele mai mare, adică cu băieții de la peeeeseeeeedeeee să pună în aplicare construcția menționată. Dacă nu o poți face tu ori nu ai timp, să vorbească bre cumnatul, ăla are mai ușor acces, doar a fost pus în funcție tocmai de peeeeseeeedeeee, nu-i așa? Ăia pe care îi înjurați voi prin campaniile electorale, când mă refer la voi, aici se include gașca matale și penaleul, acel șarpe hidos îmbrăcat în blană de mieluț. Mă întreb, cum dracu veți mai minți oamenii cu placa asta?… Sau vă bazați că oamenii sunt prea proști pentru a se prinde. Așa e, altfel ați fi înfundat tomberonul istoriei de multă vreme! Sunteți o maximă rușine și o tumoră pe obrazul acestei țări blestemate!
Domnule Ionuț, vă place traseul ales pentru autostradă prin județul nostru? Nu am văzut să spuneți ceva despre acesta. Vedeți județul MM cum a făcut traseul.
La noi este suprapus pe drumul european E58 (DN17).
În varianta deja aleasă sunt excluse orașele Năsăud și Sângeorz-Băi.
Cel mai bun traseu pentru județul nostru ar fi fost de la Șintereag (Nod) pe la sud de Tărpiu, pe la nord de Bistrița (Nod de care beneficiază și Năsăudul), pe dealul Strâmbei (Nod pentru V. Bârgăului), Ilva Mică (Nod pentru Sângeorz Băi, V. Someșului, V. Ilvei), Pe la nord de Leșu Ilvei, pe la sud de Lunca Ilvei, în punctul unde ajunge și varianta aleasă spre Poiana Stampei, (Nod pentru Tihuța). Acestă variantă ar trece prin zone nepopulate și pe dealuri cu altitudine mai mică decât pe V. Bârgăului în varianta aleasă acuma.
Trecerea autostăzii printre orașele județului le apropie unele de altele, le facilitează accesul la dezvoltare.
Spre sudul județului, desigur că va fi cândva în viitor un drum rapid spre Tg. Mureș, respectiv spre autostrada de acolo (cu un Nod la Sărețel) ceea ce va avantaja (în plus) orașul Bistrița.
Dacă ați avea un punt de vedere public față de traseul autostrăzii prin județul nostru, cu argumente, m-aș bucura și chiar ați arăta că vă interesează…, nu doar capital politic.
Ei nu sunt interesați de cea mai buna varianta. Vor doar sa bifeze că au realizat centura Bistriței.
Dar stai liniștit ca, la cum merg lucrurile, nu se va face nimic în viitorul apropiat. Studiile astea vor expira și când se vor reface, poate vor reconsidera traseul.