Actualitate

Ministrul Transporturilor vine în BN. Ce inaugurează și ce îi va reaminti șeful CJ

Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc, care a fost în vizită de lucru în Bistrița-Năsăud în luna aprilie, împreună cu premierul de atunci Răzvan Grindeanu, pentru a vedea printre altele stadiul lucrărilor de pe drumul Poarta Transivaniei, revine în județ în 1 august.

”Dacă nu se întâmplă nimic neprevăzut, luni seară sau marți dimineață va ajunge aici ministrul Transporturilor pentru a inaugura tronsonul de cale ferată Ilva Mică – Rodna. Am înțeles că două tronsoane de drum pe DN 17 C și D sunt în licitație la DRDP Cluj, marți vom lămuri și cum arată rectificarea și cum bugetăm cele trei lucrări mari și importante: Dealul Dumitrei, Dealul Ștefăniței și Pasul Rotunda. O să-i mai aduc aminte de promisiunea făcută când a venit cu fostul premier Grindeanu, de devansarea termelor pentru studiul de fezabilitate la 2018 pentru drumul expres, îi spun de fiecare dată când îl întâlnesc. E un om foarte serios și sunt încrezător că pe bugetul anului viitor vom regăsi și demararea SF pentru drumul expres Bistrița-Dej. O să-l întreb și despre Transregio Suceava-Bistrița”, a precizat președintele Consiliului Județean, Bistrița-Năsăud, într-o conferință de presă.

Odată cu finalizarea lucrărilor pe tronsonul de cale ferată Ilva Mică – Sîngeorz-Băi – Rodna Veche, trei curse vor opera zilnic pe relația respectivă. Prima pleacă din Ilva Mică la ora 4.50 cu retur la 6.50, a doua la ora 10.00 cu retur la 12.30 și a treia la ora 18.50 cu retur la 21.30.

În aprilie, Răzvan Cuc a promis: ”Am avut discuții încă de la preluarea mandatului cu domnul președinte Radu Moldovan vizavi de investițiile din Bistrița-Năsăud. Finanțăm DN 17 C şi D cu sumele necesare pentru efectuarea lucrărilor în continuare la aceste tronsoane de drum naţional, sume care au fost alocate. Mai mult decât atât, pentru a nu bloca la nivel central procedurile de licitaţie şi de achiziţie, am descentralizat tot ce ţine de elaborarea proiectelor şi toată licitaţia către DRDP Cluj, inclusiv sumele necesare pentru a finanţa lucrările la aceste două tronsoane. Varianta de ocolire a orașului Beclean este prinsă într-un proiect mai amplu: drumul expres Bistrița-Dej, în Masterplanul general de transport 2021-2030. Eu mă angajez că în 2018 vom lansa procedurile pentru studiul de fezabilitate, ulterior o să lansăm proiectarea și execuția. Autorităţile locale au ridicat problema tronsonului de cale ferată Ilva Mică – Rodna Veche, un tronson care, de foarte mult timp, nu a beneficiat nici de un operator privat, nici de stat, să efectueze cursele necesare. Am discutat cu CFR Călători. Tronsonul e introdus în pachetul minim social. Astăzi au demarat procedurile cu CFR Infrastructură pentru punerea în condiţii optime de circulaţie a infrastructurii feroviare şi, în două luni, vom avea şi operatorul de stat care va efectua curse pe acest tronson”.

1 comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.