Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud a făcut publică lista cuprinzând punctajele acordate în urma evaluării dosarelor depuse în vederea obţinerii gradaţiei de merit – sesiunea 2020, aprobate în consiliul de administraţie al ISJ Bistrița-Năsăud în data de 10.07.2020.
Dacă studiem cele două coloane, ”autoevaluare” și ”evaluare”, vom putea observa că foarte multe dintre cadrele didactice și-au supraevaluat munca, fiind puține cazuri în care autoevaluarea a corespuns cu evaluarea finală.
Și-au evaluat corect munca: prof. Teodor Cotuțiu de la Liceul ”Ioan Căian Românu” Căianu Mic, prof. Monica Halaszi de la Colegiul Național ”Liviu Rebreanu” Bistrița, prof. Luminița Siman – Liceul cu Program Sportiv Bistrița, prof. Luminița Ujică – LPS Bistrița, prof. Rodica Tănase – Liceul Economic Năsăud, prof. Doina Bogdan – Liceul Economic Năsăud, prof. Violeta Șinar – Grădinița ”Albă-ca-Zăpada” Bistrița, prof. Susana Gălățan – Colegiul Național ”Liviu Rebreanu” Bistrița, prof. Ciprian Mureșan – CNLR Bistrița, Margareta Pop – bibliotecar CCD, Cristian Cosma – informatician Școala ”Avram Iancu” Bistrița.
Doar în cazul lor, punctele acordate la ”autoevaluare” coincid cu cele obținute în urma evaluării dosarelor de către comisie.
Majoritatea candidaților și-au supraevaluat munca. Spre exemplu, Antonia Bora (poziția 19 în listă), profesor de română la Școala Gimnazială Leșu, a considerat că merită 124 de puncte, iar comisia de evaluare i-a acordat 60.4.
Printre cei care și-au acordat singuri un punctaj prea mare s-a numărat însuși inspectorul școlar general Mihai Mureșan (poziția 29 în listă). La ”autoevaluare” și-a trecut 95 de puncte, comisia i-a dat 76.40.
Învățătoarea Mariana Bor de la Școala Gimnazială nr. 4 Bistrița s-a subevaluat. Și-a dat 131 de puncte și în final a primit 135. La fel a făcut și Adriana Maria Oros-Mănarcă, psihopedagog la Centrul de Educație Incluzivă nr.1. Și-a acordat 98,5 de puncte și a primit 102,5 puncte.
Aceste rezultate ale comisiei condusă de Deak Zoltan, inspector general-adjunct, pot fi însă contestate.
Eventualele contestații se pot depune la sediul ISJBN sau se pot transmite scanate prin e-mail la adresa isjbn@isjbn.ro.
Prin gradația de merit profesorii, învățătorii și educatorii primesc 25% majorare de salariu timp de 5 ani. Miza acestei bonificații este extrem de mare. Gradația de merit se acordă pentru 16% din numarul de norme didactice la fiecare disciplină existente într-un judet, iar „câștigătorii” se aleg prin concurs anual de dosare.
Acordarea gradației de merit se face prin participarea profesorilor la un concurs, în fapt o analiză a dosarelor cu un volum de documente foarte mare pe care aceștia trebuie să le depună. În metodologie există o fișă prin care profesorul își face autoevaluarea, iar pe aceeași fișă este evaluat de evaluator (inspectorat) pe baza documentelor depuse la dosar. Fișa acordă puncte profesorului, în funcție de activitățile avute.
Citiți AICI ce s-a modificat anul acesta în ce privește criteriile de acordare a gradației de merit.
O mare porcarie aceasta gradatie de merit.Stim foarte bine ca majoritatea dosarelor sunt fabricate..diplome si multe alte hartii false.Nu vad cu ce sunt unii mai merituosi decat altii…..concurs de dosare, de pile si de politica.Ar trebui desfintate aceste gradatii!!! Unii dintre cei care au gradatie de merit de multe ori nu isi fac nici datoria la clasa, de cum sa munceasca in plus….eventual se ocupa de procurarea hartiilor, nu de lectii.
Ce competențe ai ca să poți face astfel de aprecieri? Câte adeverințe sau diplome false se pot face ca să acoperi toate criteriile de evaluare? Vorbești în cunoștință de cauză sau spui numai să sune? Toată lumea se pricepe la orice. Nu știu câți din cei care critică ai își dau cu părerea au fost măcar la un concurs pe bune, așa cum susțin profesorii pe parcursul carierei didactice.
