Actualitate

Primarul Ioan Turc, ultimele noutăți despre centura Bistriței. ”Așteptăm cu foarte mare interes”

Primarul Bistriței, Ioan Turc, a spus care sunt ultimele noutăți legate de proiectul variantei ocolitoare a orașului, pentru care municipalitatea are semnat un acord de colaborare cu CNAIR și cu autorități locale partenere.

”Țin în permanență legătura cu CNAIR pentru că mă interesează ce se întâmplă cu viitorul drum de centură al municipiului Bistrița. Procedura pentru proiectare a avut loc, mă refer la tronsonul Baia Mare – Dej – Bistrița, care va cuprinde și centura ocolitoare a orașului. În momentul de față sunt analizate ofertele, iar cei de la CNAIR îmi spun că undeva la mijlocul lunii viitoare vom avea de semnat câștigătorul. Doamne ajută, așteptăm cu foarte mare interes ca acest lucru să se întâmple. Urmează așadar realizarea studiului de fezabilitate, după care proiectul tehnic și de execuție va fi preluat de noi, în baza unui acord pe care deja l-am încheiat cu CNAIR”, a declarat Ioan Turc într-o conferință de presă.

Traseul propus pentru centura Bistriței este Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile – nod rutier spre Rusu Bârgăului.

În martie 2021, municipalitatea a semnat un acord de parteneriat cu CNAIR, iar în februarie a.c., la Bistrița s-a semnat acordul de colaborare pentru varianta ocolitoare între Primăria Bistrița, Primăria Livezile, Primăria Budacu de Jos, Consiliul Județean Bistrița-Năsăud și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Proiectarea și implementarea proiectului se vor realiza în două etape, după cum urmează: Etapa 1 – Etapa de proiectare, reprezentând elaborarea studiului de fezabilitate, care se va realiza de către CNAIR, și Etapa a 2-a – Implementarea secțiunii cuprinzând conexiunea cu municipiul Bistrița, care se va realiza de către unitățile administrativ-teritoriale implicate, în baza documentației tehnice elaborate în etapa 1 (studiul de fezabilitate) și care se va reglementa printr-un acord de parteneriat. Potrivit acordului, CNAIR se obligă să demareze întreaga activitate pentru obţinerea fondurilor europene necesare implementării etapei 1 în cadrul POIM 2014-2020 și să deruleze întregul proces necesar implementării etapei de proiectare a Autostrăzii Nordului.

30 comentarii

  • Traseu propus de cine? Traseul prin nord Livezile, Slatinita, Tarpiu, Blajeni, Sintereag ar fi mai scurt cu 20 de km, fara poduri si traversari a caii ferate. Traseul prin nord a fost deja studiat ca varianta cand s-a proiectat Centura lui Cretu si reiesea atunci ar fi fost a doua optiune dupa cea pe malul raului dorita de municipalitate. Traseul prin sud este generat doar de ambitia prosteasca a unor politicieni miopi.

    • Și în plus, traseul prin nord făcea joncțiunea și cu DN17D (drumul spre Năsăud). Oricum moldovenii cu dubele și cu platformele tot pe la Sigmir vor circula, doar nu-s bătuți în cap să ocolească 45 km doar să meargă pe centură pe la Monariu.

    • După filmare centura trece prin mijlocul localității Sărata???? Și prin cimitirul localității????? Voi sunteți bolunzi????? Ce fumați pe la firmele de partid?????

    • In alt fim cic al traseului drumului de centura era pe la targul de masini djn livezile, poligon, peste drumul ghinzii, intersecta drumul jelnei si ajungea pe drmmul budacului din sus de monari….fac su filme sa ne uimeasca cu puxelii
      Politicienii suna odata pe luna la minister si intreaba:nu a venit autostrada, ce sa le spun luna asta la prosti?

    • am uitat să adaug un alt avantaj major care ar fi fost a variantei Nord, camioanele aveau acces facil la zona industrială a Bistriței, care se află exclusiv pe partea de nord a orașului. Cu varianta pe la Monariu, aceste tiruri vor circula tot pe drumul actual, aglomerând inutil localitățile Viișoara – Bistrița – Unirea.

