Coordonatorul Centrului Privat de Afaceri Bistriţa Cristian Munthiu a spus că ideea de a vinde limonadă în centru a venit în urma unei dezbateri în care copiii au spus că magazinele din Bistriţa merg prost fiindcă vânzătorii nu zâmbesc.
„O temă de discuţie pe care am avut-o cu prietenii noştri care frecventează cursurile de antreprenori juniori a fost aceea să aflăm de ce magazinele nu fac profit. Ei au spus că un motiv ar fi acela că vânzătorii nu zâmbesc, aşa că ne-am gândit să mergem mai departe şi să aflăm ce ne diferenţiază pe noi de occidentali şi am aflat că ei zâmbesc tot timpul, noi nu. Drept urmare, am pornit o campanie: Sunt copil european şi am dreptul la un zâmbet. Aşa că vindem limonadă şi câteva elemente de origami făcute de copii şi vom încerca să-i facem şi pe alţii să zâmbească fiindcă aceasta este normalitatea”, a spus Cristian Munthiu.
El a spus că toţi copiii de la curs au fost în magazine, au cumpărat lămâile cu cel mai bun raport calitate-preţ, au adăugat preţul pentru munca lor şi o cotă de profit. Astfel, au ajuns la concluzia că un pahar mic de limonadă poate fi vândut cu doi lei, iar altul mai mare cu 4 lei. În plus, au venit şi cu o ofertă: cei care au cumpărat două limonade au primit una gratis!
„Ideea de a-i învăţa ABC-ul antreprenoriatului este cel mai bun lucru pentru perioada aceasta. Este ca şi mersul pe bicicletă. Le va prinde bine mai târziu. Limonada pe care o vindem am făcut-o mergând în magazine, am cumpărat lămâile cu cel mai bun raport calitate-preţ, la fel şi apa plată. Am calculat preţul la litru, am calculat manopera şi ei au pus şi o cotă de profit ca să se simtă bine. Cu mânuţele lor au stors zece kilograme de lămâi şi au făcut şi tot felul de ornamente. În principiu, ei înţeleg foarte clar cu ce se mănâncă costul, preţul şi încă un lucru important, am început să preţuim şi timpul”, a spus Munthiu.
Alexandra, fiica lui Doris Moldovan, şi Petra, fetiţa lui Claudiu Şular au fost cele care şi-au folosit farmecul pertsonal ca să vândă cât mai multă limonadă. Ceilalţi copii au împărţit pliante şi au vândut origami. La standul copiilor a fost tot timpul cineva şi aproape toţi cumpărătorii au lăsat bacşiş ca să-i stimuleze.
Timp Online este partener media al acestui eveniment.
Cristiana Sabău
Adaugă comentariu