Primele ore pe care cursanții școlilor de șoferi să fie în afara orașului, vrea primarul Bistriței, Ioan Turc. Edilul a avut mai multe discuții cu reprezentanții Poliției Rutiere în care a discutat despre inconvenientele ce apar în trafic pe măsură ce o serie de obiective de investiții (cum ar fi Pistele pentru cicliști sau Linia Verde) înaintează.
”Am avut o întâlnire cu colegii din Primărie, dar și cu Poliția Rutieră în care am discutat despre inconvenientele ce apar pe măsură ce o serie de obiective de investiții înaintează. În primul rând mă refer la pistele pentru cicliști. În acest context, am discutat și despre mașinile pe care le folosesc cursanții școlilor de șoferi și am ajuns la concluzia că trebuie restricționată prezența acestor mașini pe drumurile publice până la ora 9.00 și după-amiaza la orele de vârf”, a spus primarul în ultima ședință a Consiliului Local în care a fost interpelat pe această temă de consilierul UDMR Mathe Atilla.
Edilul a menționat că nu a renunțat nici la ideea mutării punctului de întâlnire a instructorilor cu elevii lor din poligonul de pe Grănicerilor la Viișoara.
”Sunt păreri pro și contra, sunt oameni care spun că intrarea pe DN 17 a acestor mașini va crea neplăceri pe un segment de drum altminteri aglomerat. Eu cred că totuși soluția Viișoara trebuie analizată și trebuie dat un răspuns pe această temă”, a spus Ioan Turc.
De asemenea, edilul menționează că la respectiva întrunire s-a mai discutat și despre oportunirarea de a solicita instructorilor ca primele ore pe care cursanții le iau să fie în afara orașului, nu în oraș: ”În momentul în care intră prin oraș deja să aibă câteva abilități pentru ca deplasarea să se facă cât de cât coerent”.
Toate aceste măsuri vor fi cuprinse într-un memorandum care va fi adus la cunoștința Consiliului Local și a opiniei publice.
povesti d astea am mai auzit,vrem sa si vedem ca se aplica,la tot pasul 3 masini de scoala.
Pe taximetristi nu i vede nimeni opresc unde vreau cand vreau ,stau relaxati opriti pe cate o banda de circulatie
Este o idee foarte buna
Măsuri propuse încă de acum 3 ani de către consilierii PER de atunci Mircea Archiudean și cu mine, după interpelarea doamnei Ionela Alexa. E bine mai târziu decât niciodată.
https://www.rapoarte.bistrita.press/marza-teodor-ioan/proiecte-initiate/masuri-decongestionare-trafic
Bine ca se face, nu mai conteaza ca s-a mai gandit cineva candva la asta. Nu lucram cu idei inregistrate la OSIM.
@Gabi Nu mai spune Gabi! Cum să nu mai conteze că s-a mai gândit cineva la asta? Acum 3 ani, conducerea de atunci a primăriei a opus o rezistența acerbă proiectului. Ba mai mult, acționând în afara legii, nu l-a adus în dezbaterea CL. Totuși subiectul a fost dezbătut de opinia publică și, se pare că s-a impus liderilor de opinie actuali. Fără o discuție deschisă asupra problemelor, fără dezbatere, fără propuneri de soluții nu se poate. Lucrurile nu au cum să înainteze, să se schimbe în bine de la sine. Deci contează! Sigur, ideile sunt libere, nu sunt înregistrate la OSIM și ele pot veni de la oricine. Pretenția dumitale că nu contează, ciocul mic că acuma vorbiți voi, și doar voi sunteți îndreptățiți să aveți idei, nu este cu nimic mai bună decât a administrației trecute. De fapt e aceeași atitudine și comportament.
Dacă ai fi avut curiozitatea de a citi propunerea de HCL făcută de Mircea și Doru după o interpelare publică venită de la doamna Ionela Alexa, ai fi putut constata că aceasta conține și alte prevederi, chiar mai importante și mai aproape de autoritatea și sfera de reglementare a primăriei: interzicerea ridicării gunoiului menajer în orele de maxim de trafic și efectuarea marcajelor rutiere în afara intervalului 7-17. Poate le vine și acestora rândul. Sper să nu-mi răspunzi că a spus nu știu cine de la voi nu știu ce și în sensul ăsta că îți trimit poze. În concluzie, puteți să vă serviți din ideile cui vreți și, dacă poftiți, puteți să le și înregistrați la OSIM sau în sala de ședințe a primăriei cu corul lăudătorilor în fundal. Important e să înainteze înspre o mai bună administrare a chestiunilor de interes public și în furnizarea unor servicii de calitate către cetățeni. Până acum însă sunteți tot la vorbe, și acestea, ecouri ale altor voci de acum câțiva ani de zile.
Nu stiu cum se face acuma dar in urma cu 25 de ani cand am fost la scoala de soferi primele ore le-am avut in afara orasului(alt oras, nu aici). Apoi prin poligon si abia apoi prin oras….
Pai e simplu, fac economie. Daca pentru fiecare cursant ar veni in oras dupa care s-ar intoarce in poligonul din Viisoara si retur, cheltuiala le creste plus efortul. Asa nu au stres, cheltuiala o reduc. Restul participantilor la trafic, „Dumnezeu cu mila”!
Mai bine pregatnimen mașinile, faceti-le confortabile, puneti-va cotiera, un casetofon, navigație care sunt compatibile, etc. că o să aveți de stat în ele tot mai mult, de trafic nu scăpăm…))
Orașele astea când s-au format nu se gândea nimeni că în 2020 tot taranul va avea mașina.
Daca autoritatile statului sau cele locale ar fi investit in transportul in comun, nu ar avea tot taranul masina, ca pur si simplu nu i-ar trebui. Dar autoritatile, in goana dupa propria inavutire ne-au least sa ne descurcam singuri, cum putem. Noi ne-am descurcat, acum este randul lor sa se descurce.
Cea ce trebui construit este un poligon mai mare cu strazi, semne de circulatie si unde este spatiu destul pentru primele ore pana elevi sint macar sigur cu tehnica. Vedeti alte tari si cautati pe google VERKEHRSUEBUNGSPLATZ si gasiti si poze. Citeva hectare ar fi sufficient. Probabil trebuie si o reforma de sistem care dupa ce am auzit eu, nu a fost schimbat de 30+ de ani.
O idee buna trebuie pusa în practică cit mai repede. Orasul este super aglomerat .