Asta spune multe despre cât de putred și găunos este sistemul de învățământ din România. Și în cazul acestor inși, nu le pot zice mai bine, funcționează zicala „la plăcinte înainte, la război, înapoi”! Aceștia sunt domnii care modelează copilul de astăzi, adultul de mâine! Mă întreb, cum niște astfel de oameni ar putea forma corect niște copii, atâta timp cât ei sunt incorecți cu ei înșiși? Dumnezeule, oamenii aceștia ar trebui să fie niște modele, niște oameni care să se ofere drept exemple comportamentale copiilor pe care, chipurile, îi educă! Vă mai mirați de ce educația românească se află în moarte clinică? Sau de ce copiii ieșiți de pe băncile școlii, în marea lor majoritate, se gândesc doar la șmenuri care să-i îndestuleze peste noapte? Vă miră faptul că foarte mulți dintre copii nu posedă minime valori morale? Vă mai miră că fără de legea este un „atribut” de bază în bagajul intelectual al elevului de astăzi? Nu ar trebui să vă mire, pe mine nu mă miră deloc acest fapt, baza acestor copii este croită de acești domni, mulți dintre ei cu mari lacune comportamentale și cu imense carențe profesionale. Evident că pretențiile acestor oameni sunt nemaipomenite, deși în dreptul realizărilor lor, după cum dovedesc toate testele internaționale și examenele interne, se concretizează în: rată crescută a analfabetismului, rată scăzută de promovare a examenelor de capacitate și de bacalaureat, clase întregi de elevi care nu sunt în stare să promoveze niște simulacre de examene, copii dezorientați, ieșiți de pe băncile școlii fără nicio perspectivă, dar foarte buni executanți ai ordinelor venite de la cei mai „mari” ai țării, copii care nu au capacitatea necesară să distingă adevărul de minciună, realitatea de gargară și informația corectă de cea manipulatorie etc. Astăzi, din păcate, o spun cu mare regret, culegem tot ce am semănat în cei 30 de ani scurși de la „Revoluție”, haos, prostie, incultură și o populație tot mai nepregătită și mai expusă îndobitocirii, sunt roade otrăvitoare, dar adevărate. Țara te-a vrut prost, așa te are, dar acuma îți pretinde să gândești, mă întreb, cu ce să gândești atâta timp cât acest instrument ți-a fost luat sau nu ți-a fost dezvoltat? Evident, foarte vinovată pentru acest lucru este clasa politică, dar susținută orbește de pactizarea profesorilor la acest „deziderat”, tot mai slab pregătiți, tot mai obedienți în fața politicului, tot mai ascultători ordinelor venite dinspre acest sector și tot mai surzi la nevoile copiilor, cărora ar fi trebuit să le fie un al _II-lea părinte. Deci, avem oamenii pe care am vrut să-i avem, iar profesorii sunt foarte vinovați pentru carențele comportamentale și lipsurile intelectuale ale unor adulți pe care ei i-au modelat.
De unde rezultată că sistemul e corupt când chiar inspectorul general a fost evaluat „la sânge”. Este vorba de evaluarea activității cadrelor didactice pe o perioadă de 5 ani, după zeci de criterii. Este imposibil să fraudeze toți profesorii, la toate aceste zeci de criterii de evaluare. Rezultate cu elevii nu mai înseamnă în anul 2020 cât de mult dictează profesorul în caiet elevilor și nici câți de zece are la examenul de sfârșit de ciclu școlar, s-ar putea în multe cazuri să nu mai ajungă acolo mulți copii dacă educatoarea, învățătoarea sau profesorul nu are de grijă, de fiecare în parte, în fiecare zi, după mintea, sufletul și nevoile fiecărui copil. Dar câți dintre voi cei care criticați, înțelegeți toate astea? Apoi, în câte domenii din privat angajații susțin atâtea examene și evaluări precum profesorii? În nici unul, angajarea, promovarea și salariul e adesea la bunul plac sau negociere. Iar despre Examene naționale (titularizare, grade didactice, gradații, ocuparea posturilor vacante) nici nu poate fi vorba în privat, doar cu siguranță doar cei din justiție, armată, sănătate. Nu mai puneți egal între servicii publice (educație, sănătate, armată) și funcționarii din ministere, parlament, partide politice, primării și consilii județene
Lucrez în învățământ de foarte mulți ani, am accesat si eu o singură dată la această gradatie de merit, deci știu foarte bine cum se desfăsoară lucrurile. Este adevarat, se dau doar două „bunăvoința ” celor care evaluează dosarele, după simpatii, după „cunoștințele” pe care le ai in comisia de evaluare. Cunosc munca multor colegi, si, in general, se cam știe cine merită si cine nu, dar primesc doar cei care „trebuie”. Plus ca directorii intră în competiție pe catedra unde au specializarea, deși sunt locuri separate pentru ei, numai ca trebuie să primească neapărat!
Din păcate, așa se procedează…
Vorbim din Dex, stati probabil intr-o bula din sistemul de invatamant cum au stat si ai mei parinti vreme de peste 30 de ani; lor nu le venea sa creada ca examenele in facultate se pot lua si pe cai ocolite. Poate ca dvs sau cunostintele dvs. au luat gradatia de merit pe un dosar muncit cu multe zile de studiu si nopti nedormite. Ridicati ochii peste gard si priviti atent in afara bulei, nu mai negati ce este evident pentru toata lumea. Aceste concursuri de dosare sunt aranjate. Si foarte important, nu mai faceti afirmatii in necunostinta de cauza. Va spun eu care nu am lucrat nici o ora la stat in 26 de ani, competitia in privat este una reala bazata pe competenta in rezolvarea problemelor, nu pe hartii. Si in privat salariile se acorda dupa indicatori de performanta. Se fac evaluari anuale, se trimit oamenii la specializari, dau examene si se dau recompense dupa merit (or fi si exceptii, ca peste tot) deci va rog eu nu mai imprastiati generalizari despre cum profesorii dau mai multe examene in cariera comparat cu cei din mediul privat.