    • In partea de Nord exista centura ocolitoare,și trebuie doar reparata si eventual restrânsă.Centura ocolitoare de Sud este bine gandita,fiindcă v-a duce la reducerea aglomerării la ieșirile din Bistrita,preluând circulația mașinilor în tranzit,atât dinspre Cluj,Baia -Mare,cât și din partea de Sud relația TG.MURES,REGHIN, mașinile în tranzit prin Bistrita nemaiaglomerand circulația pe porțiunea de la ieșirea din Bistrita pana la ramificatia Reghin -Dej,deoarece nu mai trebuie sa vina pana la centura ocolitoare din Nord,care si asa fiind aglomerata de mașinile care vin la firmele din Zona Industriala a orașului.Evident,ca acest lucru deranjează,în special pe cei care,au avut informații ca centura ocolitoare v-a trece pri partea de Nord orașului,fiindcă si-au cumparat terenuri la preturi mici de mai mulți ani,și acum așteaptă sa câștige sume mari din despăgubiri.Mai bine,am gandi pozitiv și am dori sa înceapă lucrările cat mai repede,și apoi o sa vedem și cei pro și cei contra,ca aceasta centura de Sud,v-a fi avantajoasa pt.bistriteni pt.ca nu v-or mai fi aglomerate ieșirile din oraș,și v-a scădea poluarea în oras.Sa auzim numai de bine.

    • Alex, ai target la pus cratime, de le inserezi peste tot? Am parcurs textul tău și acum ochii mei sângerează!

    • Adevărat ce spuneți Paulista dar trebuie sa înțelegeți ca politicienii si-au cumpărat terenurile în sud! Acum ce vreți și dvs? Sa arunce asa banii pe fereastra doar pentru simplul fapt ca este mai bine și mai rentabil prin nord?

    • Singurul traseu posibil pentru Centura Bistriței este pe lângă Monariu și Jelna.

    • Felicitării politicenilor Bistrițeni că au reușit să lase orgolile la o parte și toți împreună au ales cea mai bună variantă de traseu pentru Centura Bistriței aceasta fiind varianta pe la Budac. Sper să vedem cât mai repede muncitorii pe această variantă. Construirea acestei centuri este vitală pentru sănătatea orașului ea va scoate traficul de tranzit care aglomerează enorm și inutil orașul și care produce poluare.

  • Exista vreun fisier cu date GPX despre traseu sau este totul inca in ceata si cu toleranta de un kilometru stinga/dreapta? Poza din articol cu linia rosu arata doar granita orasului…

    • Walter, te crezi în Germania? Deocamdată tot ce avem e o hartă pe care au tras liniile cu un marker negru. Nu cred că apucăm să circulăm pe centura fantastică. Poate nepoții noștri.

    • Traseul Centuri pe lângă Budac a fost ales de toți specialiștii începând cu cei de la Universitatea Politehnică Cluj care au elaborat primul PATJ BN, continuând cu proiectul pentru centură elaborat de către IPTANA ca traseul Sud 3 . Așa că nu este de mirare că dacă toți specialiști au ales acest drum și politicenii locali au ales aceeași traseu pentru Centura Bistriței.

  • Daca se stie traseul la ce mai trebuie studiu de fezabilitate? Sa dea drumul la proiectul tehnic si executie, daca asa au stabilit politicienii, ca acela e cel mai bun traseu.
    Daca din studiul de fezabilitate rezulta altfel? Sau si acolo nu are a face nimic cu profesionalismul, specialistii sa ia aminte la indicatiile primite si sa respecte intru totul dorinta tatucului suprem.

  • Asteptam si noi cu nerabdare sa monteze primaria iluminatul public pe strada care este de multi ani si primarul a promis inca din campanie ca va aduce lumina pe strada asa ca teodosie de pe mare. Avem un consilier pe strada dar vad ca doarme pe izmene.

