Actualitate

Primul autobuz electric a ajuns la Bistrița. Va circula pe Linia Verde

(FOTO) ”Primul autobuz electric marca SOR a ajuns la Bistrița, pregătit să circule, în regim de gratuitate, pe traseul Liniei Verzi. Va urma o perioadă de teste, concomitent cu creșterea numărului de stații pentru încărcare. Momentan, există două stații de încărcare funcționale, una în Parcul Industrial Sărata și cealaltă pe strada Simpozionului, dar proiectul pe fonduri europene este în plină derulare și nu există vreun impediment pentru reușita implementării”, a anunțat primarul Bistriței, Ioan Turc, pe Facebook.

Cehii de la SOR produc autobuze electrice de aproape un deceniu.

https://www.facebook.com/ioanturcpnl/posts/849331119323403

Proiectul Liniei Verzi prevede reabilitarea infrastructurii rutiere pe o rută nouă de transport public, care traversează orașul de la est la vest, prin centru, operată cu vehicule electrice. Pe lângă crearea rutei noi de transport public (Unirea – Calea Moldovei – Gen. Gr. Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gh. Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara) operat cu vehicule electrice, se prevede modernizarea părții carosabile şi a zonelor adiacente, prin remodelarea parcărilor, trotuarelor, spațiilor verzi și a pistelor de cicliști. Proiectul cu bani europeni implică, de asemenea, amenajarea a 42 de stații de autobuz curente și două stații terminale.

În iunie, bugetul proiectului Linia Verde a fost mărit cu peste 10 milioane de lei (peste 2 milioane de euro), de la 58.823.323,26 lei la 68.899.677,03 lei, bani care reprezintă cheltuieli neeligibile pe fonduri europene și care trebuie plătiți de municipalitate. Din valoarea totală neeligibilă de 14.719.236,78 lei, se va recupera TVA-ul de 3.740.105,43 lei, aferent cheltuielilor privind furnizarea de autobuze electrice.

28 comentarii

    • Nu era mai simplu şi mai ieftin să înlocuiți toate autobuzele cu autobuze electrice de cât să distrugeți toată circulația din oraş prin constuirea tâmpenie de ” Linia Verde ” ?!

    • Ia suna-l tu frumos pe Cretiu si intreaba-l de ce a facut asa proiectul! Nu poti face doar o parte dintr-un proiect pe fonduri europene. Ai obligatia de a duce la bun sfarsit obligatiile asumate odata cu aprobarea finantarii. S-au primit bani pentru crearea acestei linii, nu s-ar dat. Bani care nu puteau fi folositi pentru altceva. Si in plus e un traseu care traverseaza intregul oras, GRATUIT, care te scuteste de combustibil, nervi in trafic, plata parcarii si gasirea locului de parcare.

      Haideti sa ne civilizam putin! E greu la inceputul unei schimbari, dar vom reusi sa fim si noi in rand cu lumea!

    • Păi cine spune că trebuie să luăm autobuze electrice prin fonduri Europene. Trebuie renuțată la tot proiectu prost cu Linia Verde şi la celălat proiect prost cu Gării, Decebal ….., Dacă peimeşti bani europeni să faci nişte prosti care distrug oraşul nu este o prostie mare să pui în aplicare aceste proiecte proaste numai pentru ca nişte funcținari din primărie să ia sporuri pentru absorția fondurilor europene. Trebuie renuțat definitiv la aceste prosti de proiecte.

    • Masurile pentru mobilitate urbana, transport gratuit si rapid cu autobuze electrice, asflatarea strazilor sunt foarte importante pentru un oras european civilizat. Hai sa renuntam la toate investitiile, ca nu ne plac santierele, nici schimbarile, vrem inapoi in Evul Mediu!

    • @ ” Deşteptule ” Da asfaltarea străzilor este foarte importantă şi nu inguastarea lor cu prostia de Linie Verde şi disrugerea şia străzilor Gării – Decebal – Năsăudului penteu ce ca uni din primărie să ia bonusuri groase pentru absorția fondurilor europene. Pentru un ipotetic transport cu autobuzul, oricum la noi aproape nimeni nu circulă cu aurobuzul, îşi văd cum se vor înghesui să vină cu maldărul de cumpărături cu autobuzul de la Retail- urile Parc de pe Calea Moldovei :o)

    • Ați întrebat pe cineva care locuieşte pe strada Grigore Bălan dacă este deacord cu această bazaconie ? Odată cu îngustatea acestei străzi şi cu distrugerea locurilor de parcare circulația va fi imposibilă pe această stradă. Tâmpiților ! Să se mute primarul şi să locuiască pe această stradă !

    • Dacă e gratis și vine de la Viișoara , garantat va fi plin de „civilizatie” , in fiecare zi !