În general este o gradatie de nemerit nicidecum de merit! Eu consider că acest drept salarial a fost dat special pentru a crea anumite animozitati! Mie imi este silă numai când aud de așa ceva ! Clientela nu prea se schimbă de la an la an ! O mizerie! Ar trebui desființată si ar trebui plătiți bine cei care fac performanță, nu toate nulitatile care nu știu decât să facă dosare ! Bineinteles că nu mă refer aici la toate persoanele care obțin acest drept, ci doar la 90 % !
Sunteti siguri ca Muresan Mihai are 76,5 puncte?! Am participat la evaluare dosare, avea sub 70 puncte, eu asa stiu. Foarte curios!!
Felicitari d-na Cristiana! ca-i rosie ca-i galbena tot ciuma E!
Ne-am trezit din hibernare
Şi-am strigat cât am putut:
Sus Cutare! Jos Cutare!
Şi cu asta ce-am făcut?
Am dorit, cu mic, cu mare,
Şi-am luptat, cum am ştiut,
S-avem nouă guvernare,
Şi cu asta ce-am făcut?
Ca mai bine să ne fie,
Ne-a crescut salariul brut,
Dar trăim în săracie,
Şi cu asta ce-am făcut?
Ia corupţia amploare,
Cum nicicând nu s-a văzut,
Scoatem totul la vânzare,
Şi cu asta ce-am făcut?
Pentru-a câştiga o pâine,
Mulţi o iau de la-nceput,
Rătăcesc prin ţări străine,
Şi cu asta ce-am făcut?
Traversăm ani grei cu crize,
Leul iar a decăzut,
Cresc întruna taxe-accize,
Şi cu asta ce-am făcut?
Totul este ca-nainte,
De belele n-am trecut,
Se trag sforile, se minte,
Şi cu asta ce-am făcut?
Se urzesc pe-ascuns vendete,
Cum nicicând nu s-a văzut,
Ţara-i plină de vedete,
Şi cu asta ce-am făcut?
Pleacă-ai noştri, vin ai noştri!
E sloganul cunoscut;
Iarăşi am votat ca proştii,
Şi cu asta ce-am făcut?
******
Regretatul Constantin Tanase
Această gradație de merit este o MASCARADĂ… Liste dinaintea evaluării dosarelor, liste ce cuprind „preferințe”: inspectori, directori, lideri de sindicat și câțiva profesori printre aceștia ce fac parte din simpatiile celor sus-puși.. Dacă se compară lista de anul acesta cu lista din 2015 se poate observa cu ușurință că majoritatea se regăsesc… RUȘINE pt ceea ce se face! Oare noaptea dorm bine, cu conștiința împăcată?!?!
Se regăsesc în lista de anul trecut? Deci cei care au luat anul trecut au luat și anul acesta? Bravoo Mărie! Detectiv X Files. Analfabeți funcționali, citiți ce este și cum se acordă gradația de merit în învățământ!
Sunt deșteaptă eu Mărie, anul trecut a fost 2019, eu făceam referire la anul 2015, adică acum 5 ani când actualii „merituoși” au obținut gradația de merit… Din ce cunosc eu gradația de merit se acordă pe 5 ani… Deci majoritatea celor care au obținut anul acesta, în 2020 se regăsesc și – n 2015 adică acum 5 ani și cu siguranță vor fi pe listă și peste 5 ani, în 2025…. Mesajul este pt cea/cel cu nickname-ul „Deșteaptă ești Mărie”
DE MEDITAT!
https://www.facebook.com/groups/educatiebuna/permalink/742981909954887/
0732407032
Maria, dorm bine, nu-i încearcă remușcarea, rușinea saujena, au obrazul mai gros decât talpa la păpuc și mult mai zdrențuit și mocirlos decât aceasta.
Cunosc personal profesori mediocrii care la clasă nu fac mare brânză, dar primesc de ani de zile gradație numai pentru că știu să facă un dosar beton și au spate în inspectorat.
Mă întreb dacă cei care s-au autoevaluat corect nu au fost chiar ei in comisia de evaluare a dosarelor sau au fost ‘ preferații’ inspectorilor de specialitate! Îmi cer scuze pentru cei care au meritat și s-au autoevaluat corect.
Cine să-și dea demisia, liderii de sindicat/inspectorii?? Adică „spună” și totodată cei care fac „jocurile”? Niciodată, le tine noaptea de cald…
Va putem ajuta in aceasta problema.
Daca sunteti profesori
https://editura-inspirescu.webnode.ro/servicii-profesori-si-educatori/
0732407032