Actualitate

Cât de mulțumiți sunt bistrițenii de calitatea serviciilor medicale. Ce a rezultat din chestionarele de satisfacție

Gradul de satisfacţie a asiguratului cu privire la calitatea serviciilor medicale a fost evaluat semestrial pe baza chestionarului de evaluare, analizat pe un eşantion de 400 persoane (câte 400 persoane/semestru) şi a vizat următoarele aspecte:

– informaţii generale privind sexul, mediul de rezidenţă, categoria de asigurat, precum şi gradul de informare al asiguraţilor privind drepturile şi îndatoririle care le revin în sistemul asigurărilor sociale de sănătate;
– calitatea asistenţei medicale acordată de medicul de familie cu referire la actul medical, la comportamentul medicilor şi al personalului din cabinet, la condiţiile igienico-sanitare din cabinetul medical;
– calitatea asistenţei medicale din unităţile sanitare cu paturi, aflate în contract cu CAS BN, etc.

Din analiza chestionarelor de satisfacţie pentru Semestrul I 2017 au rezultat următoarele:

– Au fost chestionate 400 de persoane, din care 55,75% au fost de sex feminin şi 44,25% de sex masculin, 47,25% din mediul urban şi 52,75% din mediul rural, 21,25% salariaţi, 9% coasiguraţi, 54,50% pensionari şi 15,25% alte categorii.

– Din totalul persoanelor chestionate, 99,25% cunosc faptul că sunt în evidenţa CAS BN, iar 96% sunt informaţi asupra drepturilor şi îndatoririlor care le revin în sistemul asigurărilor sociale de sănătate. 81,25% din persoanele chestionate declară că au aceste informaţii de la medicul de familie.

– În ceea ce priveşte serviciile medicale acordate de către medicul de familie, 72,25% apreciază ca foarte bună procedura programării consultaţiilor la cabinetul medicului de familie, iar 56% consideră că beneficiază de toată atenţia şi înţelegerea medicului de familie. 70,50% dintre cei chestionaţi se programează pentru consultaţie la medicul de familie, iar 57,75% declară că au fost programaţi cel puţin o dată pe an pentru efectuarea analizelor de laborator.

-În ceea ce priveşte serviciile medicale spitaliceşti, 41,25% din cei chestionaţi declară că au fost internaţi într-o unitate sanitară în ultimii 2 ani, 81,82% sunt mulţumiţi de procedura de internare, 41,21% declară că au beneficiat de medicamentele necesare tratamentului în spital, 87,27% din cei chestionaţi se declară foarte mulţumiţi de atitudinea personalului medical din spital.

– În ceea ce priveşte accesibilitatea la medicaţia specifică, 75,25% dintre cei chestionaţi declară că găsesc întotdeauna în farmacii medicaţia prescrisă.

– Referitor la viitorul sistem de asigurări sociale de sănătate, 69,50% din cei chestionaţi optează pentru plata serviciilor neacoperite de pachet direct la furnizor şi 30,50% optează pentru o asigurare voluntară de sănătate.

Punctajele obținute/chestionar au fost cuprinse între 15-19 puncte, rezultând un punctaj mediu de 18,5 puncte. Raportate la numărul de 19 întrebări din chestionar rezultă punctajul final de 7.400 (400 x 118,5 = 7.400 ), reprezentând, în procente, un grad de evaluare de 97%: (7.400:19:400) x 100 = 97 %.

Sursă: Casa de Asigurări de Sănătate Bistrița-Năsăud

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.