”Despre proiectul privind micşorarea taxării autoturismelor cu capacitate cilindrică peste 2.000 cm³. După cum am spus și la depunerea inițiativei legislative, aceasta a fost facută pentru a veni în ajutorul cetățenilor și pentru a-i încuraja pe români să-și înmatriculeze în România mașinile care au o capacitate cilindrică mai mare de 2.000 cm³. La ora actuală, mare parte din mașinile acestea sunt înmatriculate în Bulgaria, iar acest fenomen aduce foarte multe dezavantaje bugetului țării și românilor”, spune deputatul PMP Ionuț Simionca:
”Din punctul de vedere al siguranței cetățenilor români, trebuie să ținem cont că majoritatea întreținerilor tehnice periodice ale acestor mașini înmatriculate în Bulgaria sunt fictive, fiind binecunoscute cazurile când unii cetățeni bulgari au înmatriculate, pe numele lor, sute de autovehicule.
Multe autoturisme înmatriculate în Bulgaria nu sunt asigurate sau firmele de asigurări din țara vecină întârzie foarte mult sau nu plătesc deloc daunele provocate de asigurați, iar cei implicați în accidente se văd nevoiți să își repare singuri mașinile.
În ceea ce privește taxele, aceste mașini rulează și aglomerează drumurile țării noastre, dar cei ce le dețin nu plătesc impozit statului român.
Avantajul acestei legi este dat de faptul că cetățenii vor plăti impozitele pentru autoturisme în România. Gândiți-vă la un agricultor care are nevoie să ajungă la ferma sa din vârful muntelui și care are nevoie pentru asta de o mașină cu un motor puternic, chiar dacă este mai veche. În forma actuală a legii, acesta ajunge să plătească un impozit anual comparativ cu valoarea mașinii.
Actuala formă a proiectului de lege este acum în dezbatere publică și toate sugestiile sunt binevenite. Ulterior, acesta se va distribui la comisiile de specialitate din Senat, unde vom face o modificare referitoare la mașinile care au o capacitate cilindrică mai mică de 1.600 cm³, unde formula va fi de 0,03 lei/cmc, ceea ce va conduce la reduceri semnificative și în această categorie”.
Inițiativa legislativă prevede că în cazul oricăruia dintre autovehicule impozitul pe mijlocul de transport se calculează în funcţie de capacitatea cilindrică a acestuia, prin înmulţirea numărului de cmc ai mijlocului de transport cu suma corespunzătoare din tabelul următor:
Nr. crt. | Mijloace de transport cu tracţiune mecanică | Lei/cmc |
I.Vehicule înmatriculate | ||
1 | Motociclete, tricicluri, cvadricicluri | 0,02 |
2 | Autoturisme cu capacitatea cilindrică de până la 1.600 cmc inclusiv | 0,03 |
3
4 |
Autoturisme cu capacitatea cilindrică de la 1.601 cmc până la 2.000 cmc inclusiv
Autoturisme cu capacitatea cilindrică de peste 2.001 mc |
0,06
0,16 |
5 | Autobuze, autocare, microbuze | 0,12 |
6 | Alte vehicule cu tracţiune mecanică cu masa totală maximă autorizată de până la 12 tone, inclusiv | 0,15 |
7 | Tractoare înmatriculate | 0,09 |
II. Vehicule înregistrate | ||
1 | Vehicule cu capacitate cilindrică | |
1.1 | Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică de până la 4.800 cmc inclusiv | 0,02 |
1.2 | Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică de peste 4.800 cmc | 0,03 |
2 | Vehicule fără capacitate cilindrică evidenţiată | 50-150 lei/an |
E o mare prostie !! Și așa nu se mai poate circula de atâtea rable, o să se umple orașele de cazane germane cu milionul de km la bord.
Mai bine le-am scoate din orașe, sa fie interzisa intrea in zona centrala a oraselor cu masini cu o capacitate mai mare de 1900. Asta da initiativa. Cine vrea off road are cu ce plati si nu se plang de taxe. Inmatricularea in Bulgaria tot cocalarii au inventato cu sprijinul tacit al autoritatilor, de ce nu s-a dat reglementarea cu inmatricularea obligarorie in Romania a unui autovehicol care se afla de mai mult de 90 de zile pe teritoriul Romaniei in FOLOSINTA unui cetatean roman.
Cine are bani de masina cu cilindre mai mare de 2000 are bani si de taxe.
In Italia nu poti inmatricula pe firma autovehicul cu cc mai mare de 2000 cu exceptia autoutilitarelor. La noi fiecare patron are suv cu motor mare.
Doar e pe firma.
D-nul parlamentar sa se ocupe de legile justitiei si alte legi care ne dau cu 20 de ani inapoi. Acestea sunt acum fierbinti .
Majoritatea popluatiei nu are bani de un Logan nou asa ca aceasta initiativa e pt un grup restrand undeva la 2% din populatie iar dansul fiind de la un partid popular ar trebui sa se ocupe de nevoile celor majoritari si nu minoritari
De la revolutie nu am vazut tractor dus la arat cu remorca
Am vazut o multime de tractoare pe drumuri europene fara lumini, fara semnalizare ,pline de noroi. Si nu am vazut unul amendat asa ca argumentul sa ajutam pe cei din varful muntelui cade.
In varful munteuli pe ce ,,drumuri” avem ajunge mai usor cu tractorul. Doar nu face agricutura la Bran sau Varful Omu ca doar acolo avem asfalt.
In ce priveste masinile inmatrculate in Bulgaria ce ii opreste pe cei abilitati sa verifice daca au sau nu asigurare , daca au sau nu verificare tehnica.
Avem RAR avem politie si Bulgaria este membra UE , putem obtine de la ei orice date dorim . Trebuie doar sa le cerem.
Bravo. Eu sunt de acord cu domnul parlamentar. Daca el are BMW cu motor de peste 2500 e normal sa de-a o lege ca sa plateasca mai putin. Poate asa ne cumparam si noi o masina mai mare, ca sa fim siguri ca nu trecem neopservati pe strada. In perioada in care trebuie incurajate masinile electrice si cu emisii nocive in cantitati cat mai mici, el domnul deputat propune legi pentru el.
Mereti in doba tati comentcacacii !
Bogătanii alde Simionca cu mașini mari vor să plătească mai puțin la stat pentru luxul lor și o ard ASISTAȚI SOCIAL.