Primăria Bistrița va contracta un împrumut de 49 milioane lei, cu o maturitate de maxim 20 ani, din care 3 ani perioadă de grație, credit care pentru a fi cât mai avantajos din punctul de vedere al costurilor va fi obținut prin licitație publică. O hotărâre în acest sens va fi adoptată în ședința de joi a Consiliului Local Bistrița.
Municipalitatea contractează acest împrumut pentru cofinanțarea cheltuielilor necesare realizării a 24 de obiective de investiții finanțate cu fonduri europene.
În expunerea proiectului de hotărâre se arată că:
”În anul 2019, la nivelul municipiului Bistrița se află în derulare diverse proiecte importante de investiții, finanțate cu fonduri europene, în valoare de 365 milioane lei dintre care amintim următoarele: reconfigurare axa de transport public, linie verde de transport public, centru intermodal de transport public, amenajare piste de cicliști, reabilitare și modernizare școli publice, îmbunătățirea eficienței energetice a blocurilor de locuințe, etc. Pentru toate aceste obiective de investiții există documentație tehnico-economică aprobată, iar pentru unele există contracte de finanțare semnate și se află în faza de contractare a lucrărilor. Realizarea acestora presupune însă existența unor importante resurse financiare, resurse care nu se regăsesc în totalitate în bugetul local al municipiului Bistrița. O soluție alternativă utilizată de către autorităţile publice pentru atragerea rapidă a capitalului necesar realizării obiectivelor de investiţii de interes local este contractarea unui împrumut care să fie avantajos din punct de vedere economic (costurile creditului, dobânda şi comisioanele să fie cât mai mici). În acestă situaţie propunem aprobarea contractării unei finanțări rambursabile interne prin credit bancar de tip linie de finanțare revolving în valoare de maxim 49 milioane lei, cu o maturitate de maxim 20 ani, din care 3 ani perioadă de grație, credit care pentru a fi cât mai avantajos din punctul de vedere al costurilor va fi obținut prin licitație publică.
Contractarea împrumutului se va face pentru finanțarea cheltuielilor, inclusiv a celor neeligibile, asociate proiectelor de investitii finanțate prin fonduri structurale ale Uniunii Europene din perioada de programare 2014-2020 conform Anexei la Proiectul de Hotărâre. Totodată dorim să subliniem faptul că potrivit legii 273/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, capitolul IV ,,Împrumuturi’’, art.63, 5^1, împrumuturile contractate de unităţile administrativ-teritoriale pentru asigurarea prefinanţării şi/sau cofinanţării proiectelor care beneficiază de fonduri externe nerambursabile de preaderare şi postaderare de la Uniunea Europeană nu sunt luate în considerare la calculul gradului de îndatorare în momentul trimiterii cererii pentru autorizarea contractării împrumutului. Cu toate acestea, chiar dacă ar fi să calculăm gradului de îndatorare prin luarea în considerare a tuturor contractelor de împrumut existente, inclusiv a noului împrumut, la o dobândă estimativă a pieţei bancare, acesta se situeaza sub 12% față de 30% aşa cum prevede art. 63, alin. 4 din Legea nr. 273/2006 „Legea finanţelor publice locale”.
Partidul are nevoie de bani. O sursa consistenta de bani este „para-ndaratul”. Din fondurile europene se ciupeste mai greu. Asa ca….imprumutul e o alternativa perfecta. Oricum cetatenii platesc imprumutul….nu politicienii
Pentu a fluidiza traficul din Bistrita sunt absolut necesare construirea unei noi variante ocolitoare si pistele de ciclisti
vindeti ma partia si aveti resurse,vedeti gasiti cumparatori pt investitia aberanta a cretului?nerusinatilor,locul vostru este langa dracnea.
Da bani pentru canalizare in zona Zavoaie nu aveti? Mihai Viteazu , Tanase Tudoran. Ati distrus structural strada Falezei cu cacatu ala de asfalt si acum 25 de case sunt inundabile. Wonder …Centru Istoric….aici ingropati banii. Cine dracu va face studiile alea de fezabilitate de 30 milioane ROn pentru o scoala. Isuse. face una noua. Nu o reabiltezi. Pista ciclisti 22 milioane…..pentru vopseaaa??????
Multumesc pentru publicarea comentariului, desi am injurat birjareste in preambulul acestuia.
Te ia cu capu` cand vezi prioritatile viitoarei foste administratii din Bistrita. Oare 15% obtinute nu le zice nimic pentru Bistrita?
