”Având în vedere că primarul Ovidiu Crețu a comparat puntea de fier cu Coloana Infinitului, elanul de a crede că am putea să-l facem să se răzgândească ne-a fost tăiat oarecum. Este limpede că această pasarelă dacă va fi construită va fi într-adevăr un monument, dar un monument al obtuzității, al incompetenței și al lașității unui sistem patronat de PSD în Bistrița”, a declarat într-o conferință de presă președintele PNL Bistrița-Năsăud Ioan Turc, referindu-se la plângerea prealabilă înaintată municipalității de organizația pe care o conduce, cu privire la intenția Primăriei Bistrița de a construi un pasaj pietonal pe Bd. Independenței.
El a adăugat că în răspunsul dat de executiv în urma plângerii prealabile se spune că hotărârea este legală deoarece s-a dat avizul de legalitate, ”dar probabil cei din Primărie nu știu că prin Legea 140/2017 actele administrației publice locale produc efecte și fără avizul de legalitate, adică e o trimitere fără sens”: ”În Strategia de dezvoltare este prevăzută construirea unui pasaj și nu a unei pasarele. Oricâte trimiteri face administrația la DEX, nu ne poate convinge că o construcție cu lungimea de 65 m, lăţime 1,5 m și înălţime liberă 4,875 m este altceva decât o pasarelă sau un podeț de fier. Probabil că în accepțiunea Primăriei, și cărările făcute pe faleza râului se încadrează în noțiunea de autostradă sau drum expres. Opinia că soluția propusă de arhitect agresează peisajul urban se spune că este subiectivă, dar opinia primarului, viceprimarilor, administratorului public și consilierilor PSD este, evident, una obiectivă. Probabil că la fel de obiectivă cu aceea de a colora blocurile din oraș în culori atât de calde și primitoare. Ni se spune că nu e nevoie de studiu de trafic, oportunitatea o stabilește primarul, la care se raliază ca mașinărie de vot ceilalți. Iată care este atitudinea acestor oameni față de cheltuirea banului public. Cum poți să susții ceva mai aberant decât că nu e nevoie să fundamentezi o investiție? Nu ni se spune de ce avem nevoie acolo de un asemenea schelet de fier”.
Ioan Turc a menționat că a început o campanie de strângere de semnături împotriva realizării acestei investiții. ”Mă bucur enorm să constat că există oameni care au cu adevărat simț civic. Precizez că această strângere de semnături se face de către voluntari, am fost contactat de unele persoane, pe unele nu le-am mai văzut niciodată, care vor să strângă semnături pentru a bloca acest obiectiv, această nouă aberație a Primăriei Bistrița. Având în vedere obtuzitatea cu care executivul Primăriei tratează orice fel de critică este limpede că avem doar două mecanisme prin care putem interveni: opinia publică să se exprime viguros, să pună presiune pe Primăriei și prin căile legale. Oamenii strâng voluntar semnături pentru a arăta că nu sunt de acord, inițiativa este una particulară”, a comentat liderul PNL.
Turc a afirmat că soluția cea mai bună este realizarea unui pasaj subteran. ”Cu un podeț de fier separi traficul auto de cel pietonal? Dacă tot vrei să-l separi, de ce nu mergi pe o soluție de bun simț, chiar dacă mai scumpă, un pasaj subteran. Nu investim pentru următorii cinci ani, ci pentru 50-100 de ani. Un pasaj subteran ar elimina toate inconvenientele, nu agresează din punct de vedere urbanistic, nu ar avea costuri de mentenanță atât de mari, nu uitați ce se întâmplă cu pârtia de schi fiindcă plătim fie că ninge fie că nu ninge, iar rezistența în timp este infinit decât mai mare decât a unui schelet de fier. Ar merita investit într-un pasaj subteran, dacă într-adevăr valorile de trafic sunt mai mari decât la Cluj, Sibiu, Timișoara, București. Noțiunea de pasaj subteran nu este prinsă în DEX, dar limba română o acceptă. Mă întreb ce face domnul viceprimar Niculae, președintele PSD Bistrița, care răspunde de activitatea consilierilor municipali PSD. Deocamdată observ că aplaudă în tăcere tot ceea ce face colegul mai în vârstă al domniei sale”.
Am mai întrebat, ce se întâmplă cu cei care se află la baza turnului B (care e fără lift) și nu pot urca pe scări (carucioare pt copii, pt invalizi, biciclete, bătrâni)?
Prefer sa circulam decât sa dam priorități la pietoni care trec in șir indian, exista soluri tehnice pentru orice! Eu cred ca inițiative care sa fluidizeze traficul trebui!
Cu intrebarea ramai, astia pana nu se fac de rahat maxim nu se lasa, pe ei nu ii intereseaza decat sa difeze, rapid, scump si superficial o magaoaie cu care sa se dea mari in fata prostimii… Si uite cum veveritele devin ceva dragut, in comparatie cu catastrofa asta… Daca se infoaie cretu, poate face si un mare zid chinezesc, ca tot ne infratim cu altii, dar nu invatam nimic de la ei!
