Şeful Secţiei Bistriţa a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj Alexandru Slavita a declarat, marţi, că, din informaţiile sale, firma austriacă Strabag negociază cu Ministerul Transporturilor condiţiile în care va mai continua să lucreze în România, inclusiv pe DN 15 A.
„Din câte am aflat, au termen până în data de 25 mai a.c. să ajungă la un acord, altfel Strabag sistează lucrările. Noi sperăm să nu se întâmple acest lucru şi Strabag să continue să lucreze. Ar fi păcat să nu se finalizeze acest tronson care ne-ar permite să circulăm în condiţii decente. Acum, se toarnă asfalt la Galaţii Bistriţei, Herina şi Teaca, se lucrează în localităţi. Drumul e făcut în proporţie de 60-65%. Ce-a fost mai greu s-a realizat. Repet: ar fi păcat să nu se finalizeze anul acesta”, a declarat Alexandru Slavita.
Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine, Dan Coman Şova, a răspuns interpelării formulate de senatorul PDL Cristian Florian: datoriile aferente anului 2012 pentru contractul de reabilitare a DN 15 A se ridică la peste 71 de milioane lei, iar lucrările de modernizare a drumului se vor încheia până în 29 august, chiar dacă în acest an nu va fi alocat niciun leu pentru finalizarea acestora.
Senatorul PDL Cristian Florian a solicitat un punct de vedere scris în legătură cu sumele alocate pentru plata lucrărilor deja executate pe DN 15 A, cu sumele ce vor fi alocate pentru continuarea şi finalizarea lucrărilor şi cu precizarea unui termen până la care drumul va fi finalizat.
Răspunsul ministrului delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine, Dan Coman Şova, sună astfel:
”Termenul contractual iniţial de finalizare a lucrărilor de reabilitare era de 23 februarie 2013. În prezent, acest termen a fost extins până la data de 29 august 2013.
Întârzierile înregistrate în derularea lucrărilor de reabilitare au, în principal, următoarele cauze: schimbarea substanţială a soluţiei tehnice în zonele urbane, la solicitarea autorităţilor locale, şi condiţiile meteorologice negavorabile înregistrate în anul 2012 (cantităţi mari de precipitaţii care nu au permis progresul lucrărilor).
Întârzierile la plată şi datoriile au fost generate de: constrângerile bugetare aferente anului 2012 (alocaţii bugetare insuficiente), modalitatea de plată prevăzută prin contract (lucrările puteau fi plătite numai după execuţia 100% a unor activităţi importante. La solicitarea constructorului, au fost detaliate activităţile importante astfel încât să poată fi corelat mai eficient modul de plată cu lucrările efectiv executate).
Datoriile aferente anului 2012 înregistrate pentru contractul ”Reabilitarea DN 15 A Reghin – Sărăţel, km 0+000 – km 46+597 şi DN 15 Târgu Mureş – Reghin, km 78+800 – km 103+700” sunt în valoare de aproximativ 71.400.000 lei. Suma alocată în anul 2013 pentru finalizarea lucrărilor este zero lei”.
Proiectul de modernizare a celor 71,5 km de drum naţional este finanţat de Banca Europeană de Investiţii şi Guvernul României, valoarea totală a investiţiei ridicându-se la aproape 163 de milioane de lei fără TVA. Executantul lucrărilor este firma Strabag.
Pai normal, acum daca Radu Moldovan are 2 masini 4×4 la judet, la ce mai trebuie drumuri? :)))
Eh.. lasati.. ca banii de drum se duc in cativa pereti la catedrala „mantuirii neamului” si apoi o sa faca popii niste incantatii acolo, ca o sa se faca drumul singur. Sau, nici nu o sa mai avem nevoie de drumuri, pt. ca o sa plutim cu totii, o sa ne mantuim si o sa ne metamorfozam in ingerasi.. si o sa zburam toti prin cupolele bisericilor… Si atunci.. ce nevoie mai avem de drumuri????? .. scoli?????????.. spitale????? Catredrale, biserici si troite, asta e visul nostru.. Ma trec fiori de placere la aceste ganduri.. la atingerea tandra, aproape erotica, a betoanelor din piramidele bisericii.. Si vai.. sa nu uit de boxele care rasuna armonios printre schele si betoane.. uhhhh…
Apropo de banii pt. biserici, as fi tare curios sa vad ce fac bisericile care il au pictat pe MARELE GIGI BECALI printre sfinti, in icoane, pe peretii bisericilor. Practic au pus in icoane un host puscarias plind de dosare penale, alaturi de ISUS. Ce o sa faca acum, o sa puna un ziar peste el?
am ras cu lacrimi …. foarte trist ,frumos si adevarat ai grait d-ule Marean… nota 10
Ce drumuri, ce scoli, ce spitale va trebuie? Biserici tata, construiti cat mai multe biserici, sa ne putem ruga pt mantuire!
impreuna cu sfantul gigi becali :))))))))))
si asta ar trebui sa fie o prioritate pt. dl. senator dobra, sa faca lobby pt. infrastructura, sa aduca bani de la buget pt. proiecte mari, nu sa inghesuie 8000 de carti prafuite intr-o camera de la poiana ilvei pt. a mai face loc unui tovaras bugetar.
Ce să facă, nu fac nimic. Ce au făcut și bisericile ctitorite de Constantin Brâncoveanu, după ce turcii l-au arestat pentru corupție. Nimic.
Pentru că Becali nu a fost pictat pe biserică în calitate de sfânt, ci în calitate de ctitor.
Sa nu spuneti ca si Brancoveanu a ctitorit din bani obtinuti prin mijloace indoielnice. Sau, daca ajung in infrastructura ortodoxa banii si ctitorul sunt spalati de pacate ?
:))) buna replica :)) Da vezi ca nu ai cu cine….
Nu.
Spun că Brâncoveanu a fost închis și executat de către otomani pentru că nu permitea acestora să controleze finanțele țării.
Cantitatile mari de precipitatii din 2012 au fost cauza intarzierilor ? Daca memoria nu ma inseala , anul 2012 a fost unul dintre cei mai secetosi ani din ultimul deceniu ! Om avea noi memoria scurta , dar nici chiar asa !
Pai daca stai si dai un pic timpu inapoi anul trecut o fost iarna lunga in martie erau blocate drumuri, iar prin mai o fost o luna de ploi asa ca eu zic ca o fost precipitatii 🙂