JUMATATE personal in administratia Bistritei, Asta trebuie.
Si clica Cretu sa dispara urgent.
Rușine sa va fie! Utilități vrem in localitățile limitrofe, asfalt . Bine ca ați facut pârtia lui rahat pe credit, visați centre intermodale. Doamne fereste si apăra ne de prosti!
Ce nu inteleg deloc este faptul ca administratia se imprumuta ca sa vina cu cota separata in izolarea blocurilor unde sunt proprietari cetatenii orasului. Pai cum vine asta sa dai dobanzi pe care tot noi le platim pt. a izola la alti proprietari din taxele si impozitele platite de contribuabili. Ceva e putred rau de tot in asemenea abordari . Curtea de Conturi ar trebui sa verifice legalitatea imprumutului si felul in care se cheltuiesc banii. Aici intra in discutii si miile de case ale bistritenilor care nu au primit invitatia administratiei de a li se izola peretii. Se face clar o nota discordanta intre cei de la case si cei de la bloc. Cred ca pe considerentul ca cei dintai ar fi mai bogati financiar. Este totusi de cercetat un asemenea fenomen.
Corect. Ce pana mea. Sa reabiliteze in cazul acesta toate imobilele din perimetrul Orasului. Ca vor, ca nu vor proprietarii.
MAOOOOO
Next in line curly man
#Mircea, ai perfecta dreptate!!!! Dar hai sa ne gandim cate case care platesc impozite si se afla in intravilanul Municipiului Resedinta de Judet, NU au curent (au tras cate un fir prin gradini pe barba lor), NU au gaz, nu au apa curenta (folosesc apa din fantani si puturi), NU au canalizare, NU exista santuri, NU exista trotuare, NU exista drumuri pavate sau asfaltate (drumurile de piatra sunt spalate la cea mai mica ploaie)… daca te gandesti bine totul e cu NU … ma gandeam acum la fostele puncte termice care in continuare sunt focare de infectie!!!
Repet #Mircea… vorbim de Municipiu resedinta de judet – imi imaginez ce nu e prin sate sau localitatile limitrofe la care faci tu referire!!!!
CUM …. SA FACI CREDIT SA IZOLEZI BLOCURILE PRIVATE SI EU SA VA PLATESC CREDITUL???
LANGA DRAGNEA VA E LOCUL LA TOTI ASTIA DIN CONSILIUL LOCAL CARE VOTEAZA ASA CEVA
LA PARNAIE VA E LOCU HOTILOR
pai hai sa iesim in strad in fata primariei si sa strigam ca nu suntem de acord cu asa ceva… altfel nu ne baga in seama nimeni… si ei fac doar ce vor!!!
dar parcari? orasul e sufocat iar primaria vrea sa mai desfinteze drumuri. rusine.
Aflat pe făraș, Crețu vrea sa între in istorie și cu alte proiecte cu cântec, ca sa nu zic nefolositoare, exagerat de scumpe și din banii bistrițenilor!
De Crețu, ne-am lămurit! Dar astialalti care ii aprobați matrapazlâcurile, ce faceți? Consilierii locali care Votează pentru și funcționarii care îl susțin sau nu-l împiedica sunt la fel de vinovați!!!
Nenorociților, astea sunt prioritățile Bistriței pt care ne îndatorați și copiii?
Wannabe, nu ziceai tu din cizmele de guma de la innndatiile de săptămânile trecute ca te ocupi de canalizări? Ai și uitat, pădurarule???
Crețu e istorie, e pe făraș și chiar și după aia 15% luați la bistrita, voi ăștia care vreți sa administrați in continuare tot aruncați banii pe fereastra??? Cu ce sunteți voi mai buni decât Crețu???