În timp ce alții dărâmă acest tip de poduri pietonale ( legislația UE a suferit schimbări referitoare la accesul persoanelor cu discapacități ) , edilul nostru vizionar și ultra-mega competent le construiește. Aici un exemplu, din câteva mii: http://eldigitalsur.com/tenerifesur/arona/fin-sustituiran-la-pasarela-mamotreto-los-cristianos/
Omul trebuie dus urgent la un șaman ca să-i/să-l descânte de vreme ce nu-i iese absolut nimic din ,,mărețele planuri” cu care a ,,bolunzit” lumea în nuș’ câte mandate!
Acolo schimba pasarela veche cu alta noua,circulara,mai lunga de zece ori,pentru a usura accesul persoanelor cu mobilitate redusa.Numai ca vechea pasarela e identica din punct de vedere functional cu cea care se doreste a se construi pe bulevardul Independentei.Cei de la primarie ar trebui sa ia in considerare acest caz si sa vada ca nu turnurile cu lift sunt solutia.
@gicu
Așa este, am dat exemplul acesta pentru că pare a fi cel mai asemănător cu proiectul ce se vrea construit pe bd-ul Independenței și condițiile de trafic de acolo. Pe lângă asta , podețul acela îl văd zilnic deoarece locuiesc în zonă și de când a fost construit s-a dovedit inutilitatea acestuia, rar am văzut pe cineva trecând pe el. Mai mult , a devenit un WC public și loc preferat al toxicomanilor, cerșetorilor și persoanelor fără adăpost. Din punct de vedere tehnic, nu respectă normele de accesibilitate și siguranță , potrivit eldigitalsur.com , iar municipalitatea de aici are termen pentru al demola și construi o altă pasarelă . Există deja un proiect ( circular, mai lung de 10 ori ) dar și acesta are probleme deoarece o bună parte a cetățenilor au semnat împotrivă. În fine, aici se ține cont de ceea ce vor cetățenii, acolo…situațiunea pare a fi alta.
Contribuabilul Balan raporteaza. Am peste 200 semnaturi stranse in cateva zile. Cele mai multe tocmai de la vecinii mei de pe Independentei. Habar nu are administratia cate injuraturi isi primeste. Nu imi vine sa cred ce imi aud urechile. Consilierii acutalei majoritati din CL si-au propus sa hazeasca orasul cu tot felul de aberatii. Astfel edilul saf crede ca doar gusturile lui au trecere si in pixul lui sta adevarul. Am participat si la sedinta de CL cand s-a votat aceasta tampenie si le-am spus celor de la masa rotunda ca prin acest proiect had si inutil si scump , orasul nostru va semana cu gara de la DEJ-TRIAJ sau APAHIDA. Nicaieri in EUROPA nimeni nu amplaseaza pe un bulevard de intrare in oras asemenea monstrozitati.Intr-un oras cu trecut medieval cu o istorie locala interesanta asemenea opere de arta ne trimite direct in comunismul de tip Belarus.Rusine intregului aparat administrativ ca nu vede si nu intelege ce si cum trebuie sa arate un oras transilvan.Suntem de rasul tarii si din nou la TVR 1 ne-au dat cu imagini si cu FALEZUCA de 80 de tenti de pe malul raului, unde nu pot trece doua carucioare cu mamici in acelasi timp si din sensuri diferite. Este inadmisibil sa dai cu piciorul in bani publici si sa angajezi lucrari de mantuiala.
Așa-i, două cărucioare cu mămici nu pot trece…dar purcoiul cu șpagă sigur a trecut cât ai zice pește! Mă mir cum de nu-i ia nimeni la rost după atâția ani de huzur și risipă de bani publici , în condițiile în care toată lumea știe că Bistrița este un oraș în care se întâmplă o sumedenie de fenomene ,,paranormale” și posibil penale.
De data asta domn Balan ai dreptate. Felicitari
Unde putem semna?
E cea mai mare prostie si aberatie care se poate face in mijlocul unui oras municipiu resedinta de judet si este o lucrare de care vor rade si curcile cam 100 de ani. Asa se va sti si peste 100 de ani cine a fost Cretu. In zona se preta foarte bine o subtraversare cu scari rulante, luminata si igienizata foarte bine, cu muzica ambientala, asa cum se pot vedea in occident, acolo unde sunt alesi chiar primari buni si care asculta de subordonati.
Ma intreb daca proiectul prevede si cai de acces pentru handicapati si cum vor fi realizate, stiindu-se faptul ca accesul se poate asigura la o panta de maxim 5%. In acest caz trebuie sa se aigure o rampa de minim 80 de metrii. De unde?
Dorule, tu ai studiat proiectul? Turnurile A și C vor fi dotate cu lifturi. Turnul B numai cu scări… Ghinion!
@The passenger sa vezi la orele de varf cozi la lifturi. Cati oameni incap in lift, 6 sau 8, iar la orele de varf trec pe acolo cel putin 100 de oameni. Vezi ca trecerile de pietoni din fata Big si de la intersectia cu str. Iosif Vulcan urmeaza sa fie desfiintate. Si mai e o problema, pasarela e foarte ingusta, are numai 1,5 m , oamenii vor trebui sa mearga in sir indian. Evident, e mult mai bine ca trotuarul de pe str. Faleza care are o latime de numai 0,8 m.