  • Sa nu credeti dragilor ca alegerea traseului nu prezinta niciun interes politic . Prezinta , oameni buni ! Miseii „fac punte” la izbanda , dintotdeauna .Indiferent de partidul pe care formal il reprezinta anumiti politicieni , exista si un interes personal al acestora. Ar trebui sa se urmareasca „miscarile” de terenuri in apropierea traseului optim „aflat/gasit/propus” deja de POLITIC fara implicarea proiectantului. Revenind la fondul problemei ar fi corect si cinstit sa nu se plateasca solutia de alegere a traseului , intrucat aceasta i se da (mura-n gura) proiectantului. Trebuie sa stiti ca alegerea traselui este cea mai importanta parte a unui SF de acest gen. Chiar daca exista argumente pertinente pentru alte trasee posibile , saracul proiectant va trebui „sa se screama” cautand argumente care sa justifice acel traseu (si nu altul! ). Pe vremuri demult apuse , expresedintele Base , cand avea un anume interes si dansul (ca sa fiu politicos) clama intr-una ca solutia „gasita” de dumnealui , este unica , optima si raspunde la toate intrebarile „romanilor”(etc.etc.(„Dragi romani , va asigur ca …etc.).Situatia expusa de primar seamana ca doua picaturi de apa cu propunerile lui Base . Solutia este unica , optima si ce sa vezi …este sustinuta de toti primarii comunelor pe unde cica va fi traseul viitoarei „Cinturi a Bistritei”. Si alta mai buna , nicidecum „nu se exista” ! Apoi cine dracu sa stie mai bine ce ne trebe noua , la bistriteni decat DOMNII PRIMARI , ca de-aia i-am ales , ca le stiu pe toate…Asa ca vedeti dragilor rolul (minor) al proiectantului , (sireacul!)…Ce sa faca sarmanul , ca si gura lui „trebe” sa „munce” ceva…Daca eu as fi proiectantul , as studia si aceasta varianta/solutie , dar in mod sigur as analiza si altele cel putin la fel de bune si evident as sustine-o pe cea care prezinta cele mai bune caracteristici tehnice . O astfel de lucrare nu se face toata ziua si pretul de cost nu trebuie sa fie singurul criteriu. Asa cred ca trebuie vazute lucrurile. La buna vedere.

  • Ne-am tot plans ca nu se misca lucrurile in ce priveste Centura ocolitoare a Bistritei,iar acum dupa ce s-a pus de acord judetul cu municipiul si comunele implicate ,ne apucam din nou de tulburat lucrurile!Asa nu vom ajunge sa vedem aceasta centura decat in vise!Dati drumul la lucrari ,ca numai asa punem capat discutiilor sterile.

    • Ininate de toate ar fi bine mai intii o linea trasa exacta pe harta ca se fie vazut pe unde EXACT este planificata. Pana acum doar ceata cu toleranta de 20km.

    • Inca mai sunt cativa ,,esentiali” care trebuie sa isi definitiveze actele de proprietate si abia apoi cand toata lumea se linisteste ca va incasa despagubiri se vor porni lucrurile.Pana atunci vor privi cu interes ,vorba lui dom primar.

  • Alex.
    Traseul a fost propus de luptatorii de la Bistrita Civica care au salvat padurea Codrisor de la defrisari masive daca se facea in coastele orasului centura NEOCOLITOARE.

    • Becleanul va avea o centură ocolitoare iar Bistrița Municipiu Reședință de județ după 30 de ani este tot fără o centură prin afara orașului , este tot la nivelul poveștilor și hârtiilor. Oare este vorba de incompeteță ? Unde au fost oamenii capabili se fac centuri unde sunt doar guriști se fac doar povești. Rușinică !

  • Nu se prezintă varianta reală de traseu pentru a nu ști toată lumea pe unde merge, evident din motive imobiliare. Se prezintă variante de traseu înșelătoare pentru a induce în eroare pe cei care ar putea fi interesați. Traseul real trebuie să-l știe doar cei care au decis varianta de sud. Ei ne livrează aceste variante înșelătoare, cu interes.

  • Nu numai că centura pe la Monariu este cea mai ieftină dar va fi și cel mai rapid drum de ocolit Bistrița acest lucru este cel mai important lucru din punct de vedere al CNAIR al cărei obiectiv major este ca drumurile din România să fie cât mai rapide și sigure.

  • Cum sa văzut limpede la referendum traseul centuri ocolitoare prin partea de Sud a Bistriței este preferat de către majoritatea Bistrițenilor.

  • Orice proiect de autostrada tre sa aiba in vedere principalul dezavantaj al autostrazii: blocheaza accesul dintr-o parte in alta. Te uneste cu cel de la sute de km, dar te desparte de vecin. Traseul ar trebui sa fie departe de orice localitate, pe teren ieftin si cu cat mai multe tunele si poduri.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.