cretule , suna-l pe dragnea ce-ti trebuie la pechet…
eu iti aduc …un set de prezervative
10 pe zi
În primul rând ar fi imperios necesar să știm când veți ajunge la maturitate domniile voastre, cei din primărie, din consiliul local și să știm exact ce sumă avem de achitat din creditele angajate de până în prezent și care este perioada de rambursare, când este termenul limită. După aceea se poate discuta de un nou credit și de capacitatea suportabilității bugetului pentru restituirea unui nou credit. Apoi sunt câteva obiective pe care le-ați trâmbițat că au asigurată finanțarea, precum unitățile de învățământ de la pozițiile 19-24 din tabelul de mai sus. Este discutabilă investiția într-un obiectiv cum este centrul intermodal de transport public, deoarece încă nu este nicio idee sigură despre traseul centurii ocolitoare a municipiului. Vă îndemn pe toți cei care aveți legătură cu administrarea treburilor la care ați fost angajați prin votul cetățenilor municipiului să vă luați în serios atribuțiile și să nu vă gândiți că în actualele împrejurări create după 26 mai, veți avea posibilitatea să îndatorați urbea și apoi să vă luați ”tălpășița”, deoarece nu v-ați găsit proștii care să se înhame la încărcătura de datorii prost chibzuite de voi. Până la termenul ”decontării” mai este încă un an, faceți-vă treaba la care v-ați angajat de voie bună, nu v-a silit nimeni să luați frâiele administrării treburilor municipiului!!!
Bistriță, minunează-te!
Bistriță, depanează-te!
Bistriță, despârtiază-te!
Bistriță, destruțează-te!
Bistriță, desucește-te!
Bistriță – răsucește-te!
Bistriță – redalează-te!
Bistriță, bistrițează-te!
Bistriță, dezmețește-te!
Bistriță, descrețește-te!
Nu acestea sunt prioritatile orasului. Cel putin 3 dintre proiecte sunt inutile. In primul rand, centrul intermodal de transport nu este altceva decat o platforma de beton cocotata la 9 metri peste peroanele de tren este o solutie idioata, costisitoare si inutila care complica circulatia auto in loc sa o rezolve, cu atat mai mult cu cat activitatea feroviara din gara Bistrita este redusa la cateva trenuri de calatori. In primul rand nu se rezolva nici pe departe problema fluidizarii circulatiei auto in zona garii. Dimpotriva, accesul pe platforma presupune construirea unor rampe care complica si mai mult circulatia, intrucat strazile din jurul garii sunt inguste. De aceea, o solutie mai realista si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela noua. Aici ar putea sa se mute si activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, iar in locul ramas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogara, fara a mai fi nevoie de platforma suspendata.Astfel, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies trenurile de calatori. Circulatia feroviara spre Bistrita Bargaului este extrem de redusa si prin urmare legatura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-o trecere la nivel.
Apoi, etapa a II-a de regenerare a centrului istoric. Dupa etapa I-a, aceea cu promovarea celor 3 axe turistice denumite :Axa Coroanei, Axa Artelor și Axa Breslelor, care s-a dovedit
un fiasco, datorita faptului ca pavajul dupa ce a fost de proasta calitate, nici macar nu a fost montat corect şi se mişca. De asemenea, capacele de canal au ruginit, la fel si coşurile de gunoi , cele care au mai rezistat distrugerilor . In prezent, toată investiția din bani europeni a fost compromisa, iar acum, piatra cubică se sfărâmă de-a dreptul, bucăţile de pavaj cu emblema oraşului s-au fisurat, multe coşuri de gunoi au fost distruse şi stâlpişorii de beton s-au înclinat şi nu mai au mult până cad cu totul. Bistriţenii care trec zilnic prin Piaţa Mică, fie pe jos sau cu maşina, resimt denivelarile dalelor care se mişcă tot mai tare.
Apoi , se baga in continuare bani in Wionderland si nu exista nici un proiect de combatere a inundatiilor in zonele cu probleme.
a facut abuziv cretu un teren de sport pe strada subcetate DIN BANII PROSTILOR , ce a fost dezafectat prin hotarare judecatoaresca si acum a facut credit sa platesca COPII PROSTILOR ca sa redea starea initiala in spatiu verde!!!!
CURTEA DE CONTURI E TOT PESEDISTA …DECI TOT LA PARNAIE VA MERGE!
Bravo tinctura, bine zis.
Multumesc Vanesa.
Cat de mult as vrea sa nu comentez cu obida.
Da … pe bune….ii de noaptea mintii. Mama ei de treaba. M.am uitat mai de dimineata peste prioritatile lor. Acum parca le vad si mai aberante, Ii horror.
Cifre desprinse din scenarii SF
As da cu ei de pamant Pana ar ramane nimicul. Pentru ca asta sunt.
treaba primarului e sa se ocupe cu distractia populatiei si tinutul pe palme a asistatilor sociali votanti,plin orasul de gypsani cu puradei,astia o sa ne plateasca pensia?vanzatori de neam si tara,basca acum aduc vietnamezi.
Partieeeee. Sper ca mai „se face” o partie, altfel voi fi tare dezamagit.