Subiectul de la Olimpiada de Limba şi literatura română pentru clasa a XII-a, identic în judeţele Bistrița-Năsăud, Prahova și Cluj a respectat programa, dar a avut o formulare inadecvată, iar relevanţa acestuia pentru cunoştinţele şi creativitatea elevilor poate fi discutabilă, a stabilit Ministerul Educaţiei, care precizează că din anul şcolar viitor vor fi elaborate la MEN subiectele pentru etapele judeţene.
Elevii de clasa a XII-a din judeţele Prahova, Cluj şi Bistriţa-Năsăud care au participat la Olimpiada la Limba şi literatura română au avut de rezolvat un subiect în care să-şi imagineze că sunt personajul ce colectează taxele de la ţăranii din romanul ”Moromeţii” şi să redacteze un referat (raport scris) adresat conducerii de partid prin care denunţă ”calitatea de element duşmănos a lui Ilie Moromete”: ”Imaginează-ţi că te numeşti Luca Străjescu şi eşti personajul care colectează cotele ţăranilor pentru stat din fragmentul extras din romanul „Moromeţii” de Marin Preda. Redactează un referat (raport scris) adresat conducerii de partid, prin care să denunţi calitatea de element duşmănos a lui Ilie Moromete, pe care ai constatat-o când ai fost să colectezi de la el cota”, suna subiectul.
Subiectul a fost analizat de inspectorii de specialitate din Ministerul Educaţiei, care au stabilit că acesta a fost construit pornind de la prevederile Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea Olimpiadei de Limba şi literatura română, clasele IX-XII şi în raport cu programele şcolare pentru această disciplină, la nivelul competenţelor, a conţinuturilor şi a atitudinilor, dar “formularea acestuia a fost inadecvată”. “De asemenea, relevanţa unui astfel de item pentru cunoştinţele şi creativitatea elevilor poate fi discutabilă”, susţine Ministerul Educaţiei. Subiectele pentru faza judeţeană a Olimpiadei de Limba şi literatura română pentru clasa a XII-a au fost elaborate de un grup de lucru constituit la nivelul celor trei judeţe.
În urma acestei situaţii, Ministerul Educaţiei a decis ca, începând cu anul şcolar 2017-2018, subiectele pentru etapele judeţene să fie elaborate de specialiştii din grupurile de lucru din MEN. “Măsura are ca obiectiv atât evitarea unor formulări nefericite, cât şi asigurarea unei abordări unitare cu privire la conceperea subiectelor pentru olimpiade şi concursuri şcolare, precum şi la selecţia elevilor. Măsura va fi aplicată din anul şcolar următor, întrucât trebuie modificate regulamentele specifice ale unor olimpiade şi concursuri şcolare, lucru care nu se poate realiza în acest moment, având în vedere că acestea sunt în desfăşurare”, a precizat sursa citată. Ministerul Educaţiei face apel la toate cadrele didactice implicate în elaborarea de subiecte pentru orice tip de evaluare (teste de evaluare, lucrări scrise semestriale, concursuri, examene) să respecte programa în vigoare şi să adapteze cerinţele la specificul vârstei, pentru a evita apariţia unor situaţii care lasă loc unor interpretări ce nu au legătură cu mediul şcolar.
De asemenea, 20 de elevi din Bistriţa, care au susţinut proba locală a olimpiadei de limba engleză pentru clasa a XII-a, au avut de realizat un eseu după editorialul publicat în The Guardian în 1 februarie, prin care să interpreteze vizita preşedintelui Klaus Iohannis în Piaţa Victoriei, în timpul protestelor împotriva Ordonanţei de Urgenţă 13/2017, în semn de solidaritate cu protestatarii.
Intr-o lume cu susul in jos toate merg pe dos.
Să le fie rusine profesorilor care fac politica in scoala ! Manipulează mințile elevilor si le induc păreri false
. Asa si cu profesoara S. de la CNLR Bistrița , al cărui soț este PNL ist cu acte , membru de partid adică.
Uitați-vă pe Facebookul ei si convingeți-va ca este susținătoarea lui Iohanis.
Ok , dar fără să ii manipulați pe copii ca sa va satisfaceți interesele personale !
învățați atunci voi elevii să facă denunțuri !
Elevii nu aveau de comentat absolut nimic legat de presedintele tarii ci aveau de construit un editorial legat de impactul pe care ordonanta 13 ar avea o asupra securitatii tarii. Dezinformare totala din partea ziarelor si a altor malitiosi.
Dar oare, despre temele de casă KILOMETRICE (!!!) la Limba română (+alte materii) când se va SESIZA sau AUTOSESIZA domnul ministru ?
Când se va SESIZA domnul ministru că România este singura ţară din U.E., în care părinţii muncesc 8 ore/zi, iar copiii câte 10-12 ore/zi ???!!!
Ştie oare domnul ministru că în ţările din vestul U.E. temele de casă ocupă maximum 1-2 ore/zi, iar pentru week-end NU se dau teme de casă?
Nu vede nimeni din învăţământ că avem din ce in ce mai mulţi copii SUPRAPENDERALI sau OBEZI, unde chiar suntem campioni europeni !!! Vor cumva să transforme noua generaţie într-una de Filozofi-BOLNAVI sau în una de oameni normali – SĂNĂTŞİ ?
Nu cumva şi aceasta constituie o problemă de siguranţă naţională ? Sau pentru unii este doar un… moft !…Ce se mai aude de Proiectul de lege cu privire la reducerea drastică a temelor de casă? Cine şi unde l-a mai „dosit” ?