(FOTO) Mai multe maşini tunate au putut fi admirate duminică în parcarea Bistriţa Retail Park unde Automobil Clubul Român Bistriţa-Năsăud a organizat un eveniment de promovare a sporturilor motorizate. La el au participat şi cei trei piloţi de curse legitimaţi din Bistriţa, Alin Purcelean, Horea Ionescu şi Sorin Mureşan, care le-au vorbit celor interesaţi despre pasiunea lor comună pentru maşini şi curse.
Dan Alin Purcelean – Best Tuning: „Avem destul de multe maşini tunate în oraş. Nu suntem singura firmă care se ocupă cu aşa ceva, mai sunt şi altele care tunează jeep-uri. Noi nu ne ocupăm prea mult de ele. Noi modificăm caii putere, chestii de estetică, folii, jante, chestii mai uzuale. Se poate investi foarte mult, se poate ajunge la 20.000-30.000 de euro, dar la noi se investesc între 500 şi 1000 de euro, într-o folie, o jantă. Sunt unii care îşi modifică Dacii, dar, de regulă BMW-urile sunt modificate, ele sunt cele mai multe la Bistriţa”.
Horea Ionescu: „Suntem trei piloţi de drift în Bistriţa: Alin Purcelean, eu şi Sorin Mureşan, suntem singurii piloţi sportivi legitimaţi, înregistraţi la Ministerul Turismului şi Sportului. E păcat că driftul, deşi a intrat ca sport oficial în România, e prea puţin promovat, iar lumea consideră că e o nebunie. Partea proastă este că oamenii nu fac diferenţa între driftul adevărat şi încercările unora prin parcări. Noi nu facem aşa ceva fiindcă nu ştii niciodată când poate apărea un pericol dintr-un act de nebunie al altui şofer care vrea să încerce ceva. Se poate ajunge la vătămări corporale grave, la pagube materiale. Noi ca şi piloţi recomandăm celor care vor să facă drifturi să înceapă cu o maşină cât de cât pregătită, să se deocumenteze cum să-şi modifice maşina. Dacă nu ştiu, să ne întrebe pe mine şi pe So pentru că noi încercăm să îi ajutăm să ia sportul în serios. Nu recomandăm nici într-un caz actele de nebunie în parcări, pe stradă publică mai ales când sunt participanţi la trafic”.
Sorin Mureşan alias So: „Totul se poate face în mod controlat. Încep să apară circuite profesioniste şi în România, din păcate la Bistriţa nu este, însă sperăm în curând să se deschidă la Mureş. Este la Arad, este la Bucureşti. Într-adevăr e costisitor să mergem pe circuite, dar încercăm să mai organizăm şi la Bistriţa câte un eveniment cu demonstraţii pentru că nu avem spaţiu suficient să facem un concurs adevărat. Din păcate, suntem prea puţin susţinuţi, firmele nu ne ajută cu sponsorizări, deşi ar fi onorant pentru ele să aibă numele trecut pe maşinile noastre. De anul trecut tot lucrăm să aducem maşinile la standardele cerute, să le facem mai puternice. Cel mai important e să participi etapă de etapă ca să îţi poţi acumula puncte, iar la final de an se face clasamentul general”.
Piloţii din Bistriţa au concurat deja în Ungaria, iar în perioada următoare îi mai aşteaptă curse la Prejner, în Constanţa, pe Transalpina şi în alte zone de unde s-ar putea întoarce cu medalii strălucitoare şi titluri de campioni dacă ar fi susţinuţi şi de comunitatea locală.
Intalnirea cocletilor bistriteni
Daca se poate sa se corecteze piloti de DRIFT , nu drifturi 🙂