Pe Podul Berăriei, deocamdată lipsit de utilitate fiindcă nu duce nicăieri, s-ar putea circula cel mai devreme la final de an dacă firma CML – care lucrează la strada Faleză – se va ţine de cuvânt şi va termina de amenajat artera de peste râu mai devreme de cum prevede contractul.
Viceprimarul Cristian Niculae a declarat că CML are la dispoziţie, potrivit contractului, nouă luni să termine strada Faleză, dar că reprezentanţii firmei condusă de Vasile Roş s-au angajat să termine mai repede pentru ca podul să poată fi traversat şi de maşini, nu numai de oameni cum se întâmplă acum.
2.830.000 lei costă amenajarea străzii Faleză, în prelungirea Podului Berăriei.
„La strada Faleză, lucrările au început acum o lună, termenul de execuţie este de nouă luni de la ordinul de începere a lucrărilor, ceea ce înseamnă martie 2018. Din promisiunile celor de la firma CML, care a câştigat contractul, cred că se vor termina în această toamnă şi strada Faleză va fi gata, inclusiv cu o zonă de promenadă pe malul râului, cu iluminat, aducţiuni de apă, canal şi tot ce trebuie pentru o stradă nouă la nivelul anului 2018”, a declarat viceprimarul Cristian Niculae.
Str. Faleză începe din str. Zăvoaie, perpendiculară pe aceasta şi paralelă cu râul Bistriţa până la Podul Berăriei care va asigura legătura cu str. Libertății.
Lucrările cuprinse în cadrul proiectului constau în realizarea sistemului rutier la partea carosabilă, amenajarea unui sistem de canalizare pluvială și menajeră, realizarea racordului dintre stradă și Podul Berăriei prin intermediul unui zid de sprijin, iluminat public. Strada va păstra traseul existent, alcătuit din succesiuni de aliniamente și curbe, ținându-se cont de amenajarea și racordarea străzii cu accesele în curțile riveranilor și intersecția cu străzile laterale. Partea carosabilă are două benzi de 3 m fiecare, un trotuar pe partea stângă de 1-1,5 m adiacent părții carosabile și un trotuar pe partea dreaptă de 1,5 m dispus pe coronamentul digului.
Dirijarea, colectarea și evacuarea apelor se va face gravitațional – prin asigurarea pantelor atât longitudinale cât și transversal ale căii spre 9 guri de scurgere. Rețeaua de colectare și evacuare a apei menajere pornește de la începutul proiectului și continuă până în punctul cel mai de jos al traseului unde se realizează o stație de pompare care va conduce apele printr-o conductă pe sub râul Bistrița până în căminul cel mai apropiat de pe strada Petru Maior. Având în vedere diferența de cotă dintre Podul Berăriei și nivelul actual al străzii, se va face un zid de sprijin pentru susținerea rambleului.
La amenajarea străzii Faleză s-a prevăzut atât iluminat stradal cât și iluminat pietonal. Pe 75 m de la începutul proiectului se vor monta stâlpi cu console pentru iluminatul stradal, iar pe restul proiectului se vor monta stâlpi care vor susține console atât pentru iluminat stradal cât și pentru iluminatul pietonal.
Mai măsurați trotuarul de pe faleză. Trebuie mers în șir indian!
E musai să se facă trotuar de 1m , restul se repartizează la vila potrivita . Pe viitor primăria va investi intr-un proiect de levitatie pentru a rezolva problema pietonilor
Eu inca borduri fixate direct pe pamant ca la trotuarul asta de 75 cm ….. n.am mai vazut. Nu pot trece doua persoane suple in sensuri opuse fara ca una sa cedeze. Doi biciclisti?!! ….Sa fim seriosi. Nu stiu care de pe la primarie zicea ca este o investitie demna de anii 2018…..prin gandire…executie…anticiparea nevoilor… si toate cele… Citez „……şi tot ce trebuie pentru o stradă nouă la nivelul anului 2018 ” Serios?!!
Tot ce se face aici respecta prevederile legale si cerintele proiectului. Asta si atat se poate face. Daca nu se facea deloc iar era o problema majora..bine ca s-a facut, oameni nemultumiti vor exista mereu.
Construind e singura cale spre progres ma bucur sa văd ca se găsesc soluții și nu scuze !!!!! Felicitări celor implicați in proiect ai administrației!!
Se construiește ai la periferi nu doar in zona centrală, asta este o viziune sănătoasă sa investești in toate zonele orașului nu doar in cea centrală!!!! Iar acest pod este binevenit penteu extinderea orașului și dezvoltarea lui
Lui Cretu ii place sa ne-o traga, asa ca in sir indian. Iar Cretu din spate : dansul pinguinului!
Ce vreti, minte ingusta, trotuar ingust.
Iar pentru ca nu incap 2 oameni sa treaca unul pe linga celalalt, se vor monta semafoare!
Va fi primul trotuar cu semafoare din lume! Oauuu, o alta realizare mareatza a edilului veveritzoi cu tzepuse in sensuri si fantani arteziene in blocuri.
Pentru Lili,
Lili draga, pesemne ca tu esti executantul si ai vrea sa cheltui cat mai putin. Oricum cei care ai primit comisionul nu vor avea nimic de obiectat daca trotuarul are jumatate din latimea proiectata, sau jumatate din latimea normala a unui trotuar. Cum sa comenteze cand au incasat jumate.
Uite Lili ce idee iti dau: Sa faci trotuarul numai cu 2 siruri de borduri? Adica fara pavele intre borduri.
Acuma daca te intrebi cum ai putea inaugura acest trotuar de promenada, iti raspund: Vei merge cracita, lipa-lipa pe borduri.