  • Arata bine… Parca, parca, incetul cu incetul, in ciuda rezistentei la schimbare, poate lumea chiar o sa lase masinile acasa si o sa foloseasca autobuze electrice, dotate si echipate la standarde inalte, noi, care vor circula GRATUIT, decat sa dea banii pe combustibil si sa se enerveze in trafic, sa plateasca locul de parcare, sa gaseasca loc de parcare liber etc.

    • Sa ia un covid gratis la înghesuiala….
      Cand au clocit astia toate proiectele astea COMUNISTE nu aparuse pandemia.
      Poate ca ar trebui reanalizate TOATE în functie de vremurile actuale.

    • Frumos, Bravo sper că Blue Origin să fie coptată în programul lunar Artemis.

  • Un traseu formidabil , dar cum facem curba pe Bistricioarei idioților și mai departe pe un traseu lipsit de importanța pentru nimeni.

    • Daca in mintea ta un autobuz electric Karsan ,produs in Turcia( vorbesc de cel ce a ars la Dej) , este identic cu un autobuz electric SOR , produs in Cehia ( ma refer la cel de la Bistrita) , inseamna ca ori esti prost gramada ori esti platit sa arunci rahat in ventilator !

  • Amenajarea traseului „Linia Verde” amenintă cu disparitia a peste 3000 de locuri de parcare fără a pune nimic in loc. Numai in zona centrală a Bistritei vor dispărea 1000 de locuri de parcare.Pentru păstrarea locurilor de parcare din zona centrală este suficient ca traseul pentru „Linia verde” să fie reconsiderat in sensul evitării centrului istoric al orasului, mai exact a străzilor Gheorghe Șincai si Dornei care oricum sunt prea inguste pentru a permite amenajarea unor benzi dedicate transportului public nepoluant.
    În acest sens, traseul pentru Linia Verde de pe bulevardul Independentei ar putea fi deviat de la Poșta veche pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde pot fi amenajate fără probleme benzi dedicate de transport public, inclusiv statii de autobuz moderne de unde pasagerii pot ajunge usor in zona centrală a orasului pe traseul pasajelor recent amenajate cu fonduri europene. Pe de altă parte, din bulevardul Republicii traseul Liniei Verzi poate fi continuat in linie dreaptă pe strada 1 Decembrie si pe Calea Moldovei spre Unirea fără alte devieri întortochiate pe strada Bistricioarei.
    În felul acesta, pe străzile Gheorghe Șincai si Dornei , din zona centrală ar putea fi prelungită doar pista pentru biciclete cu dublu sens de pe bulevardul Independentei prin centrul orasului până la Piata Petru Rares , ceea ce ar duce la păstrarea a cel putin jumătate din numărul locurilor de parcare existente.
    In plus, tocmai conceptul de „linie verde” presupune pe lângă mijloace de transport public ecologic si implementarea unor măsuri de separare a căii de rulare a mijloacelor de transport public, în scopul creșterii vitezei de deplasare și diminuării duratei călătoriei. De aceea, schimbarea traseului pentru Linia Verde ar permite să se păstreze configuratia actuală a Bulevardului Independentei cât si a Bulevardului Republicii care dispun de câte două benzi de circulatie pe sens din care una poate fi dedicată transportului public cu mijloace electrice, fără alte reconfigurări .

    • Nu distrugeți şi străzile Republici şi 1 Decembrie singurele străzi care au scăpat de această nebunie cu îngustarea străzilor. Ele sunt superbe aşa cum sunt nu faceți toate prostiile care vă tună prin spațiu liber dintre urechi.

  • O sa beliti voi belingaru laudacilor cand o sa va dispara 3000 locuri de parcare si afacerile bistritenilor vor merge in cap. Prosti mai sunteti ca ati pus botul la un proiect cu un traseu ales gresit de pesedeul din primaria cretiana.

  • De ce vreți să distrugeți şi strada Libertății ?! Strada Libertății este bună aşa cum este , nu îngustați şi această stradă. PNL şi-a schimbat sloganul după alegeri acum noul slogan este ” Noi nu oprim dezvoltarea oraşului, noi îl distrugem şi îl mutilăm „.

  • Unde putem vedea o comparație dintre profilul stradal dimensionat existent şi profilul stradal pe presupusa linie verde pe străzile importate adică pe străzile Calea Moldove, General Grigore Bălan şi Libertății ?

    Să vadă şi contribuabili Bistrițeni ce se câştigă şi ce se pierde cu acest proiect şi dacă el mai merită să fie făcut sau trebuie anulat .

Apasă aici ca să comentezi

Dă-i un răspuns lui Cetatzeanu Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS