Cu toate că în mai multe zone din oraș pot fi văzute pe domeniul public plăcuțe cu informații despre perioadele în care se percepe taxă de parcare, costuri și modalități de plată, ”aproape nimeni” nu mai plătește staționarea pe domeniul public din Bistrița, a spus chiar primarul municipiului, Ioan Turc.
Edilul a cerut Poliției Locale să nu mai dea amenzi șoferilor și să fie indulgentă chiar și cu cei care parchează pe trotuare.
”Am avut un fel de toleranță, să-i spunem, știind că locurile de parcare s-au împuținat mult în Bistrița. Când am venit în Primăria Bistrița și am găsit proiectul Linia Verde și proiectul Piste pentru cicliști, am realizat că un număr important de locuri de parcare urmează să se piardă. I-am întrebat pe colegii mei din Primărie câte sunt și mi-au dat după o vreme o cifră, în jur de 400. Am zis că e imposibil și i-am trimis să numere locurile de parcare care se pierd – la bordură – pe tot traseul axelor de mobilitate și nu mare mi-a fost mirarea când am constatat că ei s-au raportat doar la parcările trasate care s-au pierdut sau urmează să se piardă în urma acestor proiecte și le-am spus că nu mă interesează doar acestea, ci toate locurile de parcare. După ce s-a numărat așa, a rezultat un număr de circa 3800 de locuri de parcare care se pierd în municipiul Bistrița”, a declarat Ioan Turc la Radio de BiNe.
De aceea, în condițiile în care fosta administrație – place nu place, aceasta este realitatea – nu s-a preocupat de amenajarea a nici măcar unui loc de parcare suplimentar în acest oraș, concomitent cu derularea unui proiect pentru realizarea de parcări, am apreciat că Primăria trebuia să aibă un anumit nivel de înțelegere cu privire la modul în care se parchează în oraș. Este motivul pentru care nu am trimis Poliția Locală să dea amenzi celor care parchează fără să plătească. Astăzi, aproape nimeni nu mai plătește parcare în Bistrița. Se parchează la liber
Ioan Turc a mai declarat că Poliția Locală a primit dispoziție să nu îi amendeze nici pe cei care ”parchează neregulamentar până la o anumită limită”.
”Începând din acest an, sunt obligat să iau măsuri mai tușate cu privire la cei care parchează așa, pentru că văd acest lucru și, de câte ori văd, de atâtea ori intervin. Asta înseamnă ridicări de mașini și amenzi. Vom lua măsuri mai aspre față de cei care nu respectă normele minime de bun simț comun sau comunitar. Voi face o campanie publică prin care voi anunța, vom avea o perioadă în care vom pune avertismente, după care vom trece, cu tot regretul, la ridicări de mașini. Știu că nu e ușor să găsești un loc de parcare în Bistrița, dar pentru un anumit gen de situații (când mașina ocupă tot trotuarul – n.r.) nu va exista niciun gen de toleranță”, a spus Ioan Turc.
În municipiul Bistrița sunt amenajate 1.288 de locuri de parcare publice cu plată.
Staționarea temporară costa în 2022 astfel: 30 de minute – 2 lei, o oră – 3 lei, o zi – 20 lei, iar la plata prin SMS se plătește 0,35 euro + TVA/30 minute, 1,35 lei/SMS și 0,55 euro + TVA/oră, din care se virează Primăriei municipiului Bistrița 2,12 lei/SMS.
Abonamentul pentru un an întreg costă 1500 de lei.
Nu mai mințiți domnule primar! Nu se pierd atâtea parcări cu cele 2 proiecte. O parcare ” la bordura” așa cum o numiți dumneavoastră trebuie să aibă o lungime de 6 m. Dacă înmulțim cele 3800 de locuri care spuneți că se pierd cu cei 6 m necesari ptr o parcare vom observa ca ptr acele parcari ar fi necesari 22800 de metri, deci 23 de Km ca să fie trasate. Axa Decebal are o lungime totală de 2,2 km și pe traseul Liniei Verzi se pierd parcări pe o distanță de maxim 4 km.
Deci povestea aceea cu 400 de locuri care vi s-a spus că se pierd este cât se poate de reală. Vă rugăm treziți-vă la realitate și nu ne mai vindeți gogoși!
Ai fost in teren? Poate primarul a descoperit parcari si transversal si longitudinal, ni ma la el ce repede se da in ștambă. Nu mai poate omu declara ceva ca sar toti comunistii care nu au facut nimic in viata lor. Rusine sa va fie!!!
Cât de prost trebuie să fi să „emiți” asemenea tâmpenii?.Parcările sunt pe ambele părți,apoi parcări in semii bariere sau barieră,iar de la Unirea la Viișoara câți Km sunt
Parcările transversale existente, precum cele din față de la cinema Dacia, Hermes, Hală, Bulevard, chiar și pe Năsăudului rămân, nu se desfințează prin proiectul de reconfigurare a Axei Decebal. În Viișoara și Unirea nu parchează și nu a parcat nimeni la bordură niciodată, pe DN 17 , deci acolo nu există parcări care să se desfințeze.
Așa că nu mai tot faceți galerie la minciunile primarului că nu ține. Aberația asta, că se pierd 3800 de locuri de parcare prin aceste proiecte tot o auzim de doi ani, dar repet este o MINCIUNĂ.
@ …… @ Sandu De unde ști tu că nu vor fi distruse parcările de la Dacia, Hermes, Hală și Bulevard ?! Nu punem botul la asta. Postează aici link-ul proiectului și dovedește-ne cu desene asta că de vorbe suntem sătui !
Din ciclul „Povesti ardelenesti” de I.P. Reteganul , recitite copiilor de catre primarul Ioan Turc. Vocea pare a fi in original. Totusi printre cei mai maricei (de mult) , nu mai crede niciunul in povesti…
Parcarea supratereană etajată Eminescu va rezolva o parte importantă din criza gravă a locurilor de parcare din zona centrală a orașulu. Se pare că primarul ăsta incompetent nu este în stare să o facă și o va peste 2 ani următorul primar. Actual a găzit ” soluția ” blocând și trotuarele și pistele de biciclete. Tot orașul este blocat.
https://timponline.ro/municipalitatea-vrea-sa-faca-parcare-etajata-pe-str-ion-minulescu/
În zona respectivă este o suprafață mare liberă de clădiri pe care s-ar putea amenaja un ansamblu de parcări sub și supraterane cu spațiu verde și copacii pe acoperiș cu spațiu de joacă, pe 4-5 etaje. Dar trebuie coordonare, voință, pentru a reușii. Și ar fi posibil doar după ce se termină centura ocolitoare și lucrările pe unele străzi pentru traficul rutier, fiind un important nod rutier .
E bine de stiut ca eram printre putinii prosti care au platit parcare… Asa e cand se doarme in primarie si la politia locala… „super”! De luat exemplu in alte domenii…
Pe timpul nopti , parcarile din centru sunt goale .
Se ocupa odata cu sosirea la serviciu ( era sa zic munca ) ,a subordonatilor domnului primar.
Acum , cu declaratia primarului , intelegem ,,toleranta ” legata de netaxarea celor ce ocupa ,zi de zi parcarile din centru.
La fel aceleași vorbe în vânt, adică vom lua măsuri. voi face, vom avea, toate în viitor, nimic în prezent…Ce l-a împiedicat pe primar să nu ia măsuri ferme până acum? Să se respecte legislația rutieră în vigoare, așa la virgulă cum se spune și să pună Poliția locală la treabă, doar o are în subordine, e simplu dau nu cred că se și vrea…
Dom’ primar, parca aparea si Dusterul matale trântit pe niste linii d-alea în diagonala.
Adica d-alea care-s trasate fix ca sa nu parchezi ca nesimtitul.
Sau ai uitat?
Cei din primărie să-și parcheze mașinile în curtea interioară a primărie că de aceea primăria are curte și să nu le mai lase pe stradă.
Voi ati auzit de DUBLA IMPOZITATE/TAXARE???
Primaria ne a impozitat, a facut parcare din banii nostrii si acum cand parcam ne mai jecmaneste odata!!!
Bistritenii trenuie sa aiba LIBER la parcare!
Platim acum impozite pentru intretinerea lor: maturat, asfaltat, marcat, etc.
Tu esti din aia care parcheaza pe locurile fraierilor care platesc locuri de resedinta si-s plecati de acasa, nu-i asa?
Cunosc si io niste cazuri prin zona mea.
Deci Primarul Bistriței a dat dispoziție ca legea și reglementările locale să nu mai fie aplicate. Adică Consiliul Local (autoritatea legislativă a orașului) hotărăște ceva, iar Primarul (executivul) se consideră mai presus decât hotărârile consiliului local și de lege și dispune altceva. Interesant.
Degeaba plătim parcare ca tot nu avem unde parca mereu sunt ocupate locurile cu orele .plătim defapt parcare pe timp de noapte.
@Mirela , Așa și este ați închiriat parcarea de reședință doar pentru dupămasă și noapte , doar atât în restul timpului poate să parcheze oricine că nu mai este parcarea voastră. Este ceva similar cu parcările publice cu plată valabile doar pe perioada în care plătești. Voi plătiți doar pentru dupămasă și noapte doar atât și nimic mai mult.
Primarul face un abuz substituindu-se legislativului atunci cand spune politistilor locali sa nu sanctioneze neplata parcarii sau parcarea in locuri interzise.Acuma sa nu intelegem ca pana atunci politia locala s-ar fi facut treaba….