Actualitate

Bară la bară pe centura Bistriței. Ministerul Transporturilor scoate la licitație noua ocolitoare

(FOTO)  Trafic extrem de aglomerat, marți, la Bistrița în zi de sărbătoare și în plină lună de concediu atât pentru românii din țară, cât și pentru cei care lucrează în afara granițelor și vin acasă. Așa se face că aceia care au ales marți dimineața centura în speranța că vor tranzita mai ușor Bistrița au avut de așteptat în coloană și nu din cauza vreunei restricții, ci pur și simplu pentru că erau foarte multe mașini.

Prezent la conferința județeană de alegeri a PSD BN, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a vorbit despre proiectele de infrastructură legate de județul Bistrița-Năsăud.

”Până în 15 august relicităm proiectare și execuție pentru varianta de ocolire Bistrița. În ceea ce privește DN 17 D Beclean-Cârlibaba, până la sfârșitul lunii august dăm drumul și la proiectare și la execuție. Vrem să intrăm în linie dreaptă. Centura Năsăud: Acum două săptămâni a fost o echipă de la minister, a discutat cu domnul primar despre acest obiectiv pe care îl vom băga pe fonduri, vom lansa documentația până la sfârșitul lunii septembrie ca să dăm drumul la studiul de fezabilitate”, a spus Răzvan Cuc.

În aprilie 2019, viceprimarul Cristian Niculae anunța că, împreună cu o echipă mixtă de specialiști, reprezentanți ai Consiliului Județean, CNAIR, Primăriei Livezile, Primăriei Budacu de Jos și Primăriei Municipiului Bistrița, a mers să vadă la fața locului o variantă ocolitoare care ”nu va afecta liniștea și confortul cetățenilor nici în timpul construcției, nici a utilizării ei”.

”În urma discuțiilor purtate ieri (joi -n.r.) cu Președintele Consiliului Județean, Radu Moldovan, și reprezentanții CNAIR, am decis să găsim soluții pentru o variantă de centură ocolitoare, alta decât Centura Sud, care a produs nemulțumiri în rândul bistrițenilor. Aceasta ar fi afectat zone rezidențiale din orașul nostru, zone de agrement și recreere și ar fi fost un proiect deosebit de greu de realizat din punct de vedere tehnic. După cum îi spune și denumirea, “centura ocolioare”, căutăm să fie amplasată în afara orașului/altor localități și va tranzita, fără a deranja, (DN 17)- Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Ghinda – DN 17 (între Livezile și Rusu Bârgăului). De centura ocolitoare a Bistriței avem nevoie ca de aer, iar în perioada următoare analizăm și varianta de Nord a unei centuri, pentru a o implementa rapid pe cea mai bună, cu scopul a decongestiona și fluidiza traficul rutier din orașul nostru”, a scris Cristian Niculae pe Facebook, așa cum am scris AICI. 

Între timp se lucrează și la sensul giratoriu de la intersecția Drumului Cetății cu str. Tărpiului care ar urma să fie gata la început de septembrie așa cum același Cristian Niculae a anunțat. 

12 comentarii

  • Nu este posibosibil prin Nord de construit un traseu de variantă ocolitoare deoarece pe acolo sunt deja cartiere rezidețiale şi alte construcți care practic blochează drumul oricărei variante de traseu ocolitor.

  • Construți mai repede sensul giratoriu de la intersecției Drumul Dumitri Vechi cu Drumul Cetăți. Acum practic este posibil să traversezi acolo Drumul Cetăți doar cu elicopterul.

  • Licitatia a fost lansata in 22 august, in aceleasi conditii cu precedenta care nu a avut succes.

    „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Bistrita”.

    Valoare estimata: 2.330.977,50 RON fara TVA

    Durata contractului: 14 luni

    Fonduri: POIM

    Termen depunere oferte: 11.09.2019

  • Peste fluidizarea traficului auto din Bustrita este necesara o ruta alternativa pe langa calea ferata: de la intersectia cu calea ferata de la Lucian Blaga, Colibitei, Artarilor, Rodnei, Imparatul Traian etc. Anul acesta sa realizat legatura dintre Colibitei si Artarilor insa imbecili au blocato cu o linie continua care nu te lasa sa travesezi strada Slavici. Aceasi situatie tampita este si la intersectia stazilor Artarilor cu Rodnei. Un prieten glumeț spunea ca „Bistrita este mai lunga decat lata”, logic circulatia pe strazile care strabat orasul pe lungime trebuie sa aiba prioritate fata de strazile ce strabat orasul pe latime. La noi situatia este complet pe dos si noi ne miram ca orasul este blocat.

  • Oameni din Bistrita merita sa aiba a varianta ocolitarea ca lumea pe langa Monariu Jelna si nu alte improvizati de moment propuse de politiceni nauci.

  • Centura Bistritei , aminitita mereu in preajma alegerior (de 15 ani incoace) si nimic realizat.
    Doar bani aruncati pe studii de fezabilitate.Oricare varianta care va ocoli orasul , chiar daca vor rezulta 15 km in plus ,este binevenita. Sa nu uitam ca dupa ce va fi realizata, toate camioanele vor fi obligate sa o foloseasca si asta va duce la fuidizarea traficului .
    Iar daca se va putea circula pe centura cu 90 de km/ h , toti cei aflati in tranzit vor alege aceasta varianta.

  • @cititor Nu ai cum sa trece dealul spre Dumitra. Pe la Budacul de Jos drumul va fi mai rapid si va fi preferat si de TIR-risti si de automobilele in tranzit dinspe Suceava, Cluj, Targu Mures. Printre alte o parte din Moldoveni circula si pe Valea Sieului nu numai pe Pasul Tihuta.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.