Începând de luni, 31 iulie 2023, ora 10.00, persoanele fizice se pot înscrie în cadrul Programului privind privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local. La Bistrița se vor putea casa 1.000 de autovehicule.
Înscrierea persoanelor fizice în cadrul programului se realizează prin intermediul aplicației informatice pusă la dispoziție de către AFM, până pe 31 august 2023, ora 16.30, sau până la epuizarea bugetului alocat fiecărei unități administrativ-teritoriale (UAT).
Instrucțiunile privind înscrierea persoanelor fizice în cadrul Programului privind privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local sunt detaliate pe site-ul AFM la următorul link: https://www.afm.ro/casare_auto_uzate.php.
Conturile de utilizator ale persoanelor fizice trebuie create anterior înscrierii în aplicație. Dacă există un cont deja creat, acesta este valabil doar dacă a fost utilizat în cadrul unui program destinat persoanelor fizice (de ex. Programul ”Casa Verde Fotovoltaice 2023”). Astfel, dacă adresa de e-mail utilizată pentru crearea contului a fost folosită pentru depunerea unui dosar în calitate de persoană juridică, aceasta nu poate fi folosită. În cadrul unui cont pot fi realizate înscrieri aferente unui singur CNP, iar o persoană fizică se poate înscrie o singură dată în aplicație.
Un alt aspect important este că persoana fizică trebuie să domicilieze pe raza teritorială a primăriei unde se află în evidențele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită finanțare și să realizeze înscrierea în aplicație doar în cazul în care primăria în raza căreia domiciliază se regăsește în lista UAT-urilor care au încheiat contracte de delegare, prevăzută în aplicația informatică și pe site-ul AFM.
Lista primăriilor care participă în cadrul programului poate fi consultată la următorul link: https://www.afm.ro/main/programe/casare_auto_uzate/2023/lista_uat_program_rabla_local.pdf
După intrarea în cont, se accesează programul prin apăsarea butonului ”Depunere cerere” apoi se selectează programul „Casarea autovehiculelor uzate”, se alege județul Bistrița-Năsăud și se selectează UAT Municipiul Bistrița, iar apoi se selectează căsuța verde ”Către înscriere persoană fizică”.
Datele care se vor completa sunt cele de identificare a persoanei fizice, precum și seria de șasiu a autovehiculului uzat.
Solicitarea finanțării se va face pentru toate autovehiculele uzate deținute, într-o singură cerere. Pentru a adăuga un nou autovehicul, se apasă butonul ”+”.
După înscriere, AFM va transmite lista cu persoanele fizice înscrise către primăriile participante în cadrul Programului, iar ulterior, persoana fizică va transmite documentele, conform procedurii interne a primăriei care va fi publicată pe pagina de internet a acesteia.
După semnarea contractului de finanțare cu UAT-ul, persoana fizică va casa și va radia din circulație și din evidența fiscală autovehiculul uzat și va beneficia de stimulentul pentru casare de 3.000 de lei (2.400 lei alocați din Fondul pentru mediu şi 600 lei susţinuți din bugetul local).
Beneficiarul stimulentului de casare se angajează conform ghidului de finanțare că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.
Primăria Bistrița a semnat contractul de delegare cu Administația Fondului pentru Mediu (AFM) pentru casarea, radierea din circulație și din evidențele fiscale a unui număr de 1.000 autovehicule uzate, în vederea acordării către beneficiari a stimulentelor.
La casat vor putea fi aduse maşini mici, microbuze şi chiar autoutilitare sau autospeciale uşoare.
Adaugă comentariu