Marius zice: „Construind e singura cale spre progres ma bucur sa văd ca se găsesc soluții și nu scuze !!!!! Felicitări celor implicați in proiect ai administrației!!”
Nu Marius, Nu! Construind corect, constrund cu cap, construind lucruri utilizabile,… e calea spre progres.
Daca faci un trotuar care nu se poate utiliza in conditii de siguranta, faci mai mult rau.
Daca pavezi strazile cu piatra scumpa din Spania, lucrarea prost executata la care dupa 2 luni de la inaugurare (sau chiar inainte) se ridica de la sine dalele, iarasi nu inregistrezi un progres ci un regres, trebuind sa cheltui din nou bani pentru refacere strazii. Nu mai vorbim de imaginea creata orasului, nu mai vorbim de accidentele posibile.
Daca cheltui banii orasului pentru mere de plastic in loc sa repari strazile,
daca montezi tepuse in sensuri in loc sa montezi iluminat,
daca faci arteziene aiurea in loc sa introduci canalizare,
daca te imprumuti comunitatea pentru a face o pirtie cu noroi,in loc sa asfaltezi 100 de strazi,
daca renovezi un strand cu banii cu care ai fi putut construii o scoala…..
daca faci numai tampenii nu inregistrezi un progres.
Progreseaza doar Cretu cu comisioanele incasate si firmele capusa.
Tu probabil ai fost proiectantul sa-ti dai cu parerea ca nu e gandita bine treaba :)) Daca era asa nu se mai construia nimic aici, si se investeau banii in altceva.
Asta e treabă de rahat turcesc, prima oară trebuia expropriat țăranul care s-a mutat la Bistrița și care nu a permis să treacă peste cotețele lui un drum drept, lat, util, care să facă legătura între podul berăriei și strada Zăvoaie, care să poată fi folosit chiar și de camioane. Întâi EXPROPRIAT, și abia după obținerea sentinței definitive trebuiau începute lucrările la pod. Se putea face un proiect unic, fluent, nu pe bucăți și improvizații în stil românesc, cum se întâmplă acum.
De ce nu esti tu de acord sa te expropieze pe tine, sa iti demoleze casa iar in locul ei sa construiasaca Cretu un chiosc de informare care sa fie mereu inchis si care binenteles sa coste 1 milion de euro, pentru care primaria sa ia un credit pe care copii si copii nostrii sa-l plateasca?
Ce zici, vrei sa iti evalueze casa la nici 10% din valoare? Si sa te demoleze?
Mai judeca inainte sa casti gura!
E destul de simplu. Dacă proiectul trotuarului de pe faleză este de 1,5 m cineva trebuie să dea explicații. Patru pavele T (200x165x60) au lungimea, însumată, de 0,8 m. Plus două borduri vine cam un metru.
E cel mai ingust trotuar din Europa. Dar…are 5 pavele plus 2 borduri. Am fost azi cu bicicleta pe acel trotuar si e horror. In loc sa fie la nivelul pamantului, acel trotuar e ridicat aprox 40-50 cm ceea ce iti da impresia ca e mai ingust decat e in realitate. Daca te dezechilibrezi cumva e jale. Ajungi in rau dupa o cazatura de 5-6 metri. Sper sa se rezolve cumva si problema asta.
Mosu
7 august 2017 la 00:28
E cel mai ingust trotuar din Europa. Dar…are 5 pavele plus 2 borduri.
Nici macar atit, are 4 (patru) pavele si 2 borduri.
Cum poate Cretu sa aiba atita tupeu incat sa faca un trotuar nepracticabil si sa se lauda ca e la nivel de 2018.
Nu-i destul ca preturile le umflati de 10 de ori, mai faceti si lucrarile la jumatate.
Ce misto! Autostrada suspendata se face la Bistrita!
Sunt fericit cand vad ca toata lumea e arhitect, proiectant si expert! Hahaha! Ati studiat vreunul proiectul? Asa ati zis toti de Schullerwald si de Parcul Municipal si uitati ce minunatii avem! Romanul nu mai e expert doar in politica si fotbal, mai nou e si in Urbanism!
Ma Serafime, sa ma anunti cand vei trece cu caruciorul, cu copilul tau sau nepotul pe acel trotuar. Nu de alta dar ca sa incapem amindoi am sa te rog sa iti muti caruciorul pe dig in jos.
Bine?
Ii fi tu fericit nu zic, Fericit cu duhul.
Oare cine locuieste acolo sau are teren? Este cred cea mai scurta strada care in partea de jos nu duce nicaieri, iar venind spre punte are cred 300 m.
Nu asta e motivul astfaltarii strazii.
Daca se continua podul cu o strada inainte pina la strada Zavoaie, nu se asfalta in veci strada Falezei pentru ca raminea mai jos decat podul.
Dar cu primaria nu a dorit sa plateasca valoarea terenurilor care s-ar fi ocupat, a facut racordul cu Falezei.
Asa ca vom avea un pod special, care a costat de 10 ori cat un pod normal, arhitectura de pista de lansare , executie execrabila, pod care se termina brusc cu un viraj la stanga in picaj.
Bomboana de pe coliva va fi trotuarul de promenada pentru PINGUINI.
Trist!
oare Cretu asta nu ajunge odata cercetat? Daca tot ii place dansul pinguinului. Wink.
Pentru cei ce scriu şi susţin aiurea.
Să ne rugăm la Doamne-Doamne să vă fericească cu gemeni, copii sau nepoţi , funcţie de câtă umbră a-ţi făcut Pământului până în prezent.
Pe acest totuar să împărţiţi căruciorul în două şi să vă deplasaţi ca raţele de pe râul din apropiere, doamna în spate domnul în faţă.
Doamne ajută.