Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud se întruneşte marţi 12 martie, la ora 12.00, pentru a aproba proiectul de hotărâre ”privind repartizarea pe unităţi administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pe anul 2013 şi a estimărilor pe anii 2014-2016”.
La nivelul comunelor, cele mai mari sume le vor primi primăriile USL din Lechinţa – 600.000 de lei, Teaca, Nimigea – câte 400.000 de lei şi Livezile – 350.000 de lei.
Comunele conduse de primari PDL care se ţin tare pe poziţii vor primi cele mai mici sume. Este vorba de Nuşeni, Măgura Ilvei, Rodna, Şieu Măgheruş, Zagra – câte 50.000 de lei, Chiochiş, Feldru, Ilva Mare, Maieru – câte 20.000 de lei, Lunca Ilvei, Parva – câte 10.000 de lei, Runcu Salvei, Spermezeu, Şanţ – câte 5.000 de lei.
Vor fi distribuite unităţilor administrativ-teritoriale, conform proiectului de hotărâre, 15.668.000 lei reprezentând cote defalcate din TVA şi cote din impozitul pe venit.
Total comune – 11.268.000 lei. Bistriţa Bârgăului – 200.000; Braniştea – 200.000; Budacu de Jos – 200.000; Budeşti – 200.000; Căianu Mic – 200.000; Cetate – 250.000; Ciceu Giurgeşti – 200.000; Ciceu Mihăieşti – 200.000; Chiochiş – 20.000; Chiuza – 250.000; Coşbuc – 250.000; Dumitra – 200.000; Dumitriţa – 100.000; Feldru – 20.000; Galaţii Bistriţei – 300.000; Ilva Mare – 20.000; Ilva Mică – 100.000; Josenii Bârgăului – 300.000; Lechinţa – 600.000; Leşu – 250.000; Livezile – 350.000; Lunca Ilvei – 10.000; Maieru – 20.000; Matei – 200.000; Măgura Ilvei – 50.000; Mărişelu – 100.000; Miceştii de Câmpie – 238.000; Milaş – 250.000; Monor – 265.000; Negrileşti – 350.000; Nimigea – 400.000; Nuşeni – 50.000; Parva – 10.000; Petru Rareş – 300.000; Poiana Ilvei – 250.000; Prundu Bârgăului – 300.000; Rebra – 200.000; Rebrişoara – 200.000; Rodna – 50.000; Romuli – 200.000; Runcu Salvei – 5.000; Salva – 300.000; Silivaşu de Câmpie – 200.000; Sânmihaiu de Câmpie – 250.000; Spermezeu – 5.000; Şanţ – 5.000; Şieu – 250.000; Şieuţ – 300.000; Şieu Măgheruş – 50.000; Şieu Odorhei – 250.000; Şintereag – 200.000; Teaca – 400.000; Telciu – 100.000; Tiha Bârgăului – 300.000; Târlişua – 150.000; Uriu – 300.000; Urmeniş – 300.000; Zagra – 50.000.
Total oraşe – 4.400.000 lei. Bistriţa – 2.000.000; Beclean – 800.000; Năsăud – 1.000.000; Sîngeorz-Băi – 600.000.
O ordonanţă de urgenţă privind plata arieratelor la nivel local şi aprobată de Guvern stabileşte că fondurile din TVA şi impozitul pe venit se repartizează pentru achitarea arieratelor, precum şi pentru susţinerea programelor de dezvoltare locală. Este prevăzut în acelaşi timp că fondurile sunt alocate prioritar pentru stingerea arieratelor. Este introdusă şi o prevedere care stabileşte că, pentru unităţile teritoriale care nu înregistrează arierate, banii sunt alocaţi pentru proiecte de dezvoltare locală.
am parca un deja-vu atemporal, cu alte personaje
Comunele conduse de primari PDL care se ţin tare pe poziţii vor primi cele mai mici sume .
Nu inteleg deloc afirmatia aceasta.
Sunt şi primari care doar de formă mai stau în PDL. Îi găsiţi în galeria foto „Lansarea candidaţilor USL”. Atunci veţi înţelege
daca toti primari ar merge la USL, ar fi mai bine?
infintam din nou partid unic USL=PCR . Radu asta doreste.
http://www.timponline.ro/primarul-din-lechinta-despre-liviu-rusu-e-un-bade-din-ragla/
„el abţinându-se cu greu să nu facă şi alte considerente” ??? mai bine nu ne dadeati acest link din care aflam ca si pentru dvs. limba romana e un mister – considerente sau consideratii ??? oricum suna rau aici
Corectaţi-mă cu portocaliu dacă vă ajută la ceva.
Din imensa darnicie si generozitatea fara margini a puterii USL, iaca vor primi farame mici si aia de gandesc altfel, coloratii in portocaliu, aia de au fost alesi inconstient de oamenii din diverse comunitati, pe principiul ca musai is ai mai mari hoti, lenesi, ori cum le-o mai veni la gura dusmanilor. Oare asa sa fie? De ce sunt pusi oamenii astia la stalpul infamiei?
S-apoi, aia din politica mare, bucuresteana, spun ca banii astia de’s dati acuma primariilor sunt destinati cu prioritate pentru plata arieratelor, ce s-au umflat in ultimul timp, pe seama cheltuielilor alea de’s facute fie ca trebe fie ca nu, cu cap sau fara..
Asa ca, ii de vazut cine si ce o cheltuit si ce folos va avea de pe urma marinimiei actualului guvern, ce se gandeste cu o asa de mare aplecare spre comunitatile locale, de-ti vine sa pupi talpile unor asa bravi barbati de stat.
Tulai Doamne, mare e gradina ta !
Arieratele s-au umflat in ultimul timp ?? Poi atunci nu s-ar mai numi arierate.
🙂