Proiectul de modernizare a DN 17D, sectorul Valea Mare – Cârlibaba (limita județului Suceava), a primit aviz favorabil în Consiliul Tehnico-Economic la Ministerul Transporturilor.
Drumul traversează zone spectaculoase din Munții Rodnei și Munții Suhard, iar lucrările prevăzute în cadrul proiectului sunt:
• Modernizarea a 17,8 km de drum național
• Reabilitarea a 7 poduri
• Amenajarea a 71 de podețe și 13 refugii pentru depanare
• Lucrări complexe de consolidare, ziduri de sprijin și protecție a taluzelor
• Sisteme moderne pentru siguranța rutieră și pentru evacuarea apelor pluviale
Tronsonul propus pentru modernizare începe de la circa 2 km după localitatea Valea Mare, traversează Munții Rodnei și Munții Suhard prin Pasul Rotunda și se termină înainte de intersecția cu DN 18, la limita cu județul Suceava. Valoarea aproximativă a acestei investiții este de 350 milioane lei, care pot fi accesați prin programul operațional de infrastructură mare.
”Vești bune pentru infrastructura din județul nostru! Suntem tot mai aproape de fazele de proiectare și execuție, care vor transforma acest tronson montan într-o cale rutieră sigură și modernă”, a menționat președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan.
DN 17D (97,6 km) leagă localităţile Beclean, Năsăud, Sângeorz-Băi şi Cârlibaba (Suceava). Trece prin Munţii Rodnei şi Munţii Suhard prin Pasul Rotunda. Traversează comunele Chiuza, Nimigea, Salva, Rebrişoara, Feldru, Ilva Mică, Maieru, Rodna, Şanţ şi se intersectează cu DN 17 la Beclean, cu DN 17C la Salva şi Năsăud şi cu DN 18 la Cârlibaba.
Luna trecută s-a dat ordinul de începere a investiției (proiectare apoi execuție) privind modernizarea DN 17C pe tronsonul care leagă municipiul Bistrița de comuna Dumitra.
Adios peisaj frumos si linistit Adios laritelor batrani linga drum. Bine ai venit omul care arunca toata mizerie linga drum, ca asa este peste tot unde este asfalt. Dar asa trebuie, lobby auto e puternic. SIngura speranta este sa se distruge rapid ca si alte drumuri de padure facute in graba si distruse dupa doar citiva ani.
Așa e, așa au distrus și Dealul Negru și acum drumul din jurul lacului din Colibița. Nu mai putem merge pe-acolo la plimbare că ne calcă mașinile, plus praf, gălăgie, manele, doze de bere și gunoaie peste tot, grătare puturoase cu mici și alte prăjeli grețoase. Trebuie să ne căutăm noi trasee…
Pentru masini speciale
cum dome doar în campanile electorale se modernizează toate drumurile?si după rămânem tot cu acele drumuri cu gropi si asfalt denivelat.
În sfârșit, văd și eu o autostradă la un preț rezonabil în România.
Încă în zona de munte ușor.
Pentru nici 18 km sunt 350 milioane lei, adică 70 milioane euro 4 mil.euro/km. (asta la prima strigare – că suplimentările vin când se descoperă că drumu-i în pantă (?!)
Da, se face!?!?
Azi pe la 15,de la Petrom Viisoara la drumul Nasaudului am facut 50 de minute!
Dupa 35 de ani de la revolutie ce au de zis autoritatile?