Valoarea estimată a achiziției este de 56.452,00 lei fără TVA. Data limita de depunere a ofertelor este 8 octombrie, ora 15.00.
”Elaborarea și implementarea planului de mobilitate urbană trebuie să asigure satisfacerea unor cerințe și nevoi de utilitate publică ale comunității locale în domeniul mobilității și transportului urban, deplasarea fără a fi expuși la riscuri personale majore, îmbunătățirea continuă a mobilității și calității vieții cetățenilor. Abordând obiective sociale, de mediu şi economice, precum şi obiective în domeniul integrării şi al siguranţei, se va pune un accent sporit pe transportul durabil”, se arată în caietul de sarcini.
În acest scop, planul ce va fi elaborat trebuie să ofere soluții care să vizeze următoarele obiective: management eficient al transportului şi al mobilităţii, o bună distribuţie a bunurilor şi servicii de logistică performante, restricţionarea accesului auto în anumite zone ale oraşului, promovarea transportului în comun, promovarea unor mijloace de transport alternative, înlocuirea maşinii personale în favoarea transportului în comun, mersului pe jos, mersului cu bicicleta, cu motocicleta sau cu scuterul, asigurarea unor spaţii de parcare suficiente şi a unor piste de rolleri şi biciclişti.
Planul de mobilitate trebuie să aibă la bază o viziune pe termen lung pentru dezvoltarea transportului și a mobilității în Bistrița și va cuprinde toate tipurile și formele de transport: public și privat, pasageri și marfă, motorizat și nemotorizat, în mișcare sau oprit.
Planul de mobilitate va cuprinde, de asemenea, o evaluare a costurilor și beneficiilor transportului, incluzându-le și pe cele ce nu pot fi cu ușurință măsurate sau evaluate cum sunt cele referitoare la emisiile de noxe sau impactul asupra calității aerului, soluțiile propuse urmărind obținerea unui impact maxim al resurselor utilizate.
Planul integrat de mobilitate urbană se va baza pe modelul de transport şi va cuprinde prioritizarea măsurilor aferente optimizării sistemului de transport urban, o dezvoltare consistentă a zonelor pietonale, identificarea punctelor nodale importante unde se pot efectua interschimbări ale modalităților de transport, propunerea unei politici de parcare, etc.
Adaugă comentariu