Actualitate

Procedura de acordare a şomajului tehnic, simplificată. Ce trebuie să știți

A fost simplificată procedura acordării şomajului tehnic, după ce la la Guvern şi Ministerul Muncii s-au primit zeci de mii de mesaje de la angajatori şi angajaţi.

Potrivit ministrului Muncii Violeta Alexandru, se depun mai puţine hârtii, iar perioada după care se fac primele plăţi a fost redusă de la 30 de zile la 15 zile.

Pot beneficia de aceste fonduri companiile a căror activitate este afectată, pe baza unei cereri, însoţită de o declaraţie şi lista angajaţilor.

În cazul angajaților care muncesc în baza unui contract individual de muncă și au fost trimiși în șomaj tehnic, ca să primescă cei 75% din salariu trebuie ca firma la care lucrează să depună cererile la AJOFM.

Primul pas pe care trebuie să îl facă fiecare angajator este să îşi pregătească documentele astfel ca, la începutul lunii aprilie, pentru perioada 16-31 martie, să aibă documentele gata, să le prezinte la AJOFM în vederea efectuării plăţilor. Documentele se pot depune inclusiv online.

De asemenea, s-a redus perioada până la virarea banilor. În maximum 15 zile AJOFM va efectua plăţile pentru firme. Plăţile se vor face direct de AJOFM astfel încât la începutul lunii aprilie angajatorii să dispună de fonduri pentru acoperirea costurilor de şomaj tehnic. La fel se va întâmpla şi la începutul lunii mai pentru perioada aferentă lunii aprilie.

Angajatorii nu trebuie să avanseze de la ei plăţile pentru şomajul tehnic, acestea urmând a fi făcute de la AJOFM.

În maximum trei zile de la primirea banilor de la AJOFM, angajatorul trebuie să-i vireze angajaţilor. 

Ministrul Muncii a mai anunțat că familiile care vor avea nevoie de ajutorul de deces vor putea formula cererile online, fără a fi nevoiți să se deplaseze la sediile instituțiilor.

https://www.facebook.com/guv.ro/videos/517854075567458

3 comentarii

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.