Actualitate

Modernizarea a 20 de străzi asfaltate din Bistriţa, la faza de intenţie. Când ar putea începe lucrările

Viceprimarul Cristian Niculae a insistat că dă o „veste bună” locuitorilor oraşului, anume aceea că 20 de străzi de asfalt din oraş vor intra într-un program de modernizare a infrastructurii rutiere. Cu toate că a folosit, în mod repetitiv cuvântul „astăzi”, în realitate, anul acesta nu se va vedea absolut nimic.

Cristian Niculae a spus că este vorba de străzile Simion Bărnuţiu, Toamnei, Zorilor, Vasile Alecsandri, Vasile Conta, Ion Minulescu, Piaţa Mică (partea de asfalt), Sucevei, Emil Gârleanu, Bârgăului, Arţarilor (între Romană şi Gării), Florilor, Nicolae Bălcescu, Solomon Haliţă, Locotenent Călin, Cerbului, Barbu Ştefănescu Delavrancea, Mărăşti, Mărăşeşti şi Pescarilor, străzi care vor fi modernizate fie cu fonduri de la bugetul local, fie cu bani luaţi cu împrumut de la bănci.

Ştiut fiind faptul că primarul Ovidiu Creţu este un adeversar declarat al împrumutului bancar pentru străzi, Cristian Niculae a fost întrebat cum îl va convinge pe edil să-şi schimbe părerea, primarul oraşului fiind principalul ordonator de credite, fără semnătura căruia nu este posibilă accesarea niciunui împrumut.

„Primarul Ovidiu Creţu, la fel ca şi mine, în Conferinţa Municipală a PSD a ridicat mâna când s-a votat o rezoluţie ce ne cerea nouă, reprezentanţilor PSD din administraţia locală, să gândim soluţii cât mai rapide pentru reabilitarea infrastructurii rutiere din municipiul Bistriţa. Cred că este de acord cu accesarea unui credit pentru modernizarea străzilor fiindcă eu am discutat cu el înainte de a ieşi în această conferinţă de presă. Adică sunt convins că este de acord, dar nu am luat o decizie în acest sens, ori bugetul municipiului, ori credit bancar. Eu cred că vom găsi resurse din bugetul local să facem aceste străzi, iar dacă nu, vom analiza şi vom lua o decizie, nu în partid, ci aici la nivelul Primăriei, şi cred că vom lua decizia cea mai bună”, a răspuns Cristian Niculae.

Potrivit acestuia, PSD Bistriţa şi-a asumat în campania electorală că va face 10 străzi pe an. „Sunt convins că vom face acest lucru. Eu cred că o parte dintre străzi se vor finaliza până în 2020 şi o parte până în 2022″, a menţionat Niculae.

Întrebat la cât s-ar ridica investiţia pentru cele 20 de străzi menţionate, el a spus: „Nu am o estimare concretă, dar banii pentru expertize tehnice şi realizarea documentaţiilor de avizare a lucrărilor de investiţii sunt prevăzuţi în bugetul pentru anul acesta. Sunt prinşi în jur de 300.000 de lei pentru cele 20 de străzi. Nu e vorba de proiectare, asta se va face anul viitor. Sunt bani pentru expertize tehnice şi documentaţii la lucrările de investiţii. Nu am o valoare estimativă, dar orice valoare ar fi trebuie să o realizăm. Este un lucru important pentru noi, pentru cetăţenii oraşului. De un an şi jumătate de când sunt viceprimar numai asta aud: străzi, străzi, străzi, parcări, străzi, parcări. Este o problemă a municipiului pe care o vom rezolva şi am făcut paşi în acest sens începând chiar de azi„.

Aşadar, cu toate că a numit ziua de vineri, 23 februarie 2018, cea în care „pornim oficial pe drumul reabilitării străzilor din Bistriţa”, anul acesta nu se va întâmpla nimic pe niciuna dintre cele 20 de străzi menţionate. Abia anul viitor ar urma să fie făcute proiectele, iar la modernizarea propriu-zisă să se lucreze în 2020, anul alegerilor locale şi parlamentare. Până atunci, tot cârpeli se vor face.

În 6 februarie 2018, primarul Bistriţei declara referitor la credite: ”La ora actuală, împrumuturi se pot face pentru cofinanțare pe fonduri europene. În rest nu, pentru că la nivel național gradul de îndatorare depășește 3% și au fost blocate și împrumuturile care s-au contractat și sunt în derulare. Am avut la Comitetul Director al Asociației Municipiilor o întâlnire cu ministrul Teodorovici, iar primarul din Suceava a ridicat problema. Are un împrumut, a tras din el timp de doi ani și în 2018 nu mai poate, rămânând cu investiția la jumătatea drumului pentru că la nivel național s-a depășit acel procent de 3% și vine ghilotina”, a declarat Ovidiu Crețu.

El a menționat că un nou împrumut la bancă s-ar putea face doar pentru cofinanțarea proiectelor europene de reabilitare termică a blocurilor: ”Noi nu mai avem de tras, dacă vom lua împrumut vom lua probabil pentru cofinanțarea reabilitării termice a blocurilor. Am tras ce am avut de tras. Un împrumut pentru alte obiective decât pentru completarea fondurilor europene e hazardat să facem și nu vom face. Gradul nostru de îndatorare este undeva la 6%, deci suntem foarte bine. Nu ne-am hazardat să facem împrumuturi mari”.

În 2014, Primăria Bistrița a contractat un credit bancar de 40 de milioane lei pentru finanţarea unor obiective de investiţii de interes local: pârtia de schi din Wonderland, Podul Berăriei, Parcul Industrial Bistriţa Sud şi reabilitarea termică a blocurilor de locuinţe din oraş.

2 comentarii

  • Îmi cer scuze că mă repet, dar trebuie să o spun din nou. În Bistrița toate sunt la faza de intenție. Centura ocolitoare, sensul de pe centură cu strada Tărpiului, centrul intermodal, construcția de trotuare pe strada Tărpiului către Leoni, prelungirea și asfaltarea străzii Colibiței, modernizarea trecerilor de cale ferată, modernizarea piețelor Decebal și Independenței-Nord, parcările sub- și supraterane din piata Eminescu, respectiv str. Bistricioarei, pasajul suprateran de pe Independenței (asta sper să nu se facă), crearea de acces auto facil în parcarea de pe strada Lupeni, asfaltarea străzilor, reabilitarea blocului explodat de pe Arțarilor care încet-încet se dărâmă. Și câte și mai câte… Despre piste de biciclete se discută de 10 ani, dar nu s-a realizat nici 1m de pistă, doar au trasat niște dungi pe trotuarul de pe Decebal de care nimeni nu ține cont, singura diferență e că acolo putem merge legal pe trotuar, printre pietoni. Podul Berăriei s-a terminat cu chiu, cu vai, dar ce folos că drumul este îngust și șerpuiește printre casele oamenilor, n-au fost în stare să pună mâna pe pământul din fața podului (cumpărare sau expropriere). Cum ar fi dacă dacă primăria ar lansa un singur proiect și s-ar ține de el cu toate efectivele, după ce îl termină, să se apuce de urmatorul proiect.

  • Daca asa se vor moderniza strazile ca si strada falezei atunci e nasol rau. Aia e strada noua asfaltata si e dezastru. N-au bani de modernizat strazi dar au bani de targul mare al orasului si sa plateasca pe toti cei care vin sa se lalaie pe scena, au bani de facut pasarele peste strazi, au bani de bagat in buzunarul lu ala cu partia si de facut alte idiotenii ale tovarasului cretu. La revedere psd!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.